Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 april 2024

Vart är problemet???

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18

Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem.
Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få våra nya löner i tid, för att vi ska få betydligt högre löner än vad vi har idag  och att vi ska kanske få lite bättre arbetstider/ scheman än vad vi har nu.
Rätt viktiga saker kan jag tycka, för att få nya personer att söka dessa jobb och att vi gammla att vilja stanna kvar inom dessa yrken och fram förallt HÖJA statusen på jobben, så vi får en bättre kvalitet på dessa jobb. Det är ju vi som jobbr med era föräldrar eller med eran barn, så ni vet. 
Strejken innebär nu att UNGDOMARNA som går på GYMNASIE  SKOLORNA kommer inte att serveras lunch mat. Att dom ska antingen ta med sig mat ELLER gå och äta någonstans. Nu är vissa ungdomarna OCH föräldrar upprörda över detta ????? För fan, det är ungdomar vi pratar om. Visst kan man i denna ålder fixa lite mat SJÄV. Typ göra några mackor eller något lätt att ta med sig? Sedan är då min uppfattning att många av dessa ungdomar inte alls gillar skolmaten, som tjatat om i medi osv.....? Detta är ju inget som ska på gå hela skol gången, utan en period.
Till er föräldrar som har åsikter om detta jobbar troligen inte inom vården eller med skolbarn. Ni kanske alltid har fått era löneförhöjning i tid och ALDRIG behövt vänta 6 månader eller mer, ni ha kanske rätt bra lön oxå och ni har kanske bra arbets tider.
Men det har inte vi haft inom vårat yrke och måste det bli strejk för att det kanske ska bli en förändring så är det väl helt okej!
Ungdomarna kommer att klara detta utan att få några menn för att dom måste fixa sina egna luncher under en viss tid. 

Det kanske till och med är lite nyttigt att dom får se att ibland måste man fixa saker själv och inte få allt serverat fram för sig. Tyvärr så fungerar livet ibland. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards