Jag kan allt

Alla inlägg den 10 november 2014

Av Isabella - 10 november 2014 08:44

Hej hopp på er läsare !

Nu har vi gått in i vecka 46 och jag har avklarat ännu en Stockholms resa som ni vet. Lördag morgon klev jag upp kl 7 för att hinna pimpa mina naglar med de saker jag köpt. Allså dom vart så JÄKLA snygga, MEN jag var inte tillräckligt smart som klädde på mig FÖRE jag målade och pimpade    Så när jag ska dra på mig mina byxor efter jag väntat minst 40 min så FÖRSTÖR jag mina naglar. Så det vara bara att ta bort allt och skita i allt !!!

Sedan blir det en tvärr sväng på systemet för Micke behöver lite "flygdricka" = Jäger när han ska flyga och det tackar man inte nej till.

Allt flöt på hela dagen och vi behövde verkligen inte stressa. När vi komme ut till Arena området tog vi in på en resturang och åt en ganska god buffe och ett cider. Maten var tyvärr bara pissjummen, men den smakade bra.

 

 

Sedan var det dax för MONSTER JAM !

Aldrig när jag går på konsert brukar jag behöva öron proppar. Och även denna gång sprang jag förbi alla gubbar som stod och sålde dom efter vägen in till arenan. Tänkte nog oxå att , gud vad löjligt, inte behöver man proppar   

Men HELVETET vilken ljud nivå det vart av bilarna !!

När ALLA 8 komme in blev man ju nästan döv på riktigt.    

Brevid mig så satt den en pojke på kanske 10 år som sket ner sig VARJE gång en bil startade och drog på? Vet inte varför han inte vart van?

 

Men han hoppade verkligen rakt upp VARJE gång en bil gasade( som vilket var typ hela tiden)   

Efter en högjud underhållning på arenan, drog vi vidare in till centrum. Där vi hade bokat ett bord  på en Cowboy resturang. Det roliga med detta var att för 2 år sedan var vi i Stockholm med Stina ch Nicke och vi hade tänkt gå hit då men då var det stängt för renovering. Men nu var den öppen och det var super bra mat.

Micke var så impad av maten att han smög sig in i köket och tackade kocken    Han tjatade även om hur JÄVLA god maten var i typ 3 timmar efter åt ?!

Maten var otroligt god, men OTROLIGT DYR. Jag och Micke åt kött båda två , två öl, 1 zero och 1 4:a rom och cola. Allt detta slutade på en nota på 996 kr   

   

Efter maten var det några timmar kvar , så vi kilade in på en hårdrocks pup och drack en drink och vilade våra tjocka magar.

Sedan efter 1 timme så knallade vi mot T-centralen för att hitta åt vårat natt tåg mot Bastuträsk. Tåget kom och vi hoppade på. Först trodde vi att det var bara att lägga sig i vilken vagn som helst, så givet vis tog vi fel vagn. Men vi vart utskickade och då ser vi att vi hade en speciel vagn vi skulle till. När vi väl hittat vagen bäddade vi till och gjorde oss klara för en spännande natt   

Spännande vart det INTE, Micke var nog lite mer på pickalurvern än mig, så han somande ganska omg när han la sig och jag fick sitta helt själv i mörktet och spela på mobilen.

 

Efter typ 2 timmar började jag bli orolig ,att OM det kommer fler som ska sova här så måste vi ju bädda upp den mellersta bädden. Annars ska jag upp när dom kommer och då är man kanske trött som fan. Så jag gör ett försöka att få upp Micke för att få hjälp, men det är lönslöst. Så jag möxar och jobbar på där. Och hipps vipps så har jag fixat allt. flinnar jävligt nöjd över mig själv och bäddar ner mig igen i min slaf.

Att sova på tåg är ju baske mig ganska skönt. Jag sov väl rätt mycke, men vakande till då och då när vi stannade på vägen. Vi hade jätte tur och fick ha våran vagnkupe för oss själva hela vägen och tur var väl det för Micke hade nog förmodligen dött inombords. fisarna han smög släppte höll på att ta livet av mig   

När vi komme till Umeå vaknad jag med ett ryck och sprang ut för att hinna ta ett bloss. Ser stod en ung kille där ute oxå. Tände på och drog i mig 4 snabba och tänkte hela tiden att snart åker tåget, snart åker tåget. . . .. skynda skynd.

Detta resulterade då i att jag vart rökfull och lyckades snubbla när jag skulle in i tåget    Killen trodde nog jag var lite konstig.

La mig och somande. Nästa stopp var jag övertyga om att vi var i Bastuträsk. skrek väckte Micke och sa . . .

-Jag tror vi framme nu. Kollade ut och uppmande han att göra det oxå.

-Är vi i Bastuträsk ??? VA ??  (Micke har varit där för 2 årsedan)

-Ja jag tror det........

Vi sprang ut och tur som FAN stod det en konduktör där.

-Ska ni av här i Vindeln??

-Nej men det ska vi ju inte    

-Vi ska av i Bastuträsk . . .

-Ja men det är nästa stopp, säger han skrattande .

Tack så mycket säger vi och packar oss in i tåget igen. TUR att han var där !!

Jag hade äver frågar Micke när vi klev av tåget om han kände igen sig.

-Är detta Bastuträska ??? VA ???

- Jo jag tror det sa han bara ????

Yr peller !!

Iallfall så gick allt bra och vi var hemma kring tio och vilade fram till kl 13 och sedan firade vi våra pappor med tårta Rebbe och Albin bakat. Sedan var dagen slut och vi kastade oss framför soffan och bar mös och somande rätt snabbt kan jag lova.

Så ner och upp lika fort.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards