Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 14 mars 2024

Jag älskar billigt

Av Isabella - Torsdag 14 mars 09:33

God morgon folket.

Igår var en jäkligt bra dag. Min bil har skrmmlat och låtit konstigt under den när man kör och igår tog jag mig för att ringa och boka en tid för att få detta lagat. Jag fick komma dit redan igår för att dom ville kolla vad det var för fel. Så jag fick en tid kl 16. Så jag pysslade på här hemma och kl 14.30 ställde jag mig å löpbandet för att göra ett pass på 30 min. För jag tänkte dette hinner jag innan jag ska åka med bilen. När min 30 min gått kollade jag på klockan och inser att kl är 15.57    Jag har tagit fel på en helt timme...... Så jag kastade på mig en tröja och for. Jag var 5 min sen med det gick jätte bra ändå, och till min glädje var det inget allvarligt och det skulle endast kosta 1200kr att fixa ..... BILLIGT !!!   

När det gäller bilar tänker jag alltid minst 3000kr och mer. Men ibland ska man ha turen på sin sida. Så på tisdag ska dom laga min bil.

Sedan så satte jag en anna önskan i verk igår. Jag har ju under MÅNGA år viljat göra dreadlockas. Kolla upp det för några år seddan med en tjej som gjorde det här i Skellefteå. Jag fick kontakt med henne och hon hade då nyss skada sig på sitt jobba och kunde inte göra det just då utan hon skulle höra av sig när hon hade tid, men hon hörde aldrig av sig och jag gjorde ett försök att nå ut till henne igen, men fick inget svar. Men vi hade redan pratat om färger och hur mycket det skulle kosta och då gav hon mig ett pris på ca 6000kr. Rätt dyrt, men jag ville verkligen göra detta. 

Nu har det öppnat en frisör i Bygdeå som gör dreads och igår kontaktade jag dom. Hade en dialog med henne och jag skickade kort på mitt hår och vi pratade färger och läng. Så igår kväll efter hon kollat upp lite hur mycket det skulle gå på och summan landade på 2900kr.... BILLIGT .......   eftersom jag var mer inne på ca 6000kr, så nu blir det av . Redan när jag började spara ut mitt rakande hår och var tvungen klippa mig så har jag miss trivids så jäkla mycket och det går inte göra något med mitt hår. Så jag är super glad och förväntasfull på detta. Så dessa färger är vad jag har beställt typ. 

 

Så gårdagen var en jäkligt bra dag. Känns nästan som reklamen om ÖOB ....billig billigt billigt..... 

Så nu blir det en lagade bil och en snygg frilla. 

 

Idag ska jag tydligen få lite surströming i min magen. Camilla ska bjuda över mig så det blir roligt och gott. Sedan så har jag lite tvätt jobb att pyssla med. Prova vika kläder snyggt med en hand? en utmaning kan jag säga. Men då har jag lite att pyssla med. 

Helgen knackar på dörren och på fredag ska vi till Stina och Nicke och spela lite spel och käka middag. Sedan har jag lovat Micke han ska få sova HUR mycket han vill. Han har sovit dåligt hela veckan och är verligen trött och behöve inte en sambo som börjar prata med han kl 6 på lördagmorgon   så lördagen blir hans sov dag. Jag ska kliva upp och sedan bara låta honom sova hur länge han vill. 

Nu ska jag börja stega på här hemma och få lite  gjort. 

Ha en jätte bra dag på er alla 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards