Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 mars 2022

OTÅLIG väntan

Av Isabella - 22 mars 2022 19:23

Fasen tisdag och jag håller på vänta ihjäl mig på mina saker jag beställt. Sparkcykel, börs och väskan. Inser idag att dom börjat sopa gatorna snart och då jäklar glider jag runt på min sparkcykel med väska hängande på sidan och stora spenderar börsen i den.    

Idag har jag varit kreaktiv och suttit med i kvalitetsrådet på jobbet. För er som inte vet vad det är så är det så att vi har ett kvalitetsråd på jobbet för att jobba mot säkrare vård och ta upp saker som är mindre bra och som vi behöver rätta till. Alla som jobbar inom vård och omsog i Skellefteå kommun är med i detta. Det är otoligt viktigt att lyfta saker vi kan förbättra och göra vårt bästa för att dom äldre ska få det så bra som möjligt.Jag är otroligt tacksam att jag fåt vara med i detta och kanske kunna påverka vissa saker och dela med mig av mina egna erfarenheter. 

  

Idag hände det som jag gått och väntat på. Jag tog mig ut i morse på min första jogging runda på nästan 1 år. Jag börjar mjukt med en jogging tur på ca 7 min. Det kändes helt okej. Så jag ska göra denna runda denna vecka och nästa vecka minst 4 gånger i veckan och sedan utöka rundan. Så nu är det bara att ha panben och fortsätta framåt.

I veckan har jag och Micke dragit igång planerna för hans 50års kalas. Det är ju tur han inte har en jätte arme av vänner och bekanta    Men det blir en då några och det är endel att fixa. Men han har rott i land lokalen och inbjudnings listan. Nu är det maten och lite underhållning som fattas, men än är det inte försent. vi ska nog ro detta iland oxå. 

Idag är det den 22 mars och det är min pappas fördelsedag. Jag har ringt och grattat han. Så får vi e om vi kan träffas någon anna dag. 

Jo föresten , igår skulle jag förförsta gången prova den nya tvättborsten jag beställ för ett tag sedan till Doris. På reklamvideon såg den AS bra ut. Man fyllde schampoot i borsten och sedan gnuggade man ut det i pälsen. Det löddrade så fint och man gick liksom på djupet i pälsen. Doris står ju i en badbalj när hon duschar, så jag ställde i henne i baljan, fyllde borsten med schampoo och blötte upp Doris och skulle sedan börja gnugga in schampoot....

Vilket jäkla fiasko   Det kom inte ut något himmla schampoo alls. Öppnade borsen och kollade in och där fanns det inget kvar. Ett otroligt dåligt köp och jag rekomenderar den INTE till någon. 

Så jag fick göra det förhand. Vilket egentligen går lika bra. 

Jag måste sluta köpa billiga onödiga grejor nu och sluta tro på reklamen. Det är ett utvecklings förslag till mig själv framöver. 

Nu mina läsare ska jag bara vila ikväll efter dagens både glädje och besvikelser. 

Ha en bra kväll på er 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards