Jag kan allt

Alla inlägg den 1 november 2014

Av Isabella - 1 november 2014 23:38

God natt mina läsare?
Ligger nu i en skön soffa på jobbet. Min gulliga vårdtagare har just somnat (tror jag) och jag tänkte skriva mitt första inlägg på min padda?
Idag har jag inte åstakommit mer än en grej ! Jag har varit till Olivers grav och tänt ljus. Jag hade tänkt fota men glömmde hela telefonen hemma. Typiskt mig va.
Efter det sneppade vi förbi Jörgen och Emelie och kollade in deras nya tapeter. Och snällaste Emelie bjöd på en otroligt god kycklingsallad. Sedan styrde vi gammel volvon hemåt och hoppade ner i soffan med täcke och kudde. Självklart sommnade jag fort som attans ?
Hockey hann jag med,pizza hann jag med och jag hann skjudsa Emelie och Jörgen på maskerad.
Så roligt alla verka ha denna helg! Fest och maskerad, vilken trevlig kombination. Själv tror jag att jag aldig har varit på maskerad ? Man kanske måste styra upp det någon gång ?
Så vad ska det bli av denna natt då? Tänkte att fixa en ny tränings lista vore ju guld. Och nu har jag typ 8 timmar på mig så jag borde kunna knoppa ihop en!
Så får det bli och i mellan åt äta lite ostkrokar, spela lite på plattan OCH kanske köpa lite julklappar på nätet.
Om jag ska hinna allt detta så är det väl dax att sluta skriva till er nu.
Sov så gott alla filurer där ute nu så hörs vi en annan dag. ?

Av Isabella - 1 november 2014 10:32

God morgon pajsare!

Allhelgona dagen idag och allt är stillsamt. Till och med jag är jäkligt stillsam. På grund av att jag har tränat typ alla muskler i hela kroppen.

Hade ju turen igår att träna med Johanna min älskade gulle vän. Hon är så upphittig på varierande träning.

Igår började vi med stationer ,6 olika med nästan alla muskelgrupper. 45 sek på varje station gärnet. Sedan övergick vi till crossfitt. Två olika saker. Vi började med 2 upphopp och sedn 2 sittups och sedan 4 upphoppoch 4 sittupps. Ocksåsedan äkar man två hela tiden upp till 20 stycken av varje. . . . . .JOBBIGT    

Så avslutade vi med tabata på löpbandet. Man springer allt man kan i 20 sek vila 10 sek och detta upprepeade vi 8 gånger. . . . . . . JOBBIGT   

Men otroligt roligt och allt detta ger en träning på en timme ungefär! Kommer nog att göra detta fast hon inte är med och peppar mig live, men inne i mitt huvud hör jag hennes lilla snälla men stränga röst

-Och bara 5 kvar kom igen nu ! ! !

Så idag är jag väldigt tacksam för att jag jobbar natt.

Helloween gick av stapeln igår. när posten komme hade jag en lite låda i påsten från "godisboxen.se" ? Herregud vad spännande. Öppnade och där står det ett meddelande i locket

-Lite helloweengott fast du måste jobba. . .

Min tanke var . . . . .

- Kan det vara Skellefteå kommun som delar ut som här till personal som jobbar ? ? Men oj vad snällt. Skyndade att ringa in mys Idag (som oxå jobbar i helgen) och skvallrade att hon förmoddligen oxå skulle ha en box godis när hon komme hem. La ut lådan på facebook och instagram och tacka kommunen för godiset.

Strax efter det komme ett meddeland på min mobil.

Allså godiset var från mig, mitt namn måste ha fallit bort eller nått.

Det var från min älskade vän Stina. Så otroligt gulligt av henne att göra en sådan sak till mig. Det värmde i hela mitt lilla rökiga hjärta och jag kännde mig glad inifrån och ut.


TACK STINA !!

Tyvärr så har jag nog gjort några förhoppings fulla kollegor lite ledsna nu och jag ber om ursäkt. Men när jag tänker ett steg längre så varför skulle kommunen tacka en på detta sätt för att man jobbar ? ? ?

Nu mina läsare ska jag göra mig klaar och fara till Olivers grav och tända ett lite ljus. Vi hörs kanske i natt om kag går igång internet .

Kram på er och spöka vidare !



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards