Jag kan allt

Alla inlägg under april 2022

Av Isabella - 22 april 2022 08:47

God morgon på  er. 

Nu var det ett tag sedan jag var inne och bloggade. Det finns många olika andledningar till det för det. Men man kan väl säga att det är livet och lite av ett val att dra ner på sociala medier. Jag lägger mycket tid på alla dessa sidor som tex Facebook, instagram osv. ..

Så jag försöker att ta ett steg tillbaka. Men sedan så är mitt liv just nu egentligen jätte bra, men jag är på en väg med många olika vägar att gå och jag vet inte riktigt vilken väg jag ska gå än. Men det kommer och jag måste få gå i den takt jag vill gå i. Jobbet är som det är och just nu känns det lite mer tngt än vad det brukar göra, men vi håller på att försöka hitta lösningar och jag hoppas vi kan komma fram till en förändring så att jag och mina kollegor kan börja känna att vi vill fortsätta vårat betydelsefulla jobb med våra äldre. 

Förr två veckor sedan fråga den vän till mig hur jag hade det med ina värk och det slog mig att jag har inte haft ett värkskov på väldigt länge nu    och det skulle jag ju inte ha tänkt. För nu har det kommit som ett brev på posten och just nu är det super jobbigt, sömnen är dålig oh lederna ömmar. Så vila på min lediga tid är ett måste och medicin har jag börjat äta. Så jag hoppas detta hjälper och jag ska slippa sjukskriva mig.  Micke har varit hos mig nu ett tag och hjälp mig med allt på hemma plan, matlagning, städning och han går ut med Doris för att jag ska få slippa stressa. Så jag är super tacksam att jag har han   

 


I helgen jobbar jag så idag är jag ledig. Ska tvätta och ta en lång prommis med Doris i det vackra vädret. Nu har vi dom sista dagarna varit så jag måste nu börja bära med mig vatten till  Doris när vi är ute och går, det är ett sommar tecken. 

Förra helgen fyllde mamma år och vi var till henne på freddag och åt middag emd henne. Sedan på lördagen tog vi ut mamma och promenerade till Coop och fikade. Vi fick till och med Rolf (min bror) på en prommenad. 


 

I helgen ska jag få rå om pappa tydligen. Kerstin(hans sambo) ska åka på en tripp till Stockholm, så pappa ska passa på att var i sin husvagn och stök på inför sommaren hela helgen, så han ska få sova här så han slipper köra så mycket bil. Så ikväll ska vi passa på att fira pappa i efterskott och jag ska bjuda ut han på resturang. Sedan blir det jobb lördag och söndag. Så dagarna fylls på jämt med olika saker. 

Nu ska jag förberedda tävtten och sedan klä på mig och promenera med Doris. Sedan i eftermiddag ska jag fälla ut min solstol, olja in mig och lägga mig och pressa lite om värmen kommer. 

Hoppas ni alla får en bra dag och helg 

 



Av Isabella - 11 april 2022 10:16

God morgon folket.
Måndag idag och jag är nu ledig 2 dagar efter helgen som jag jobbat.
I fredags kom det där berömda snö ovädret som orsakade kaos här uppe i Norrland. Då är det kaos kan jag lova. Jag körde fast 5 gånger bara för att jag försökte parkera bilen. Jag skottade livet ur mig, men till slut fick jag bilen på plats.
Jag vill än engång hylla alla personer som jobbar med snöröjning. Satan vilket bra jobb ni gör ,och redan på lördag morgon gick det få ut bilen och köra till jobbet.
Helgen har varit super bra på jobbet. Alla har varit på plats, och vi har haft rätt roligt tillsammans och mina äldre har överöst mig med både fina och roliga kommentarer. För er som inte jobbar med äldre, så vill jag att ni ska veta att bara för att ens ålder blir äldre, så försvinner inte humor. Många av mina brukare är super skojiga och tjuv roliga och kan verkligen lägga dräpar kommentarer.
I går var det min tur dag. Fick komma hem till ett städat hem och färdig mat på bordet. Det kallar jag lyx på hög nivå.

Så idag har jag bara tvätt på schemat och promenera med Doris. Solen skiner så vad kan bli bättre? Ikväll smäller. SkellefteåAik spelar match och det handlar om att vinna eller försvinna för dom. Vinner dom så kommer jag och Camilla gå på matchen på onsdag.
I veckan har jag lite saker att se fram imot. Till helgen är jag bjuden på Joe Labero showen i Sara kulturhus. Så det kommer bli roligt och Rolf (min bror) ska följa med oxå.
Nu ska jag göra i ordning tvätt korgen och fixa lite ny musik för min promenad.
Ha en bra dag allihop

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards