Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 29 februari 2024

Heder ???

Av Isabella - Torsdag 29 feb 09:22

Allå jag kokar ...... Har nu suttit och lyssnat på en rättegång om ett "hedersmord" . 

 

Jag kokar. Jag skulle aldrig kunna bli advokat eller förhörsledare. Allså att sitta och lyssna på en jävla idiot som tror att det han säger har någon om helst saning, när han inte ens kan svara på en ända fråga, utan att börja berätta om sig själv och hur synd det är om han och hur JÄVLA snäll han har varit    

Jag förstår inte detta med HEDER som vissa pratar om. Denna man har allså skurit halsen av sin fru med 22 snitt i halsen FRAMFÖR barnen och sedan ringt till hennes familj och säger "nu har jag slaktat henne och nu är det slut". 

Andledningen till detta är att fru ville skiljas. Kvinnan har tydligen varit totalt kontrollerad under flera år. Blevit slagen och även barnen har blivit slagna. Han har varit på hennes jobb och skrikigt, så dom har varit tvungna att ringa polisen. Han har anklagat henne för att vara hora för att det finns män å hennes jobb. Denna kvinna har sökt hjälp hos polis och socialen för att få komma sig bort från mannen. Sista veckan innan händelsen så hittar mannen i hennes telefon ett medelande från en kollega till henne som hon hade en närmare vän realtion till och mannen blir vansining. 

Kvinnan ringer polisen ca 10 timmar innan hon blir mördad och berättar att hon är och vill ha hjälp. Men polisen hinner inte reagera på att hoten är så allvarliga just i den stunden och ber henne ringa åter om det blir bråk. 

Jag förstår inte detta med HEDER som endel män snackar om. För detta är en manligt fenomen. 

Det är så JÄVLA viktigt att män ska upprätthålla sin heder, men när dom då MÖRDAT sin fru/dotter/syster och kommit till domstolen så finns det ALDRIGT något eller någon som pratar om hedern. Dom har aldrig varit dumma, det är dom som har uttsatts för våld från kvinnorna. Oftas så har deras förhållanden var underbara och kärleksfulla.

DOM här männen sitter i domstolen och NEKAR till allt och då kan jag väl tycka att detta med HEDER inte är så viktigt.

Kan dom inte ens STÅ FÖR att dom måste upprätthålla sin jävla skit heder och sin religon?? Då sitter dom i domstolen och pissar på sin egen religon och HEDER. 

Hur kan det komma sig??? 

Om man nu ska hålla på med med det där 1600 tals synen på kvinnor och snacka heder, så kan väl dessa män STÅ för det dom tror på då och erkänna sina brott. 

Det snackas HEDER, men det finns ingenting i dessa män som är heder. Bara små ynkliga män med små kukar. 

Ta istället och öppna era ögon att världen ser inte ut som ni tror. Män och kvinnor är lika mycket värda. Man låser inte in kvinnor, man slår, hotar och våldtar inte kvinnor bara för att man tror man har rätt till det.Kvinnor är ingen ägodel man har rätt till.  

Det är straffbart här i Sverige att slå,misshandla, våldta och låsa in barn och kvinnor och män. 

 
 
Rickard

Rickard

Torsdag 29 feb 13:02

Farliga krafter som har fått fäste i vårt samhälle. Vad jag har svårt att förstå är hur politiker tror att man ska kunna få ett jämställt samhälle med människor som mer eller mindre vill ta oss tillbaks till medeltiden.

http://newreflections.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards