Jag kan allt

Alla inlägg den 1 september 2017

Av Isabella - 1 september 2017 08:56

FREDAG   

Nu min läsare så kan jag meddela att jag TROR min bil är lagad.....säger det med försiktighet.

hämta den igår. Som vanligt skulle snubben försöka spela állan. Jag hade ju fått en offert på 7700 kr och han sa då att det kunde bli en aning dyrare men absolut inte mer än 1000:- kr till.

Så vi satte oss ner och jag fick nyceln och så kom vi till summan så jag skulle betala.

-Ja ha sa jag......vad blev det nu i slut ändan?

Han börjar knappa på datorn lite glatt och klämmder fram 12.800   

-NÄÄÄ vänta nu lite. Du gav mig en offert på 7700 ca .....då kan det väl inte bli nästan det dubbla?

-VA ???? sa jag 7700 ???

-Japp jag har offertn hemma, om du vill kan jag hämta den.

Han började snurra på sig i stolen och knappade frenetiskt på datorn.

-Men oj kolla här har jag råkat lägga in ett jobb två gånger....det var ju lite dumt (små skrattade han genant) så knappade han till det. Så det var drygt kring 8000 kr.

Vålds körde bilen till Solbacken för att kotrollera att den inte kokade. Var sedan ut på kvällen sent när den stått nästan hela dagen för att kontrollera att den startad utan problem.

Allt verka fungera som vanligt och nu kan jag kanske andas ut. Det sissta provet innan jag kan andas ut blir idag nu på förmiddgen. Om den startar felfritt.

Helgen knackar på dörren och det står bara trevligheter på agendan. Lördag på dagen blir det uppfödar träff i Innervik. Sedan blir det grill middag med främmande och sedan blir det nog krogen.

Söndag blir det att fira svärsonen som fyller år och förhoppningsvis börja se Game of throns.

Kan det bli bättre? Nä troligen inte. Det blir att frossa i det goda livet för till veckan börjar fattig livet efter repationer och ute helg.

Jag kommer att sättat på prov och jag hoppas jag inte kör över någon med den hela bilen nu.

Natten har varit förjävlig. Kl 3 vakande jag av några som var ute åhh snackade. Vem fan är ute på en torsdag kl 3.00 och snackar??? Sov för böveln. Sedan passerade det ett konstig fordon över vårat hus. Lät som ett plan , men troligen var det ett ufo. Sedan var regnet igång och med blåst och regn kommer oxå värk. Så jag är lite trött lat idag och kommer att endas gå en promenad med gumman, fixa käk till mig och åka och jobba.

HOJ



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards