Jag kan allt

Alla inlägg under oktober 2022

Av Isabella - 13 oktober 2022 09:16

Allså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Har ju varit hemma på fredag i två veckor för värk/trötthet. Vilket med hjälp av lite järn och andra vitaminer börja bli lite bättre. Har visst någon blödning inom mig och har förra fredag varit och svalt en kamera för att titta i min magsäck.
Ingen synlig skada där, så nu väntar jag på att få göra en titt upp i bakdelen.
Under denna tid har jag börjat få ont i magen, illamående. Skyller detta på mina tabletter. Mensen har nu varit nästan 2 veckor sen, men kommit nu , har åkt på en förkylning med en jävla rethosta som vill komma på natten OCH som grädden på moset så i söndags kväll får jag en ordentlig känning av urinvägarna. Ska jag skratta eller grina??
Håller hela min kropp på ge upp eller???
Har nu under veckan kämpat och druckit mängder med vatten/tranbär saft och kissar. Tänker att IBLAND kan man ha tur att skölja ut bakterierna. Men igårkväll förstod jag att detta går inte. Så har härdat ut hela natten och idag har jag nu fått en tid på VC.
Har aldrig känt mig så besvärlig och ringt så mycket till VC. Har ju varit tvungen ringa olika gånger för olika saker, det är om tabletter, provtagningar, sjukskrivningar och smärtor.
Känns ju som man är hypokondriker delux.
Och det mest jobbiga är att jag typ får prata med samma sköterska.
Men om jag ska se något positivt i detta så min värk är betydligt bättre, min trötthet lite bättre.
Så får jag bara göra denna röv titta och veta varför mina blodvärden är dåliga kommer väl detta att ordna sig troligen.

På Doris fronten går det framåt och bakåt. Förra veckan testade vi att ta bort pencellinet på henne. Till en början såg det bättre ut, men i söndags ser jag att hon var betydlig mer irriterad I ögat och i måndags efter jag råd gjort med veterinären satte vi in det igen. Har idag skickat bilder till dom på ögat och väntar nu på svar om vi måste komma in eller om vi kan vänta tills på måndag.
Så just nu känns livet lite jobbigt.
Men om kanske 2 veckor är allt glömma och man studsar fram.

Nu gott folk ska jag göra mig klar för att besöka VC och hoppas på att jag får lite pencellin.
Sköt om er alla

Av Isabella - 3 oktober 2022 10:54

Ibland behöver man tänka med hjärnan istället för hjärtat. Jag tror vi är väldigt många som kör på fast kroppen ger tydliga signaler på att den behöver vila och återhämtning. Efter att jag fått vetskap om mitt blodvärde, och vad läkaren rekommenderade så tar jag nu två veckor vila.
Vi stötte på lite problem då jag har blod i avföringen och troligen blöder någonstans inifrån, så får jag inte äta mina tabletter jag äter mot värken, för att dom är lite blodförtunnande. Så nu måste det utredas först vart ifrån jag blöder och sedan ta tag i min medicinering. MEN eftersom jag hade lågt järn värde oxå så har jag nu börjat med järn och märken en lite skillnad faktiskt redan. Kände mig rätt pigg i morse och endå helt okej. Jag har idag varit och tagit mer prover som läkaren bad om, så vi får väl se åt vilket håll mina värden far.
Kommer troligen att både måsta göra en kamera titt bakifrån och ner i magsäcken tyvärr, men just nu känns det som den bakifrån är pice of kaka. Det där med att svälja en kommer känns betydligt jobbigare. MEN alla som gjort det har ju överlevt och det kommer jag troligen oxå göra.
Idag kommer jag ägna tid åt vila, promenera med Doris och laga nyttig mat (fisk ??!!)

I helgen tog vi tag i att tömma Mickes lägenhet. Så nu är det bara kvar att städa den och hitta plats till alla saker han tagit med sig. Som tur så hjälpte min bror till, så bära saker behövde jag inte.
På lördagskväll så blev det att se hockey och min bror kom och tittade oxå.

Han är det perfekta främmande. För er som inte vet är Rolf förståndshandikappad och rätt rolig ibland. Han berättade klart och tydligt för mig att jag hade väldigt skitigt hemma. Jag kunde inte ha städat på 1 månad, fast jag damsugare och torkade golven i fredags. Fast jag sa att jo det har jag, så var det inte alls så .... nej det hade jag inte.....
Han är rolig han.
Igår söndag så var vi och storhandlade mat.
Men helvete vad dyrt allt har blivit. Jag märker då en stor skillnad på slutsumman än vad den blev för 1 år sedan.
Så man börjar verkligen titta på billigare märken av vissa saker. Ska bli intressant att prov handla på Willys när det flyttar hit till södra sidan. Se hur stor skillnaden är.

Nu mina läsare ska jag väcka upp min snarkande hund och göra oss klara för en promenad. Hoppas ni får en bra dag, för det ska jag ha

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards