Jag kan allt

Alla inlägg under februari 2023

Av Isabella - 8 februari 2023 01:28

Ålls snart är resan över. 2 veckor springer iväg när man har det tufft.
Allt som kan gå fel har typ gjort det. Det började med att flyget från Stockhol till Paris var sent och vi fick springa för att hinna med nästa flyg till Santiago. Väl framme jävlades det med det papper man ska fylla i och deklarera saker man har i väskorna. Dom haffade mig för ett slumpmässig covid test, och när vi väl kom fram för att hämta ut väskorna, hör jag hur dom ropar ut mitt namn. Leta reda på en disk och får på knagglig enskela veta att våra väskor är kvar i Paris och dom ska skickas dagen där på och vi kan komma och hämta dom. Iväg till min syster, förbannad trött. Dagen efter ringer en och säger att nu har dom kommit och vi kan hämta dom. Glad som fan åker vi tillbaka till flygplatsen och till slut så kommer dom med EN väska. Min hade kommit men inte Mickes. Jävlar då bras det ..... Men inget att göra.
Dom lovade att skicka väskan till södra Chile där vi var när den kommer. Nu åker vi hem om två dagar och väskan har dom nte lyckas med att skicka någonstans. Så idag ringde jag åter igen och pratade med dom och sa att nu jövlar få ni skicka väskan till Skellefteå. Micke har måstat handla kläder och lite toa artiklar. Sedan väl nere jos min bror, så skulle det fixas papper så mina syskon kan sälja mammas hus. Detta gick inte heller smärt fritt. Vi var tvungen anlita en advokat och jag vart tvungen betala kalaset på egen han. Han hör av sig sent en kväll , och säger han måste få betalt hälften nu och resten dagen efter. Framförhållning ????? Näää, iväg gör att ta ut pengarna och då fungerar inte våra kort..... Vi provade i säkert 6 olika uttagsautomat, men det gick inte. Så jag fick låna pengar en min brorsans tjej. Så jävla pinsamt och jobbigt att vi inte kanske skulle kunna få ut pengar.

Men dagen efter, så provade vi en annan bank och då gick det. Jag skrek sjöng "halleluja" jag kunde återställa pengarna till Camilla OCH vi kunde ta ut mer pengar. Sedan ramlade det med mer av alla papper och vi vart tvungna åka ända ner till där min mamma bodde. Ca 5 timmars bilfärd i 40 grader värme i en bil utan AC. Jag ville dö igen! Men vi överlevde och jag hann besökas mammas grav.

Just nu brinner det väldigt mycket i Chile. Så vi åkte igen ställen som vart helt mörka av rök och aka i luften. Vi stannade till vid en strand och tänkte bada, men havet är isakkt så det blev inget. Vi käkade och åkte mot min bror igen. MEN nu är alla papper klara och nu är det bara att bästa på försäljningen och att pengarna ska rammla in på mitt konto.

Dom sista dagarna har vi faktiskt njutit hos min bror. Vi har haft grill fest, med tävlingar och tyvärr blev "plankan en av dom, så nu kan jag varken hosta eller skratta. I morse tog vi bussen åter till Santiago. Jävla tråkigt att lämna min bror och hans familj, så tårarna rann på allihop. Men nu är vi i Santiago och ligger på ett super fint hotell. Vi har duschat i varmvatten, fått nya rena kläder på kropparna och vi har idag ätit på MC Dolnad. I morgon ska vi utforska Santiago, äta gott och göra oss redo för den långa resan hem på torsdag. Jag längtar faktiskt hem nu. Min säng, mitt kök och fram förallt tve.

Allt har inte gått smärtfritt, men nu hoppas jag resan hem flyter på så vi får landa hemma i Skellefteå på fredag kl 16.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards