Jag kan allt

Alla inlägg under oktober 2023

Av Isabella - 22 oktober 2023 19:26

Japp folket. Jag har ju haft en liten uppförsbacke. Med ont i munnen, trötthet , och vardagliga problem som inte är stora, men som irriterar mig. Men igår nådde jag toppen av backen och idag kände jag att nu jävlar blir det utför. Jag var på en vinprovning igår hos min vän Ingalill i Orrträsk. Allså älskar att komma till henne. Ut i skogen, det är mysigt och gäst vänligt. Igår var vi ett gäng tjejor/ kvinnor pluss en kille som hade vin provning. Jag som egentligen inte dricker vin, men det är som att när man är i Orrträsk blir allt gott. Jag ska stolt erkänna att ena röda vinet vi provade var riktigt gott. Så det ska jag nog beställa och prova till en god köttbit.

Jag är så tacksam att ha så härliga och fina människor runt mig. Att kunna prata om ALLT och aldrig behöva känna att man ska skämmas för något är en enorm tacksamhet känsla. Och det gjorde vi igår. Så om det är det som gjorde att backen tog slut idag eller om jag bara hade nått slutet vet jag inte. Men det känns idag som att nu är det dags att börja ta sig i kragen och sluta ha på sig offerkoftan och bara börja ta tu i saker som jag inte orkat med.
Egentligen är det inga stora saker men tex
Börja laga ordentlig mat, börja träna lite, aktivera hunden lite mer och börja gilla att handla mat igen.
Världens enklaste saker egentligen. Men senaste året så har vi blivit två hösäckar som bara valt lättja. Blivit lata och slappa. Lite som en tjock pommes som inte friteras ordentligt. Slapp, blek och fettig.

Så nu ska jag planera maten för denna vecka och sedan luta mig tillbaka och njuta av resten av kvällen.
Helgen kom och helgen for. Men nu siktar vi på ny vecka. Jag känner mig hopp full och det bästa är att idag har jag inte behövt ta någon stor Alvedon alls mot smärta i munnen.
Ha en bra kväll allihopa och njut av livet.

Av Isabella - 19 oktober 2023 20:54

Ja allså, just nu har jag lite uppför. Förra veckan tog jag ju beslutet att dra ut den tand jag lagade för ca 5 veckor sedan. Lagningen blev inte bra och jag gick och hade ont i 4 veckor. In till tandläkaren och bestämmer att jag tar bort tanden. Kände en ENORM jäkla lättnad när tanddragningen var över och tänkte....
-nu äntligen behöver jag inte ha ont längre.
HEY RIGHT !!!!
Räknade med att ha lite ont typ 2-3 dagar. Men när måndagen kom så hade jag så fruktansvärt ont och ja jag grinade på natten på morgonen över den jävulsk pulserande smärta. I tisdag så ringde jag akut till tandläkaren och fick ju komma direkt. Jo nog förstod dom att jag hade ont. Käkbenet var blottat och det kunde man likställa den smärtan med att man har en benpipa blottad om man skulle ha brutit ett ben.
Tandläkaren våldade ner en tuss med antibiotika och kortison i hålet och sa att jag skulle komma tillbaka om 2 dagar. Smärtan av tog på 1 dygn och igår njöt jag av att kunna dra ner på smärtstillande. Åter idag tillbaka till tandläkaren. Bort med tussen och spola ren. Han trodde nu att det går åt rätt håll och att smärtan ska börja bli mindre och mindre.
MEN efter besöket har den bara ökat igen. Så nu sitter jag här och funderar på att dra något gammalt av mig och måste troligen höra av mig IGEN till tandläkar killen. .....
Besvikelse 2
I augusti beställde jag en vinterjacka och två väskor från en China sida. Fejk Fjällräven saker. Har varit och väntat och väntat och väntat på detta paket. Har ju tänkt att det tar extra tid när det är från China. I veckan fick jag ett meddelande att jag hade ett paket till mig på väg. Idag fick jag att det skulle hämtas ut. Glad som fan med tandvärk tar vi en promenad till Okq8 för att hämta paketet. När dom drar fram det inser jag att det är ju fan inte kläderna. Det är ju Doris mat ! Som för övrigt SKA levereras till min dörr. Ber om ursäkt, men att jag måste få gå hem och hämta bilen.
När vi kommer så går jag in och Micke hjälper mig att spåra paketet och inser att det står att den 25 sep ska dom TYDLIGEN ha levererat paketet. 17.30 Men jag har inte fått något paket, jag har inte fått något meddelande OM att det skulle levereras ett paket OCH det står inte heller vilken adress dom levererat paketet till??? Så vart är mitt paket???
Så nu sitter jag här uppgiven av skit tandvärken och inser att jag betalt över 600kr för något jag inte fått.
Har skrivit till sidan och få se nu om man får något jävla svar.
Men det känns som jag har en lite uppförs backe just nu.
Så nu avslutar jag denna dag med smärtstillande och en enorm besvikelse för detta paket

Av Isabella - 13 oktober 2023 15:52

Hej hopp folket.
Natten var inte det nätterna brukar. Ont ont ont, så stor Alvedon och Ipren har varit det ända att ta in. Klev upp i morse och kände mig död och som kinden var dubbel så stor. Men iväg på jobbet och harva på. Jag hade så tur att jag inte var bokad på något ställe i eftermiddag, så jag bad chefen om att jag fick gå hem och vila och knarka mer Alvedon. Har nu vilat lite och det känns okej. Det tragiska i detta är att i morgon ska vi till Umeå och äta på Allstar. Jag är ju as sugen på kött, men vi får väl se om det går, eller så får jag ta någon typ av pasta. Hårdrock står på helgen agenda och jag längtar. Det är jätte länge sedan vi var på något sådant. Att få dricka öl, lyssna på musik och ha trevligt sällskap är ju livet. Vi är ganska många som ska fara och det kommer bli jätte trevligt. Lilla Doris ska få vara med en tjej som heter Emelie och det känns jätte bra. Så idag måste vi bunkra upp med gotta till henne, så hon känner sig som hemma. Söndagen blir det sängläge. Eftersom att vi kommer att åka hem på natten från Umeå, så blir det ju lite sent
Så söndag blir vilo dag delux. Jag har ju börja följa med i Robinson, så på söndagar framöver blir det att se alla veckans avsnitt och käka frukost i sängen. ÄLSKAR min säng och att äta i sängen.
Idag har vi gjort det lätt för oss till middag. Jag bokade 2 räkmackor från Ica moröhallen. Så bara att öppna lådan och hugga i. Nu ska jag hoppa i duschen så jag får vara ifred med varmvattnet. Ibland har min sambo en idé att vi ska duscha tillsammans och det är inte lika bra. För att då ska alltid en stå utanför den varma strålen och huttra. Nä tacka vet jag att få stå länge i varmvattnet och bara njuta. Så ha det nu bra på er alla i helgen och ät god mat.

Av Isabella - 12 oktober 2023 18:47

Japp sitter nu här och är TOTAL bedövad halva skallen. Före vi for utomlands för 4 veckor sedan så lagade jag en tand. Det blev inte bra. Har hela tiden haft en liten molande värk. Men nu i veckan tog denna molande värk fart och blev en helvetet jävla tandvärk. Allså jag föder hellre barn än att ha tandvärk, och det är sant!
Så idag ringde jag och pratade med min tandläkare och jag fick komma i afton. Det fanns två alternativ
1. Rotfyllning mellan 5000-7000kr
2. Dra ut skiten mellan 1500-2000kr
Jag harxen gång rotfyllt en tand och det gjorde ont så in i helvetet.
Så det var ett lätt val, och själv fallet ett MYCKET billigare alternativ. Nu är detta tanden längs bak och det syns inte. Så där rök den tanden.
Så nu sitter jag här och hoppas bedövningen ska släppa snart, för då skulle jag få äta lite mjuk mat.Det blir nudlar. ALDRIG har jag varit så hungrig som jag är nu och dessutom hungrig på nudlar.
Jag hoppas verkligen jag inte kommer ha så ont efter detta, för på lördag smäller det.
Då blir det Umeå, trevlig sällskap, god mat och hårdrock. Det är ju livet! Så jag hoppas jag inte får så stora problem dom närmaste dagar.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards