Jag kan allt

Alla inlägg under juli 2023

Av Isabella - 16 juli 2023 20:27

Allså vilken Start jag har haft på denna semester. Allså att bara smaka på detta ord SEMESTER är ju fan ljuvligt   Sista veckan jag jobbade nu var en jävulskt långsam vecka. Jag fick verkligen ta i för att få benen ur sängen varje morgon. Men jag antar att det är så för alla som närmar sig semestern. Men i fredag så stämplade jag ut med bara lycka i min själ.

Men jag måste säga att vi redan har börjat njuta av sommaren. Vi har ju hunnit med en del skojigheter redan inna fredags. Vi har tex tältat på Byske camping. Var väl så där. Absolut jätte bra att man har toaletter att bajsa och kissa på, men att ligga på en camping med ganska många olika grannar, som vill vara uppe länge på nätterna och prata är inte något för mig, eller alla barn som sprang runt och skrek och lekte. Fattar precis att det är så detta måste få var och själv fallet ska barnen leka och ha roligt på dreas lov, men jag tänker att tälta är nog lite mysigare lite mer avsides och där man är lite mer själva. Doris gillade då tältet och ville vara där inne hela tiden   


 

Hon hade sin egen säng och jag hade tagit med ett täcke som tur var till henne, som jag lindade in hon i. På natten blev det regn och ganska kallt, så det var tur hon hade täcket. Nu i fredags smo jag skrev så la jag av mig jobbar kläderna kl 16.15 pip och lyckan och lugnet spred sig i mig. 

 

Hem och göra i ordning Doris för en prommis direkt. För vi hade nämligen bokat bord på La Cena med Mage. Så in i duschen och snygga till sig. Roffe skulle ta oss till stan, så jag och Micke gick till Roffe. När vi börjar gå så öppnar sig himmlen helt plötsligt ........ ja...vi såg ut som dränkta katter allihopa   

     

Men vi kom till Resturangen och vi åt OTROLIGT god mat. Jag kan verkligen rekomendera denna resturang. Vill man äta lite lyxigare mat och givet vis kostar det lite mer, men det är jävla gott ska ni veta. Efter middagen for vi hem trötta efter dagen och tycke vi kunde se lite tv. 

Blev väl inte mer än 30 så sov jag som en stock. 

Lördagen vaknade vi rätt i tid endå. För då skulle vi på släkt träff i Storkåketräsk men pappas sida. 

Vi hade en del saker att göra innan vi skulle vara där 12. Så vi klev upp och gick och handlade det vi skulle ha med oss att äta under dagen. Sedan var vi tvunga att inhandla nya shorts till Micke. Så vi tog sparkcyklarna till stan och slut förde den uppgiften, sedan var det bara att stressa iväg till Idha som skulle ha Doris. Sedan hem igen för att hets dusch i 5 min och seddan iväg till släkt träffen. Men vilken dag vi hade. Det är inte ofta man träffar nästan hela släkten, men så roligt det är och så mycket minnen man kan prata om. 

Sedan har vi jätte tur med vädret. Vi var ute hela dagen och det var ju så varmt att ibland var man bara tvungen sätta sig i skuggan. 

 

Detta är mina tre fastrar  Bitt-mari, Barbro och Liljan. Jätte stor att dom fixat allt och att dom har ork fortfarande att fixa sådanna här tillställningar. 

 

Det skulle ju givetvis tas en massa foton och förverkliga denna dag både familjevis och på andra vis så detta var ju då min klan, eller rättar sagt pappas klan. Rebbe var tyvörr inte med för hon var upptagen av hund utställningen. 


 

Sedan självklar har vi ett foto på syskonen som finns kvar. Äldre men lika glada och pigga som alltid. 

Syskon hade oxå ställt till med "tårt buffe" på eftermiddagen och vilka goda tårtor vi fick smaka. 

Kan säga att det blev ingen riktigt middag på kvällen när vi kom hem. 

 

Vä hemma så hämtade vi hem Doris från Idha. Idha har ju själv en hund och jag har ju varit as rädd att Doris ska vara sur tant och inte acceptera han, men det hade gått jätte bra tydligen, så det känndes jätte bra. Väl hemma så somnade hon ganska fort och jag och Micke for in till stan och träffade min kusin som är från Tärnaby och hennes man och dotter på La Cena för att ta någon öl och bara snacka. Jätte trevlig avslut på denna lördag. Jag har alltid redan som lite alltid tyckt väldigt mycke om min farbror Stig, Matti (fru till Stig) och Sofie. Har så fina minnen från Tärnaby när man var dr somm liten. DEt var alltid mysigt och man kände sig alltiid välkommern om omtyckt. 

Sedan är ju våra liv som dom är och man håller inte jätte bra kontakt, men vi ska tacka sociala medier, för det är där igenom man  håller en viss kontakt och ser vad som händer i alla liv. 

Så att få tröffas live här i Skelleftep var verkligen mysigt. Väl hemma så hoppade vi i säng igen och somande ganska direkt. 

Idag har vi varit as trötta. Tror denna sol vi satt i igår har gjort att man blir slut. Sedan att man oxå känner nu ett lugnt att i morgon är det inte jobb, jag är ju fan ledigt och bara det känns så skönt att slippa lösa problem, slippa styra och förklara för männsikor hon han jobbar i hemtjänsten. 

Jag får bara vara jag nu i 4 veckor och mysa med nära och kära. 

Tror Doris oxå känner att matte och husse är lite mer avslappande. 

 

Så jag säger med detta inlägga 



VÄLKOMMEN MIN ÄLSKADE SEMESTER 

Även om det har tänkt regna i 1 vecka skiter jag i det. Jag är ledig och kan ha jävla trevligt en då. 

Vi har några få grejor inplanderade och sedan tar vi dagen som den kommer. 


   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards