Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 september 2022

Rädslan att inte få leva

Av Isabella - 26 september 2022 16:02

Idag har jag varit upp på C-labb och tagit prover in för mitt besök på torsdag i Umeå på reumatologen. Helt vanliga prover som jag tagit så många gånger förr, och dom har alltid varit bra. Nu ligger jag här hemma och vilar min trötthet som jag tänkt beror på att jag sover så dåligt nu och telefonen ringer.
Det är från umeeå, mina blodvärden var för låga och dom började ställa följd frågor.
Nu kommer det lite intim och äcklig info här, men viktig.
Tillsaken hör att förra veckan upptäckte jag att min avföring var ljus. Och som 89% av männskligheten så googlar man.
Detta beror då oftast på gallan, stopp eller hinder i gallgångsr eller gallsten.
Jag har ju då försökt tänka att, sommaren har varit lite för trevlig. Fester, fetmat och snacks är ju det bästa som finns fram för tv.
I helgen började jagbkänna av en dov och lite smärta på höger sida under revbenen.
Ända tills idag har jag tänkt att det bara är fel val i min kost som orsakar detta och att börja tänka mer på magen och kroppen skulle rätta till detta.
Men NU när detta samtal kom så skenade rädslan iväg direkt.
Det är ju givetvis cancer på något jävla ställe, som knappt går att bota.
Dom i Umeå ville ha fler prover och tack vare att man har en JÄTTE snäll kompis Camilla. Så fixade hon så jag fick åka och ta dom proverna direkt.
Så nu sitter jag här med rädslan att inte kanske få leva. Rädslan att inte få finnas.
Varför blir det alltid så?
Logiskt är ju att jag kan ju ha dåliga järnvägen oxå.
Men hjärnan vill liksom inte ta i den tanken, utan det är ju alltid död som ploppa in i tankarna.
Men tur jag har en klok man vid min sida som ställer upp och lyssnar på alla mina knäppa tankar och försöker övertyga min hjärna att ta en annan vändning.

Nu ska jag övervinna dessa spök tankar och försöka se det mest realistiska i detta.
Pratade nyss med Camilla om detta och hon lugnade mig med att troligen behöver jag göra två rektoskopi och att det finns ju så många unga snygga AT- läkare nu, så det kommer ju blir jätte trevligt (NOT) ! Jag vill ha en rysk äldre kvinnlig läkare om det ska göras något i mitt rövhål. Jag är imorgon allt som försöker ta sig in där. Rövhålet är en utfart och ingenting annat för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards