Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 april 2024

Jag har startat upp igen

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01

God morgon
Igår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för dom som ska ut och jobba i hemtjänsten, man planerar helt enkelt så alla äldre får den vård dom är beviljade. Så igår var jag praktikant på Moröbacke hemtjänst. Det var där jag började min karriär inom hemtjänsten. Så tillbaka till brottplats nr 1 igen. Det är rätt många år sedan jag slutade där, men jätte roligt att en del kollegor fortfarande finns kvar. Idag har jag matats med information hur systemen fungerar och viktiga saker att tänka på. Ska även vara där idag Sedan ska jag till Väst på stan och hjälpa till lite fram över. Kommer bli intressant att även få lära sig den delen av hemtjänsten. Jag har nu varit hemma nästan 5 månader, så jätte roligt att få komma sig ut och jobba lite.

Igår tog jag även tagit oskulden på mina nya "ute" springar skor. Köpte nya ut skor i helgen och igår var det dags att prova dom och prova springa ute. Att löpa på ett löpband är oftast lättare och man får ju som hjälp av bandet. Att löpa ute är det 100% egen ben kraft som ska användas, pluss att det är uppför och utför lite då och då. Jag har ju löpt på bandet 3,5 km på 23 min. Så min förväntning var att det skulle gå lite saktare och tyngre ute. Så jag klädde på mig, knöt på mig ny skorna, satte på motivations musik i öronen och for. Jag valde en runda som jag trodde var ca 2,5 - 3 km.
Jag körde på och vart sjukt förvånad över att det gick lite lättare än vad jag förväntat mig. Jag fixade att löpa HELA rundan och inser när jag är hemma att rundan var 3 km och att jag fixat den på 20 min. Detta innebär att jag hållit samma tempo ute som jag har haft på löpbandet. Jag fick en otroligt boost av självförtroende av detta. Vad det än gäller, så klarar man av något man inte tro man fixar, då blir man riktigt jävla stolt över sig själv. Och det har man rätt att göra oxå. Så nu blev jag nästan taggad på att göra det igen idag. Så igår var det D och jag har satt en boll i rullning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards