Jag kan allt

Alla inlägg den 20 februari 2024

Av Isabella - Tisdag 20 feb 08:19

God morgon på er alla och bloggen

Idag är det tisdag och jag har kommit mig upp, fikat och morgon rastat Doris. Igår var jag till Umeå för att träffa en kirurg läkare för att prata om min handled. Jag hade fått en kalles och ett namn på min doktor som var "Britta" och ett efternamn. Min första tanke var när jag läste kallersen att Britta var en ca 60år tant, lite bastant och rätt trött och ville gå i pension. Som skulle säga att det löns inte operera och att jag får lov att gå med skenan fortättningsvis och att det kanske kommer läka av sig själv    Men så fel jag hade. Britta var en ung jätte söt kvinna i 30 års åldern. Hon var väldigt trevlig och vi gick igenom mina röntgen bilder tillsammans och hon ville förklara hur det såg ut där inne. Inte föra att jag kan tyda sådanna där bilder så bra, men jag såg iallafall med hjälp av hennes förklaring att det är en legament som har gått sönder troligen i min handled och att min kula på handleden ligger fel och inte i benskålen där den ska ligga. Hon ville operera detta och öppna upp och se om man kan sy ihop legamentet. Hon förklarade hur denna operation går till och att eftervården är lång och består av att vara gipsad dom första 6v med helgips upp till armhålan, sedan halvgipas 4 v och sedan en vanlig stödsken någon vecka och SEN så kan jag troligen börja arbetsträna. Men att jag inte ska räkna med att se det verkliga resultatet förrän om ett år.   Allt detta kändes bra, men på samma gång så himmla onödigt att jag satte fram min hand och trodde jag skulle kunna hindra ett fall på en person. Men jag kan ju inte spela tillbaka tiden och bara acceptera hur läget är och trava framåt dag för dag och hoppas på att detta bli bra tillslut.  Så det blir allså operation den 5 mars. 

Sedan slog det mig att mitt motionerande som förövrigt går lite tungt just nu ligger i farorzonen. Hur går det att springa på löpbandet med en hel gipsad  arm ????   Jag gör alla mina utmaningar vecka för vecka, men den senaste veckan har mitt inre motstånd varit JÄTTE negativt till att göra detta. Och jag vet om jag inte piskar mig själv till att göra mina löppass då tar min lättja över och jag har lätt att komma på fel spår. Så nu tänker jag att om det inte går löpa hur ska jag fixa detta med löpningen då? Men jag ska abslout prova den dagen som plan A, men jag måste innan göra en plan B om det inte skulle gå. 

Om det finns något positivt med denna operation  så är det att jag kommer troligen vara av med gipset innan sommaren och det känns då jätte skönt. Men jag ska inte sitta här och redan se problem i något jag inte vet om det är ett problem än, utan jag ska ta problemen då dom kommer. 

Dagen i Umeå vart bra ändå och jag fick mig en jätte god Cesarsallad. Till den serverades ett SATANS gott mörkt bröd. Det var så gått att jag frågade fiket om man kunde köpa med sig lite av detta bröd hem. Men tyvärr gick det inte. 

 

Jag var oxå in på djuraffären ZOO för att egentligen köpa hundmat, men det blev inte för att det var dyrare att köpa maten direkt i affären än att beställa den på nätet. Men då slog det mig när jag gick där inne att jag skulle köpa skor till Doris. Jag har tidigare köpt skor till henne men dom har suttit dåligt på henne. Men nu hittade jag skor som har två spännen och verkar sitta rätt okej, så nu när vi tydligen ska ha denna kyla tid och otid, och det då är ett problem med att gå med Doris, men jag hoppas verkligen på dessa skor. 

 

I helgen som var så firade vi min älskade dotter på fredagen. Hon fyllde år igår egentligen, men hon jobbade så vi tog det på fredagen. Vi gick ut och åt på The Coner. Micke var tuff och tog musslor för första gången och tyckte det var gott. Själv tog jag en pizza och herregud,det var nog den godaste pizza jag ätit. 

Den var lyxig och jätte god. Så nästa gång jag är där så blir det en oxfile pizza. Rebbe var nöjd med sina presenter och vi hade en trevlig kväll. 

 

Lördagen klev vi upp och for och handlade lite saker till kvällen. Vi skulle nämligen ha främande av Cissi och Bobban. Vi hade bjudit dom på mat och vi skulle grilla. Japp ni hörde rätt ...grillat..... allså man dreglar typ bara av att säga det ordet. Vi hade även på dagen köpt 2 nya spel som vi provade och dom var super roliga och kommer troligen att spelas igen flera gånger. 

Kvällen var jätte trevlig och själv fallet proppade man magarna fulla av godsaker. 

Söndag blev en vilo dag och vi promenarad och slöade i soffan. 

Allså en jätte bra helg. 

 


Idag är det tisdag och jag ska ta mig upp på löpbandet igen. Just nu skriker hjärnan NEJ NEJ NEJ, men jag vet att jag måste och att det kommer att kännas jävla bra gjort. Så efter detta ka jag ta mig i kragen och bara göra det. 

Det som är tur med att ha en hund är att hur jävla ful man än känner sig, lat man än känner sig och hur dålig man än känner sig så har man alltid en figut med hår som alltid älskar en och tycker man är den bästa som finns..... 

 

Så nu gott folk ska jag fortsätta min dag med lite motion och sedan ut och gå med Doris och träna lite med henne. 

Lyssna på min krimpodd och bara njuta av dagen. Jag hoppas ni alla får en bra dag. 



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards