Jag kan allt

Alla inlägg under november 2014

Av Isabella - 26 november 2014 09:48

God morgon på er mina läsare.

Hade tänkt få ihop ett lite roligare inlägg, men det är svårt att vara sprallig och skämt glad när man har sorg.

Men jag ska försöka.

Igår var det Tisdag och förbakat roligt. Jag var ju ledig efter min jobbar helg och ett mastodont pass på 7-21 måndag.

Dagen började väl så där. Vaknade som vanligt av spikande killar. dom häller ju åp med vårat hus och jag tror att det kommer dom att göra ganska länge till.

Sedan lyckades jag somna om (med våld) och vart då väckt av en pratsugen Micke kl 8.00 !!!    Lite sur blir man ju, men jag förstår att han provade förjag brukar ju aldrig sova länge. Men efter ett ganska kort och lite spännt samtal klev jag upp.

Energi var på topp och jag tänkte att blogga,städa, skura ut kylskåpet var mina åtagande. Allt inträffade utom bloggandet.

Så nu ska ni veta att mitt kylskåp blänker i bling bling när man öppnar det. Nästan så det slåter ett ljud av skimmer när jag öppnar det.

Har även möblerat om lite hyllor och flyttat lite saker. Tex att mjölken står i dörren nu och inte på hyllan längt upp.

Kommer att måsta ha en kusrt med dom här hemma om att ställa mjölken där. Har redan flyttat paketet typ 3 gånger igår.

Kommer att fixa en typ av utbildnig här i helgen då jag är ledig.

Sedan har jag dom senaste dagarna var fattig! Jag har haft 100 kr den sista veckan att spendera. klok som jg var så köpte jag tre paket cigg. Räknade ut att jag fick MAX röka 9 cigg om dagen om det skulle räcka fram till den 27.

Tänkte att dettta kommer VERKLIGEN att bli tufft, då jag senaste tiden kanske har rökt tyo 14-15 cigg om dagen.

Men men men det var inte alls svårt     Jag har till och med rökt mndre än 9 cigg om dagen !

Igår tex så rökte jag endas 6 stycken !

Jag ser liksom ett ljus i tunnelen "sluta röka snart" som ett mål jag kommer att kunna nå. Inte alls omöjligt! Men jag har hela tiden sagt att EFTER Chile resan SKA jag lägga ner detta dåliga betende!

Kommer även att fortsätta med detta fast jag får lön nu. Endas 9 cigg om dagen. Tror jag ska plocka bort en till närsta veckan och en till veckan där på .

Så gott folk det lönar sig att vara fattig !

Nu kompisar, vänner, och läsare så jag tvärr dammsuga fixa min lyxiga matlåda, fixa mina mackor till kvälls fikat och sedan börja bege mig med försiktighet mot jobbet.

Micke ringde just och varnade mig att det tydligen är lite lurrigt halkigt ut.

Ha nu en bra dag och ta hand om varandra !


Av Isabella - 26 november 2014 08:18

Jag kommer att skriva detta inlägg direkt till dig min extra pappa och säga det jag borde ha sakt kanske förlänge sedan.


Du kom in i mitt liv när jag var rätt liten. Du var inte alls min favorit och du förstörde allt som kulle kunna bli en återförening av mina föräldrar. Du var aldrig en människa som la ner något tid med mig. vilket jag förstår pgr av att du hade ju redan haft barn som var barn, som nu hade vuxit upp och var rätt vuxna. Du var ju liksom klar med barn. Så komme jag på köpet när du träffade mamma. Under mina tonår så hade du och jag inte så hemskt mycket att säga varandra. Troligen för att jag var rätt besvärlig och hittad på en del dumma saker och du själv hade fullt upp med ditt företag du bildade. Men det finns minnen hur vi åker på semestrar. Du lyssnade alltid på finska radion ? Varför vet jag inte, men idag små skrattar jag lite åt det. Din far lärde mig oxå att resna fisk och ni väckte nog mitt lilla intresse för att fiska.

Dessutom gav du mig dom systrar jag aldrig hade. Har alltid varit otroligt glad för att dom har funnits med. Lena har alltid bott nära och jag har fått göra lite bus där    När jag flyttade hemifrån så ändrades allt mellan dig och mig. Vi komme överänns bra, du blev den morfar som Rebbe känner. En extra morfar som fanns. Jag mins en gång när du följde Rebbe till tandläkaren. För Rebecca är du morfar och hon har månag minnen av dig. Jag har väl kanske aldrig sagt det till dig, men jag älskar dig lilla Ove. Sista tiden du bodde hemma så hjälpte jag till en del med dig och mamma. Varje gång jag for kramade jag dig lätt på kiden. Så jag hoppas att du förstod att jag gjorde det.  

Sedan kommer vi till det kapitel , som jag helst vill raddera ut ! När du blir lämand av min mor. Jag skulle så gärna vilja ha det ogjort allt som hände den sommaren. Jag kan absolut inte försvara någon och jag kan inte ta på mig vad som hände. Att du var tvungen genom gå detta var fruktansvärt och jag förstår att detta var ett svek i största mott.

Jag vågade inte häsla på dig. Jag var rädd för att du skulle bli påmind om det som hade varit, jag ville inte såra med min närhet. Jag vet inte om jag gjorde det men jag var rädd och feg. Jag vet att du har haft det bra och dina barn har funnit där för dig till 100% .

Nu älskade Ove har du fått somna in. Jag tände ett ljus för dig igår och tänkte tillbaka på våra år med varandra. . . .

Rebbeca vart väldigt ledsen och vill absolut vara med på din begravning för hon säger . . . .

-Jag vill gå, Ove var så gullig och han var min morfar mer än vad min morfar är.

Även om vi inte dom sista två åren inte hade så mycket kontakt så ska du veta att du har funnit i mina tankar. SÅ många gånger jag tänkt att nu ska jag fara och hälsa på Ove, men min rädsla att förstöra något du kommit över stoppade mig.

Jag ångar det idag.

Nu får du vila och komma till Nagiala, där du kan sitta och fiska hela dagar, äta fiska jämt. Kanske kan du lära Oliver att fiska ?

Även om jag inte komme till dig så ska du veta att du fanns i mina tankar.

Förlåt mig Ove    

Sov gott min extra pappa 

Av Isabella - 21 november 2014 13:19

Hej hade tänkt skriva god morgon , men inser att kl redan sprungit iväg till halv två på dagen   

Vad hände med tiden? Och vad har jag åstakommmit? Ingenting tror jag ! Men vet ni det gör mig inget alls.

Har idag suttit i min soffa och inväntat att jag ska fara och träna. Tror ni den stunde komme?

Hhahahaha näää, lite ont i magen, lite lust och bara JÄTTE lat.

Energin finns inte där och jag måste börja söka efter den nu snart.

Ställde mig på vågen med jäkligt rädda ögon att det skulle ha blivit en katastrof igen, men med glädje var det bara ett kilo upp sen sedan jag vägde mig så nu står vågen på 65kg. Tacka gudarna för det.   

Jag har idag oxå frambringat lite recept på olika saker som jag kanske ska göra till den "glögg" fest vi kommer att fara på om två veckor.

Har oxå lyckats betala Roffes räkningar och duschat.

Igår mina tittar så tog jag min första smink lextion ever ! Satan vad mycke saker man BÖR ha för att kunna lägga en snygg makeup. Men det var jätte roligt och framförallt så vart man ju super modell på 1 timme   Stina följde mig och hon vart ju en super pingla hon med. Vi skojade och sa att vi kanske skiter i att fara hem utan vi far på krogen.

Kännde ju lite konstigt att vara super sminkad på veckan så där.

Men duktigt flickor som vi är så cyklade vi hemåt . . . . . .booorrringggg......   

ringe idag en vän som jag inte pratar  med så jätte ofta, men ibland och vi konstaterade tillsammans att livet är som en löptur i skogen när man har dålig kondition. Man tycker det är jobigt och mer uppför än nedför ?

vi skojadeom detta nu med ett skämt samt skratt efter.

Vi pratade om våra tonåringar som ställer till det ibland för oss mammor och pappor.

Hon berättade att hennes som komme hem en helg(han or hos pappa) och han hade inte varit hemma på flera månader. Det hela började med att dom hittade av misstag en halv flaska sprit i hans väska. Detta resulterade ju givetvis i bråk, då han är bara 17 än. Sedan ville han på en fest på lördagen, som mamma inte ville för hon ville ju vara med han när han för en gångskull komme, resulterade i bråk ! Sedan blev det att han skulle ut och BARA åka skridskor med några kompisar på dagen. Var helt ok. tyvärr så var han inte hemma till middag, inte till 22, inte till 12 och kl 3 var mamma galen och ringde runt hela kompiskretsen (Då han givet vis inte svarade på hennes sms och samtal) och växte alla föräldrar. Men kl 4 behagede hanatt komma hem och hon var galen.... hahahahah

hon sa orda grant att hon stod och skrekt på bron( tur dom bor i skogen) och tvingade han till blås kontroll   HAHAHAHAHAHA

Blås kontroll?  Han försökte förklar att han skickat ett sms till karln i huset att han skulle stanna hos en kompis och se film och han skulle sova där !

Givetvis trodde hon inte ett ord av vad han sa. In med ungen, sova och ta upp det dagen efter och då när man får distans till problemet så var det ju som pojken sa.

Han hade skickat ett sms till karln(som dom inte sett) i huset och han hade varit hos denna kille och BARA sett film   

Vi föräldrar är roligt. Vi har man ljugit för sin föräldrar, men oftas så pratar dom saning. Men det är väl denna rädsla att det ska hända något som triggar igång lejon mamman i sig.

Nu kamrater ska jag försöka stöka till den oreda jag åstakommit här hemma idag och sedan börja begemig mot mitt jobb.

I helgen kommer det att vara SÅ trevligt att jobba    Gör ett tapper försök att intala mig att, att joba helg är the skit   

Går väl så där med det !

Nä hoj på er så hörs vi sedan !




Av Isabella - 20 november 2014 09:27

I går kväll när jag små gluttade på nyheterna så var det ett inslag om att Sverige har blivit GROVT kränkt av en ryssk utbåt på svenskt vatten och att nu avsätts det stora summor till försvaret för att stärka vårat försvar.

Som ni alla kanske vet så innehåller vårat svenska försvar till största dels av arbetande män.

Män som nu har blivit kränkta av andra män.

Egentligen har det inte hänt någon typ av katastrof än och det är i mina ögen en typ av "KUK FEKTNING" som försegår.

Visst förstår jag att detta har mycket större propotioner än vad kanske jag förstår men jag blir lite fundersam över att när det gäller att få fram pengar till något som egentligen INTE hänt än, då finns  det pengar.

Har någon tänkt på hur kränkta vissa äldre blir dagligen, hur kränkta vissa barn blir dagligen, hur denna grupp som jobbar med detta har skrikit efter mer pengar under flera år? Men det är inte lika viktigt tydligen?

Att som gammal ska man inte kanske få komma sig på toan i tid man kanske måste sitta med bajs i 30 min innan någon kommer och hjälper än? Eller som barn ska måsta acceptera att man blir kallar hora, för att det finns för lite vuxna runt en som ser vad som pågår? Vi som jobbar inom dom här sektorerna ser detta varje dag och vi kämpar varje dag att göra allt vi kan ,men vi räcker inte till alltid. Visst gör vi oftast ett bra jobb med våra gammla och barn, men om man har 10 vårdtagare och det finns 2 det inte fukar runt så blir man ju fustrerad. Man vill ju att alla ska vara nöjda med livat att ALLA ska känna trygghet. Detta är något som varit på tapeten i FLERA HERRANS ÅR och det ända som händer är att man drar in mer och mer på dom pengarna. Hur högt vi än skriker , hur fort vi än jobbar så blir det ingen förändring?

Beror detta på att vi är ett kvinno domenerat yrke? Hur kan man bara på en hanvändning skaffa fram pengar till en arbestgrupp som är ett EGENTLIGEN " ut ifall att" om något skulle hända?

Den manliga självkänslan är kränkt och det är inte ok, så här lägger vi pengar SVERIGE !

Men att vi inom vådsektorn kränkts och blir kallade "tjat kärringar" varje dag för att vi jobbar för att försöka få politikerna att se detta BESTÅNDE problem måste lösas,men det är ingen som lyssnar på det?

Politiker tänker ni verkligen på er folk? Eller tänker ni på eran egen självkänsla?

Sluta fektarunt med era kukar, stoppa ner dom i byxan och börja se verkligeheten som den är!




Av Isabella - 20 november 2014 07:29

God morgon på er !

Idag är jag LEDIG igen denna vecka och jag njuter till fullo. TYVÄRR så sovmorgon är inget att tänka på just nu.

Som vanligt ska jag tvätta lite och tidiga tiden var den som fanns. Sedan så har jag ju bara en massa pojkar runt mig nuförtiden   

På min baksida och på min framsida (av huset så klart). . . . . .hahahah vart jag än vänder mig så ser jag killar i arbetskläder som hammrar och spikar.

Är väl helt ok  för mig egentligen, för det kommer att bli ett helt nytt hus jag bor i när detta är färdigt. Men dom är väldigt punktliga så att kl 7.01 börjar dom jobba.

Idag kommer det att bli en "Bella"  dag   

Jag  och min vän Stina ska nämligen få en lite kurs i hur man sminkar sig. För min del kan det VERKLIGEN behövas. Då jag har väldigt  svårt för att veta hur man lägger skuggor, vilka produkter som ska användas vart osv.

Jag är en tjej som verkligen inte sminkar mig . Bara när jag ska på fest och då tar min sminkning  ungeför 20 min HÖGST !!!

Ibland när man har kompisa som ska göra sig klara så kan dom stå i badrumet typ 30 -40 min och lägger snygga skuggor och pysslar på ? Vad gör dom och ur lägger man skuggor?

Ja nu ska jag kanske få en liten humm om detta idag tillsammans med Stina. så KANSKE vi kommer att vara snyggast sminkade nästa gång vi går ut ?   

Sedan efter denna lärorika stund kommer jag att få åka hem på min snabba cykel och äta SURSTRÖMING   

För några veckor sedan så var jag in till en vårdtagar som hade ätit suring och jag vart så sugen. Så nu har jag fixat fisken, så ikväll blir det ströming för hela slanten.

Allså en helt dag bara ämnad för mig!

Nu ska jag försöka få kontakt med pojkarna här ut och fråga om dom kan släppa ut mig för att sätta på ny tvätt. Kan tänkas att det kommer att vara en hinderbarna med olika pojkhinder när jag ska bestiga loftgången. Men jag ska nog klara av det oxå. En sak man kan göra är att skrika ett fult ord högt och dom fryser till isa och tänker

-VAD SÄGER HON?

-och då passar jag på att smita förbi alla i ett svep.   

Fyndigt elelr hur?

Kommer tillbka med ett liter funderings inlägg lite senare.

Pöss på er !


Av Isabella - 17 november 2014 08:52

Jag vet inte om jag berättat om att när jag gick i första åren i skolan blev jag mobbad? Egntligen är det något jag skämms för. Att skämmas för något som jag inte rådde på som lite är ju ganska konstig.

Ihelgen träffade (såg) jag denna person igen. Han som sådde detta frö i min själ att jag är ful, dum och tjock. Alla dom där känslorna som har följt med mig hela livet.

Nu är det inte så att jag går och tänker på dom här  jämt och ständigt, men ibland slår det mig att det han satte igång har speglat ganska mycket i mitt sätt att känna för vissa saker.

Många gånger har jag tänkt att det är han det var fel på, att det var han det var synd om osv. Försökt att tänka att vi var små, barn vet inte hur mycket som sårar osv. På något sätt försöka normalisera denna olustiga känsla jag känner för denna människa.

Men det har liksom aldrig hjälpt mig, jag kan liksom inte riktigt förlåta för det frö han sådde i mig. Ena sidan av mig skämms över att jag inte kan förlåta,inte kan normalisera detta. Skulle jag vilja ha en ursäkt av han ?? Jag vet inte ? Både jag och nej.

Jag vill inte att han ska veta att fortfarande går och tänker på detta ibland. Det får mig att känna mig  svag , att han lyckades rota dom här negativa känslor i mig. Att jag inte lyckats skaka av mig detta som hände när vi var barn.

Ja för att han ska förstå att det han gjorde var inte okej och att detta påverkar hela mitt liv och min egen syn på mig själv. Att han tog mitt självförtronde och stampade på det.

Jag har så många klara minnen av denna tid. Jag kommer exat ihåg orden han och andra sa, känslan som infinner sig när någon talar om för en att man är ful och fet, vem fan vill vara med mig ?

Hur liten man blir i dom sekunderna, hur man vill försvinna och bli osynlig.

Med åren har denna männsika liksom följt med mig pgr av att han blivit en ofentlig person. Folk runt mig prata och tycker till och hyllar ibland. Men för mig kan jag aldrig hylla denna männsika.

I helgen när jag stötte på han så vek han åter bort blicken.  Fort farande kanske jag inte är tillräckligt snygg,smal och snäll för att man ska kunna hälsa på? Det var känslan jag fick. Jag vart detta barn igen med samma känsla som förr ,när jag såg han .

Jag önskar att jag skulle kunna slita ut detta frö som har grott sig så stark genom åren, om jag kunde det så skulle mycket av mitt nuvarande jag lösa sig.

Mycket av den jag har blivt har jag givetvis mig själv att skylla på mycket, men HAN satte fröet i mig och berättade för mig att jag var inte värd att vara med, för jag var fet och ful!

Varje dag jobbar jag med mig själv och försöker ta tillbaka mitt självförtronde, som så många genom åren kanske stampat på. Dom har kunnat stampa på det för att jag till låtit dom att göra det, för att man varit rädd för att om jag inte gör som dom säger eller tycker som dom tycker är jag inte värd att vara med.

För att någon för många, många , många år sedan berättade för mig att det var så !

Den känslan förljer mig än idag och jag jobbar fortfarande med att ta tillbaka det han en gång tog av mig. . . .


MITT SJäVFöRTRONDE !!


 

Av Isabella - 17 november 2014 08:29

God morgon på er

Idag är det måndag och jag vaknade med ett ryck, när någon försökte borra sig in i huset    Inte fär att jag inte visste att detta skulle hända idag. Dom håller nämligen på att byta ut HELA fasaden på vårat hus. Vi ska få nya fönster, nya dörrar och vikommer att få en grå och vit fasad. Det kommer att bli SUPER JÄVLA snyggt när det är klart och jag längtar verkligen tills allt är klart. Men just nu lever det om så om någon försöker bryta sig igen fasade med kofot !

Tussan är livrädd och har gömt sig under sängen, hon morrar och små fräser ibland och tänker förmodligen att det är världskrig   

Igår vart det ett hastigt uppvakande efter jag bloggat er. Satt här i min lugna ror och tänkte att nu ska jag gå till tvättstugan , då telefonen ringde och dom behövde hjälp på jobbet. När man lix var vaken så ställde jag givetvis upp och for direkt. Så igår vart det ett riktigt lång pass från 7-21. Det är ju en himmelens tur att man har riktigt roliga kollegor så tiden bara springer iväg ! Allt gick himmelens bra, men mot 19 tidn kännde man att man var mör. Skyndade hem hoppade in i den otroligt rena och glänsande duschen, duschade och hoppade i säng med en gång. Tor jag somnade på 1 micro sekund.

Lite snopet kanske för Micke då han trodde kanske att frugan var på för lite vuxet mys   Men även han fattade galoppen när jag vände ryggen till och började yr prata om allt som inte hörde stunden till   

Idag när jag klev upp hade han varit så snäll att dra för alla persiener över allt så att bygg killarna inte skulle behöva se en naken mullig kvinna springa runt och leta bh   

Nu idag jobbar jag 12-21 (kväll igen blir fan tokig) så jag ska fixa lite här hemma och sedan dra mig mot jobbet.

Hoppla polle nu drar jag vidare med ett lite känsligare inlägg!



Av Isabella - 16 november 2014 06:52

God morgon mina pigga läsare !

Söndag morgonen och jag har klivit upp för att jag som VANLIgt inte satt upp en vanlig tvättit och då måste man tvätta på obekväma tider.

Iallfall så har vi nu avverkat JULGALAN 2014   

Ett väldigt stort arragemang måste jag säga. JÄTTE mycket folk, jätte mycket mat, jätte mycket musik, jätte mycket artister.I det stora hela så tycker jag det var mycket trevlig tillställning, men det finns vissa skaer som kanske drog ner betygen.

Till och börja med så fanns det bara en ingång för alla tusen människor. Vi tänkte förmodligen som dom flesta andra, att om det örjar kl 19 så måste vi vara där senast 18.30 När vi komme upp så var kön in hur lång som helst. Efter typ 40 min i kö så hade vi köat oss in, då var det nästa kö till garderoben i ca 20 min, sedan var det dax för nästa kö till arenan   

Herregud vad besviken och less man blev. Efter vi köat där kanske i 30 min så kommer man äntligen in till vårat bord och upptäcker attvi har fått drickesbiljetter på drycke vi beställt i förväg för att man trodde att man skulle slippa köa för att köpa, men så var det inte. Det vara bara att ta biljetterna och ställa sig i den GIGANTISKA alkohol kön ? !

Och efter detta så var det dax att ställa sig i mat kön ?! Så kanske vid 20 tiden satt man på plats med maten och kunde börja äta. Maten var mycket god och allt jag brukar äta på ett julbord fanns. Där i mot kan jag tyck att baren på golvet hade lite konstigt utbud. Dom serverade öl,vin,champange,skånesprit,baylise och mosserande. Vart tog den vanliga cidern vägen ?? Den dryck som många många dricker till mat. Men det kanske är bara jag som är konstig som inte dricker vin och öl. Iallfall så ställde detta till det en del för mig som inte dricker egentligen något av detta. Så när jag ville ha ig en cider eller Jäger var jag tvungen gå upp till sportaren, och det tråkiga var att jag inte fick ta ner detta till golvet utan var tvungen att dricka upp där. Regler är ju regelr och ska följas, men lite snopet var det.

Men som sagt så var själva showen super bra och Nicke blev bästis med Lasse Berhagen    Dom vinkade åt varandra och hade någon typ av conection.

Själv försökte jag mig på att bli Magnus Ugglas vän , men utan resultat. Han kolla de inte äns på mig när han gick förbi, när jag gav han några upp muntrande ord i stil med

-Kom igen nu Uggla ! ! !   Det blev platt falll direkt på kompis fronten.

Efter showen så blev det lite konstig igen. I pogramet var det utlovat disco och ett cover band som skulle spela. Bandet komme aldrig ?? Nu vart ju hela showen väldigt försenad pgr av allt köande så inte vet jag om det inte fanns tillräckligt med tid för bandet eller. Vi avslutade kävllen i gap skratt jag och Stina åt våra karlar som hade någon typ av julgrans plundring mitt i allt och en sväng föri Max vart det oxå.

Allt vart välidig lagon och jag kände redan på natten att dagen efter skulle bli bra.

Ingen baksmälla, jag SOV fram till kl 11 ? ? Har ALDRIG hänt på flera år. Städade, gick på Coop, sedan tov i täcket och kröp ner i soffan för resen av dagen.

En helt ok "dagen efter" dag !

Nu mina vänner skriker tvättstugan igen och jag ska  frösöka hinna tvätta klart innan jag börjar jobba idag kl 12.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards