Jag kan allt

Alla inlägg under mars 2022

Av Isabella - 28 mars 2022 22:04

Allså vilken fantastisk dag. Jag har tydligen gjort något jag inte visste att jag gjort.
Jag har ju Kivra. Alla mina räkningar kommer ju dit. Går in i söndags för att betala min hyra. Inser då att det är något galet med fakturan. Den är nämligen bara på 290kr ? jag försöker tyda spefikationen men fattar inte som vanligt mig på den riktigt. Idag ringde jag Riksbyggen för att påpeka att det är fel på fakturan. Hon i andra änden börja knappa och säger sedan..
- Nä du har förra månaden betala dubbelt, så du har inte mer än 290kr denna månad.
- Jag höll fan på att smälla av. Vad säger du??? Har jag betalat två hyror förra månaden??
-Jo så det är rätt.
Allså det är ju ens dröm att ha provat lägga in hyror flera månader i förväg ? men man gör ju inte det med min lön, det är ju liksom en fantasi drömm att inte behöva betala hyran en månad.
Det roliga är ju att jag har inte ens märkt att jag har haft mindre pengar.
Egentligen har jag ju inte vunnit ett öre, men genom att jag inte ens märkt misstaget, så blir det ju en jäkla bra överraskning för mig att denna månad har jag ingen hyra att betala ?

Detta är nästan det sjukaste jag varit med om. Men nu hände det? Jag är sikt glad och kan spara ännu mer pengar. För jag måste verkligen börja på ett sparande.
Idag har jag lyx soppat oxå. Micke ska ju ha 50 års kalas på lördag, så vi har gjort bort systemet, allt som behövs för serveringen och på fredag blir det att handla det sista.
Kommer att bli skoj och jag hoppas att söndagen blir lika rolig, när vi ska och städa.
Nu ska jag krypa ihop i sängen och sova. För i morgon ska jag jobba på mitt vanliga hederliga jobb.
Kram på er

Av Isabella - 22 mars 2022 19:23

Fasen tisdag och jag håller på vänta ihjäl mig på mina saker jag beställt. Sparkcykel, börs och väskan. Inser idag att dom börjat sopa gatorna snart och då jäklar glider jag runt på min sparkcykel med väska hängande på sidan och stora spenderar börsen i den.    

Idag har jag varit kreaktiv och suttit med i kvalitetsrådet på jobbet. För er som inte vet vad det är så är det så att vi har ett kvalitetsråd på jobbet för att jobba mot säkrare vård och ta upp saker som är mindre bra och som vi behöver rätta till. Alla som jobbar inom vård och omsog i Skellefteå kommun är med i detta. Det är otoligt viktigt att lyfta saker vi kan förbättra och göra vårt bästa för att dom äldre ska få det så bra som möjligt.Jag är otroligt tacksam att jag fåt vara med i detta och kanske kunna påverka vissa saker och dela med mig av mina egna erfarenheter. 

  

Idag hände det som jag gått och väntat på. Jag tog mig ut i morse på min första jogging runda på nästan 1 år. Jag börjar mjukt med en jogging tur på ca 7 min. Det kändes helt okej. Så jag ska göra denna runda denna vecka och nästa vecka minst 4 gånger i veckan och sedan utöka rundan. Så nu är det bara att ha panben och fortsätta framåt.

I veckan har jag och Micke dragit igång planerna för hans 50års kalas. Det är ju tur han inte har en jätte arme av vänner och bekanta    Men det blir en då några och det är endel att fixa. Men han har rott i land lokalen och inbjudnings listan. Nu är det maten och lite underhållning som fattas, men än är det inte försent. vi ska nog ro detta iland oxå. 

Idag är det den 22 mars och det är min pappas fördelsedag. Jag har ringt och grattat han. Så får vi e om vi kan träffas någon anna dag. 

Jo föresten , igår skulle jag förförsta gången prova den nya tvättborsten jag beställ för ett tag sedan till Doris. På reklamvideon såg den AS bra ut. Man fyllde schampoot i borsten och sedan gnuggade man ut det i pälsen. Det löddrade så fint och man gick liksom på djupet i pälsen. Doris står ju i en badbalj när hon duschar, så jag ställde i henne i baljan, fyllde borsten med schampoo och blötte upp Doris och skulle sedan börja gnugga in schampoot....

Vilket jäkla fiasko   Det kom inte ut något himmla schampoo alls. Öppnade borsen och kollade in och där fanns det inget kvar. Ett otroligt dåligt köp och jag rekomenderar den INTE till någon. 

Så jag fick göra det förhand. Vilket egentligen går lika bra. 

Jag måste sluta köpa billiga onödiga grejor nu och sluta tro på reklamen. Det är ett utvecklings förslag till mig själv framöver. 

Nu mina läsare ska jag bara vila ikväll efter dagens både glädje och besvikelser. 

Ha en bra kväll på er 

 



Av Isabella - 21 mars 2022 10:42

God morgon
Måndag och jag sitter här och inväntar att få hjälpa någon. Det har faktiskt varit in en del folk och ringt endel folk som behövt min hjälp idag. Så lite nytta har jag gjort.
Helgen har passerat och den har varit lugn.
I fredags fick jag jag en riktig kvalitets dag med dottern. På dagen tog vi oss en promenad med hårbollarna och på kvällen fick jag och Micke rå om henne lite själv över middag på Tatung ? Veckan som var kom jag in i ett stimm. Ett handla saker stimm ? jag fick för mig att sälja min elcykel. Då ingen som jag brukar cykla med har elcykel så har det blivit jag har andvänt min vanliga cykel mest. Så jag satte ut elcykel och 2 timmar senare var den såld och hämtad. Så i lördags så beställde jag mig en elsparkcykel istället. Bra val tycker jag själv.

Då både bensinpriset är på topp och då jag har en tendens att dra på mig "guldbiljetter" så kommer jag troligen att bli rik på köpet och spara in detta köp på ca 4 månader.
Så nu kan bötes tanten ta sig i röven ? Jag har även köpt mig en ny väska med ett tryck på min egen avtar. Lite rolig grej bara OCH jag råkade köpa en ny smart och smidig kort hållare.
Så nu i sommar kommer jag swisha runt i stan på min sparkcykel med min coola väska och min nya börs. Jag hoppas alla saker kommer i veckan, hatar att vänta på paket.

Mitt nya jobb fram över blir att försöka lära Doris att åka med mig på sparkcykel om det går.
Så jag har lite jobb framför mig ?
Ha en bra dag på er alla

Av Isabella - 16 mars 2022 20:31

God afton.
Har idag fått bekänna för mig själv att det är jag som drar fram allt här hemma. Förr när Rebbe bodde hem, var det henne jag gnällde på och sedan var det Micke jag gnällde på.
Men idag har jag fått verkligheten i ansiktet och erkänna för mig själv att det är JAG som drar fram allt.
Nackdel med att bo helt själv är att man kan inte gnälla på någon OCH man kan inte få hjälp av någon. Jäkla drygt ? Dagen som sådan har bestått av smärta. Men en skön smärta, som träningsvärk. Jag går som jag skitit ner mig bokstavligen. Började igår med att stärka ben och bål och röv. Det känns idag. Så jag körde mina övningar idag oxå, för att ge kroppen lite att bita i. Så imorgon blir det kanske rullstol till jobbet.
Idag har jag jobbat hemifrån och suttit i möten hela dagen. Jag gillar ju att multitaska så medans jag lärde mig nya saker, så passade jag på att ta ut mina flätor. Jag har haft dom i nästan 1 1/2 månad och det var en lite miss från mig att göra dom före jag for utomlands. Att blöta håret 4 gånger per dag är inte bra. Så idag åkte dom ut.

Jäkligt fluffig och en riktigt 80 tals stil blev det. Nu har jag duschat och kammat ut allt löst hår, så nu är jag mitt vanliga jag igen.
Ikväll har jag ägnat mig åt att göra det där tråkiga, städa och tvätta. Så nu inväntar jag bara att få hämta in tvätten kissa Doris en sista gång. Sedan ska jag hoppa ner i min sköna säng och bara njuta av lukten av nystädat. Ha nu en jätte bra kväll på er allihop.

Av Isabella - 5 mars 2022 11:37

God morgon
Vaknade tidigt som vanligt och slog på tven. Det var inga oväntade nyheter. Det var om Ukraina och Ryssarna. Vi matas varje timme med nyheter om läget. Otroligt ofattbart att en man kan orsaka så mycke skräck och lidande för så många miljoner/ miljarder människor. Jag har själv en underbar vän som kommer från Ukraina och som har vänner och släkt kvar där. Jag kan verkligen inte föreställa mig vilken ångest rädsla och förtvivlan hon känner i dessa stunder. Jag vet att hon gör allt hon kan i sin makt för att hjälpa så många som möjligt, som behöver bostad,mat,pengar osv. Läget i världen är spännt och ingen vet hur detta kommer sluta. Jag läser varje dag på Facebook hör på nyheter och i samhället om folk som är oroliga, rädda och människor som har ångest över detta. Hur ska vi göra, ska vi börja förberedda oss på krig, ska vi börja bunkra varor, ska vi börja söka skyddsrum?
Visst är det klokt att kanske se till att man har basvaror hemma, mat i frysen och allt som mediciner och förband OM vi går in i ett krig. Men vad jag vill komma till är att vi kan inte gå runt och vara ångedtfylla innan något har hänt. Barn far illa av alla nyheter och även vuxna. Visst är det bra att hålla sig uppdaterade om läget, men det gäller oxå att sortera i nyhetsflöde. För jag tror verkligen inte någon kan förbereda sig för hur ett krig skulle se ut. Vi som levt i vackra Sverige hela vårat liv har ingensomhelst insikt i hur det är. Vi är inte vana vid katastroflägen. Jag kom ihåg när jag var till Chile första gången och det hade just varit den där jätte stora jordbävningen. Att gå där på gatorna och se stora våningshus som rasat hop var super onaturligt för mig. Det går lixom inte att förstå saker innan man ser det med sina egna ögon. Så jag vill bara säga att, visst håll er uppdaterade kanske två gånger per dag, köp hem basvaror till skafferi och frys. Men gå inte runt och var orolig för OM vi kommer i krig. Den dagen OM vi kommer till den, så får vi ta itu med det då.
Fram tills dess kan man istället försöka hjälpa dom som redan är där, så gott man kan. För det är det som behövs just nu. Det är dom som behöver hjälp nu i denna stund.

Av Isabella - 3 mars 2022 20:17

God afton på er.
Nu har jag landat hemma i min egen säng, duschad och fullt påklädd. Om vi tar resan baklänges. Jag har testa mig positiv på covid nunär jag kom hem. Har jag symtom? Jo det har jag. Feber, hosta och lite ont i halsen. Allt började för 2 dagar sedan, med ont i halsen, igår lite hosta. Jag var helt säker på att detta berode på att vi har varit ute i solen och stekt oss på dagarna och sedan sovit i det där iskalla fuktiga hotellrummet med full sputt på ac. Men nääää, det är tydligen covid.
Så nu blir det att sitta still i båten tills jag piggnar till. Men resan då? Jo vi har haft det jättevarmt och skönt. Vi har solat, bada både i Medelhavet och i poolen. Ätit god mat och shoppat. Jag har köpt mig en ny ryggsäck/handväska/ axelväska.
Lyckades pruta ner den200kr. Är nöjd över mug själv och min prutning.

Jag har blivit brun och fräsch (var iallafall det innan covid testet) och hade verkligen sett fram imot att gå ut i helgen och visa upp min snygga bränna ? men så blir det ju inte. Men dagarna har varit precis som en charter semester ska vara.

Så nu hoppas detta bajs virus dara,innan min bruna färg försvinner. Ikväll blir det ingenting för mig. Jag är helt själv, då Doris kommer först imorgon. Som jag längtar efter henne ? nu ska jag proppa i mig en Alvedon forte och krypa ihop och sova.
Ens egna säng är alltid bäst.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards