Jag kan allt

Alla inlägg under april 2023

Av Isabella - 30 april 2023 20:29

God afton kära läsare.
Hur har eran helg varit? Hoppas ni har fått den helg ni önskat er. Här har det varit en helg i min smak. Jag började fredagen med att bjuda ut mun gammle vän Camilla. Hon tvingade mig att prova musslor. Ja vad tyckte jag om det??? Nja, inte alls så dåligt som jag trodde, men i slut skedet av tuggand kom den där jäkla fisk smaken. Jag har svårt för fisk, men jag ska villigt erkänna att det var betydligt godare än jag trodde.

Vi käkade och sedan blev kom vi på den bra idén att åka till Cilla och A-k på anderstorp. Vi hittade en bil och Camilla frågade karln om han kunde köra oss till Anderstorp. Snäll som bara den, så kunde han det. Innan vi hoppade av bad jag om hans nummer, så jag skulle kunna betala med swish. Då säger han lite finurligt.
Jag ska säga er att detta blir gratis. Nä insisterar vi, att vi vill betala. Det blir knäpp tyst i bilen och han börja leta runt i fickan, och upp drar han en lite lite lite Samsung gammal vik telefon och skrattar lite. Jag har inte swish, så ni hade tur idag. Vi skrattade gott och tackade för oss. Älskar trevliga och glada människor.
Hela kvällen blev sjuk skoj med dessa brudar och jag fick hämtning av Micke 00.00
Lördag blev lite avslagen, men på något lustig sätt så fick vi lite saker gjorda. Vi gick till stan och käkade lunch, vi stor handlade och vi lagade middag. Trots min ordentligt i hållande huvudvärk.
Idag söndag har vi haft det nya rutinen på morgonen. Robinson maraton. Alla veckans avsnitt från 7.30 till typ 12. Vi har oxå idag avslutat denna bantnings tävling vi hållit på med. För mig gick det väl åt skogen kan man säga.
Jag har +1 kg. Jag är inte förvånad eller besviken. Jag vet presic vad jag stoppat i käften och kan verkligen inte skylla på något.
Men jag ger inte upp ska ni tro. Efter våran morgon, så tog vi på oss löpar kläder och for ut på en lättar jogging runda. Det är bara att fortsätta.
Idag har vi ju Valborgs och vi har grillat och brorsan har varit här. Vi har promenerat till brasan och nu är vi hemma igen för att bara krypa ner i sängen strax.
Så min helg har varit topp 10. Jag är nöjd och nu siktar vi på nästa vecka.

Av Isabella - 24 april 2023 21:56

God afton folket.
Detta var ett tag sedan. Jag har så många gånger tänk att jag ska sätta mig ner och göra ett inlägg. Så många knasig saker som jag tänker att detta ska jag blogga om, men jag ska bara göra bort detta först och så rinner tanken ur minnet och det över jävligt roliga blogg inlägget jag hade i huvudet bara försvinner. Men nu ikväll gör jag det.
Ikväll har min frustration varit på max, ilskan har exploderat en massa gånger och jag harctill och med skrikit och kastat saker. Låter väl inte riktigt som jag, men det är den sanna bilden av mig. Jag är jäkla förvånad själv över denna reaktion. Vad var det nu som framkallade alla dessa känslor?
Jo den lilla spelkonsolen Micke har beställt hem, med alla spel man kan tänka sig. Jag har allså ägnat 1 timme åt att spela Super Mario Bros.

Japp detta underbara spel, med dom sjukt söta karaktärerna. Men oj så förbannad jag har varit. När gubb j-n inte vill hoppa som jag vill. När man var barn var det så mycket lättare. Nu på ålderns dagar är det sjukt svårt. Jag kan säga att max 1 timme per dag kan jag spela, för min puls och stress nivå är så hög att det kan inte vara nyttigt.
Livet då? Hur flyter det på nu.
Jo tack rätt bra. Sedan jag kom tillbaka från Chile jobbar jag nu bara dagtid och det är det bästa för min kropp och själ. Jag sover betydligt mycke bättre och känner mig till och med pigg när jag kliver upp. Veckorna springer fram när man inte behöver jobba helg. Jag har dagtid jobb fram till semestern och vad som händer efter semestern vet jag inte. Men jag har bestämt mig för att inte gå tillbaka till kvällar och helger. Så blir jag inte erbjuden något dagjobb så kommer jag troligen att säga upp mig, och spring vicka tills jag hittar mig något annat.

Jag pratade om detta med Micke igår. Hur ska jag kunna förmedla mina kvaliteter när man söker jobb. Nu förtiden ska man först skicka CV och genom det så är man med i först utslagningen. Och där ska man ju skriva upp sina skolår, utbildningar och jobb. Tyvärr nu förtidig så har man inte en gymnasie utbildning eller högskola, så blir man ofta bort vald rätt fort. Man hinner som inte få chansen att visa vem man är och vad erfarenhet lärt mig genom livet. Nu för tiden styrs mycket på att man ska ha en massa utbildningar istället för en massa erfarenheter. Kan tycka det är lite synd. Men jag tar det lungt ett tag till och får ta beslut närmare sommaren hur mitt framtida jobb ska se ut.
I helgen som var slog ironin till. Hela förra veckan kändes värmen i luften. Prisa herren sommaren är på gång tänkte jag. Förra året kastade jag bort mina två blekta solstolar. Så i helgen var det dags att köpa nya. Klev upp på lördag och ser ut. Det snöade och blåste isande vindar. Om något så är det väl ironi.
Men jag försökte tänka klart och fattar ju att sommaren kommer, men inte just i lördags. Men nu står stolarna där och glänse och redo att bli utnyttjade när solen tittar fram igen.

På söndag är det den sista april. Valborgsafton för vissa. För mig är det sista dagen på bantnings tävling vi har hållit på med sedan 1 Jan. Vi är fem st och vi ska allså gå ner mest % i vikt. Hur har detta gått då? Ja jag har gjort det igen. Jag har plussat 0.5 kg. Stort grattisctill Isabella Lindgren IGEN . Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Men är jag förvånad? Näää inte ett dugg. Jag vet precis vad jag stoppar i käften och inte. Så ja jag har insikt men är sjukt kass på att ha karaktär. Så jag vet redan nu att några 2000kr kommer jag inte att vinna. Jag hoppas att det gått bättre för mina med tävlande.
Så jag välkomnar Maj med öppna armar. Jag vill ha värme, sola och börja kanske kunna löpa lite ute.
Nu gott folk är jag uppe på övertid och ska krypa ner i sängen.
Ha en underbar fortsättning på kvällen

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards