Jag kan allt

Alla inlägg under september 2022

Av Isabella - 26 september 2022 16:02

Idag har jag varit upp på C-labb och tagit prover in för mitt besök på torsdag i Umeå på reumatologen. Helt vanliga prover som jag tagit så många gånger förr, och dom har alltid varit bra. Nu ligger jag här hemma och vilar min trötthet som jag tänkt beror på att jag sover så dåligt nu och telefonen ringer.
Det är från umeeå, mina blodvärden var för låga och dom började ställa följd frågor.
Nu kommer det lite intim och äcklig info här, men viktig.
Tillsaken hör att förra veckan upptäckte jag att min avföring var ljus. Och som 89% av männskligheten så googlar man.
Detta beror då oftast på gallan, stopp eller hinder i gallgångsr eller gallsten.
Jag har ju då försökt tänka att, sommaren har varit lite för trevlig. Fester, fetmat och snacks är ju det bästa som finns fram för tv.
I helgen började jagbkänna av en dov och lite smärta på höger sida under revbenen.
Ända tills idag har jag tänkt att det bara är fel val i min kost som orsakar detta och att börja tänka mer på magen och kroppen skulle rätta till detta.
Men NU när detta samtal kom så skenade rädslan iväg direkt.
Det är ju givetvis cancer på något jävla ställe, som knappt går att bota.
Dom i Umeå ville ha fler prover och tack vare att man har en JÄTTE snäll kompis Camilla. Så fixade hon så jag fick åka och ta dom proverna direkt.
Så nu sitter jag här med rädslan att inte kanske få leva. Rädslan att inte få finnas.
Varför blir det alltid så?
Logiskt är ju att jag kan ju ha dåliga järnvägen oxå.
Men hjärnan vill liksom inte ta i den tanken, utan det är ju alltid död som ploppa in i tankarna.
Men tur jag har en klok man vid min sida som ställer upp och lyssnar på alla mina knäppa tankar och försöker övertyga min hjärna att ta en annan vändning.

Nu ska jag övervinna dessa spök tankar och försöka se det mest realistiska i detta.
Pratade nyss med Camilla om detta och hon lugnade mig med att troligen behöver jag göra två rektoskopi och att det finns ju så många unga snygga AT- läkare nu, så det kommer ju blir jätte trevligt (NOT) ! Jag vill ha en rysk äldre kvinnlig läkare om det ska göras något i mitt rövhål. Jag är imorgon allt som försöker ta sig in där. Rövhålet är en utfart och ingenting annat för mig.

Av Isabella - 19 september 2022 09:28

God morgon
Regn rusk och blåst. I snart 1 vecka. Detta känns i mina leder. Jag har varit hemma 1 vecka för att återfå lite krafter och har ätit mun medicin regelbundet och ordentligt. Detta har hjälp föga. MEN har börjat sova lite bättre, så jag hoppas detta skov börja avta nu.
Som alla kanske hört eller förstått så har jag och Micke haft fullt upp att flytta ihop. Detta har nu pågått i ca 1 månad och vi har försökt ta det pö om pö. Jag förstår inte idag hur vi rymdes tidigare vi bodde ihop. Vi har ju nu renoverat lite och byggt upp en garderobsvägg i sovrummet, Micke håller på att bygga in hyllor i förrådet här inne. Allt för att vi ska försöka få plats med allt. Jag vill verkligen bevara mitt sovrum och har sagt klart och tydligt att jag inte vill ha massa saker stånde överallt, utan jag vill ha ett lätt städat och snyggt hem. Jag vill inte leva i ett hopptryckt hem med saker som står överallt. Så vi har lite jobb framför oss. Men sovrummet har börjat ta form. Jag har målat om en tapet och i helgen fick vi hit Mickes nya säng.

Jag har nu valt att ta in dom mörka färgerna. Från ett vitt sovrum, till ett murrigt sovrum. Men jag har lång väg kvar. Det ska in mer kuddar, filtar, korgar, mattor och tavlor. Och fram förallt så måste alla kartonger packas upp och alla saker måste hitta en egen plats. Tur Micke är duktig på att bygga och duktig på att få saker gjort. Så vi jobbar på sakta.
I helgen jobbade vi på , på lördagen och försökte tömma så mycket vi orkade på lördag och på kvällen blev det hockey på ladan.
En mycket trevlig kväll. Mycke skratt och skoj.
Så söndagen blev en dag i vila. Vi hämtade hem Doris vid 12 och sedan vilade vi fram till 17, då Micke bjöd hela familjen på middag på Olerys. Vi firade även svärfar som fyllt år och Rebecca som kommit in på plugg till hösten.
Nu har en ny vecka tagit fart och jag ska försöka börja jobba. Känns egentligen som jag skulle behövt en vecka till, men jag provar.
Nu ska jag strax hålla tummarna att regnet upphör en stund så jag och Doris kan ta en promenad innan jag ska jobba. Regn och Doris går inte ihop. Hon vägrar nästan gå och stannar hela tiden och funderar om jag är sann, som drar ut henne i regnet.
Hösten är mysig, men detta jäkla Regn får gärna sluta nu.

Av Isabella - 11 september 2022 13:50

Läste ett inlägg idag på stora sidan FACEBOOK som gjordes av en tjej. En tjej jag inte känner förövreigt, men blev sjukt provocerad av det hon skrev. I det stora hela så frågasatt hon män som inte gillar, eller kommenterar saker man skriver, som tex i ämnet "våld mot kvinnor" eller åsikter i politiken. Hon undrade varför så få män inte uttryckte sina åsikter eller varför dom inte kunde iallafall trycka på gilla knappen om dom höll med. Hon frågasatte om det var ointresse eller om dom bara sket i det?!
Då kan jag undra i min stilla sinne hur hon tänkte. FACEBOOK har idag blivit något relations instrument. Om man inte gillar ens vän inlägg eller kommenterar så tänker folk direkt att man är sur eller konstig. Om man plockar bort folk så innebär det oxå att man hatar någon ? Bara för att män eller kvinnor inte aktivt vädrar sina åsikter är man väl inte den som inte kan ta ställning till saker, men man behöver väl för gud skull inte göra det på Facebook? Man är väl inte en sämre man för att man inte trycker på gilla knappen om inlägget handlar om våld mot kvinnor! Bara för er yngre personer, så har Facebook inte alltid funnits och det går att ta ställning till saker utan Facebook. Sedan är det väl upp till personen själv om man vill vädra sina åsikter öppet.
Jag tycker personligen att idagen samhälle ska det vädras en massa åsikter hit och dit och i mitt tycker behövs inte det. Men vill man det så varsågod.
Facebook är inte en lag sida eller rätt och fel sida. Det är en social media som jag kan tycka har fått alldeles för stor plats i folks tänkande. Jag använder själv Facebook flitigt och lägger ut saker jag tycker eller gör, men jag blir ju inte sur eller fundersam om folk inte kommenterar eller gillar mina inlägg.
Alla får göra som dom vill !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards