Jag kan allt

Alla inlägg under juni 2015

Av Isabella - 29 juni 2015 11:52

Tjena mitt bena.

Vad händer med ig och bloggandet? Förra veckan gjorde jag två försök men dator jäveln ville inte vara på min sida så jag la ner försöket.

Nu har den vilat upp sig flera dagar så nu gör jag ett nytt försök.

Vad händer just nu då i mitt alldeles vanliga svensons liv då? Ja kanske en hel del eller kanske inte så mycket alls.

Till början så har Skellefteå festivalen varit i helgen och det var ju trevligt.

I torsdagskväll så startade vi festen hemma hos Stina och alla små/stora djur. Det var super trevligt och Emelie hade lagat en pasta gratäng.  Vi åt och vi hade en musik tävling. Trevligt. Sedan begav vi oss mot stan med BUSS    Vilken underlig resa. Det var vi och en ensammen kille som tydligen tyckte det var trevligt med 5 tjejor till en början. Men efter vi  skojat lite med han, så reste han sig och säger FUCK och går längst bak i bussen ?    Jag tror skojet var att  någon la en bussbilett i hans luva? inte jätte farligt, men han vart då inte glad och FUCKADE oss   

Festivalen var som alla andra år. Trevlig, folk, öl och det viktigaste på hela kvällen. Langosen innan man åker hem.

Men tydligen tog inte skrtten slut där. Stina,Nicke och jag bestämde oss att ta en gemensam taxi hem och tydligen delade vi den med MR Masturbation.

Har inte riktigt hundra koll på hur vi korade detta namn till han men han var gald roligt och tyckte nog att vi var helt galna. Taxi chaffisen tyckte tydligen detta var roligt oxå. Tur vi hade roligt. 

Sedan under helgen nu har jag jobbat och fördelen med det är att jag har kunnat äta på festivalen varje dag.

Jag har hunnit med i mat väg allså 1 Langos,1 Oxfilerulle, Grekistgrillspett med pommes,1 Steak sandwish. Alla var ganska goda men jag tror verkligen att Langosen tar alla priser.

I lördag gjorde vi något galet. Först jobbade jag HELA dagen. Sedan hem invänta Micke som hade varit på begravning. Rebbe var nämligen på Festivalen och skulle ha hämtning efter. Så vi hade räknat ut att hon ville typ bli hämtad 1.15 Min tanke var att jag skulle lägga mig och sova, men så vart inte fallet. Vi åkte in till stan ca 00.00 oh tog oss en ham på tivolit, spelade bort typ 200kr på skit lotterier. Som den otur vi hade så hade sista bandet börjat lite sent så vi komme oss inte hem förrän typ 1.45   

Dagen efter kan jag lova jag var som en sombi på jobbet. Jag började nämligen 7-17   

Så igår kväll lovar jag er det inte vart mycket gjort här hemma. Jag var själv. Micke var ute och lekt och Rebbe var ute med kompisar och jag själv slö sov och dom gånger jag vaknade upp matade jag lite chips och klunkade dricka.

När Micke kom hem slog i gång en film som jag vill rekomendera.

Det är en komedi som heter GET HARD ! Jävligt rolig och lättsam. Se den.

Nu idag är det min lediga dag och jag har lyckats blogg, irriter mig på gräsklippar mannen, fikat frukost till lunch och skrivit upp mit schema i almernackan. Så vad återstår för mig så??? Han dla middag och kanske ta mig i kragen och handla färg för at börja måla sängen.

Jag gör det..... idag gör jag det och jag vet att Micke kommer att tycka jag är JOBBIG. Men vet ni va jag skiter i det.....

Jag ska måla sängen vi och så blir det.



Av Isabella - 22 juni 2015 10:29

Hej hoppa vänner och läsare.

Nu äntligen har den kommit SOMMAREN ! I helgen slog den till och vad man blir glad. Man känner lite värme på huden och längtar bara tills man blivit så där fräsch brun   

Midsommar afton spenderade vi hos Anette och Rickard i kåge. Jätte  trevligt och vi grillade och spelade spel. Trots a tt man jobbat och klivit upp tidigt så vart vi kavar där tills kl 00.30 !

Sedan bar det iväg hemåt och raka vägen i sängen. Lördagen vaknade jag glad och ingen baksmälla . . ... hur många kan säga det med stolthet?

Förmodligen ganska många. . . . .inget att skryta med.

Iallafall så blev lördagen en slapp och chill dag. Jag tvingade Micke att ligga med mig i solen. Vi drack en drink och sedan lagade vi en snabb middag och la oss i solen igen. I väntan på att få fara till Midsommartravet.

Vilken trevlig tillställning det är. Man vår vara ute, man cyklar, man skrattar och man träffar en hel massa männsikor.

ROLIGT och TREVLIGT.

Och nu ska ni till och med få se bilder, för jag var  perfekt berusade och lyckades komma ihåg kameran.

Jag och Stina gjorde ett lite tappers försök att spela på en hästar. Vi har ju typ NOLL koll på detta så vi tog efter namn.

Tyvärr var vi så uppe i det blå, att vi glömde fråga på VILKET lopp vi spelade, så vi hade vissa problem att veta när våra hästar sprang. Men jag kan säga så här mycket att ni behöver inte alls gratta mig till något eller förvänta er en stor jävla bjud fest, för jag vann ingenting!

                       

Solen sken hela kvällen och alla var glada. Vi avslutade kvälle hos Emelie och Jörgen. Vi hade turen att få smaka världens godaste potatis sallad. Allså jag börjar nästan dregla när jag bara tänker på den. Ni ska veta att den där Emelie verkligen kan laga mat.

Om jag vågar ska jag försöka få ett recept. Jörgen startade grillen och vi fick korv och kött. Helt glet gott var det.

Sedan bestämde vi oss eller kanske snarare jag bestämde att vi tar en taxi hem. Både för att det var rätt kallt och för att vi var ganska överförfriskade. Som man vet  är det faktiskt farligt att färdas på ett fordon då. Så jag ville ta det säkra för det osäkra.

Igår vart det en vilar dag. Slö sov i siffan till typ 14. Sedan vart det att hämta cyklar, köpa skräpmat,chips, se tv,säckelsova framför tv, vakna, hämta den sista cykeln, köpa lite godis, se mer tv och sedan gå till sängen.

En helt perfekt och skön helg. Nu väntar festival helgen och jag har turen att få jobba. På torsdag blir det utekväll och jag hoppas verkligen att solen får chansen att lysa som den gjorde i helgen.

Nu ska jag hets steka en hamburgar och ta med mig på jobbet. Nu ligger pengarna på sparlåga och jag behöver lite på torsdag.


Av Isabella - 16 juni 2015 07:40

God morogn på er fisar.

Tisdag och klockan är 7.41 pip och jag har hunnit sätta igång 4 maskiner tvätt. Uppe med tuppen så här på morgonen.gör att ikväll när jag kommer hem efter 21 så kommer jag troligen knappt hinna kiss/bajsa och borsta tänderna innan jag sommnar.

Men nu är all tvätt tvättad och jag KANSKE hinner vika den innan jag åker på jobbet.

Vädret gör mig snart skit förbanad. Varje morgon typ vid 4 tiden till 6 lyser solen som bara fan. In i mina ögon och mantänker att NU kommer sol och värme. MEN kl 6.30 ser man inte skymten av solen längre och det blåser och små pissar.

Nu har jag fått dubbelt så stora lår pgr av att man har cyklat i motvind i ca 1½ månad   

Igår min läsare var jg på en SURSTRÖMINGS fest hos min kollega Mari på Öhn i Ursviken. Jätte trevligtoch roligt. Att träffa kollegor utanför jobbet är en krydda på livet tycker jag.

Sedan vet jag inte om jag har så ofantligt tur att ha så himmla underbara kollegor, som allt blir så himmla roligt.

 

Fick agera rensninga mamma till en kollegoa som kanske inte var så van vid rensning, eller så lurade hon mig ? Men det gör inget för jag ser mig själv som super snabb strömings rensare.

Går dagen bästa komentar var . . . . .

Var är det vi äter? Är det mört??

I love min roliga kollegor. Efter den delicata middagen blev det efterrätt. Och några kollegor hade förbarmamt sig och gjort kladkaka, pannacotta, köpt färska jordgubbar, glass och vaniljevisp. HELVETE vad gott det var.

Så idag kan jag lova att magen kanske inte är den bästa.

Men en super trevlig kväll me skratt och snopp prat.

Igår var det första gången Rebbe fick cykla hem kl 00 på natten SJÄLV. Inte för att jag liter på henne, men vi har väl alla förstått vid denna tidpunkt att det rör sig en bunt jävla idioter ut i vårat samhälle och tanke på vad som hände för två helger sedan så blir man ju nojjig.

Men hon ringde när hon for och jag låg vaken och väntade. Och hipps vipps komme hon in genom dörren.

En otroligt lättnad och jag kunde somna om igen.

I veckan har jag oxå haft en lite underlig fundering. I helgen när jag skullein till en vårdtagar, så vart jag attackerad av två fiksmåsar. Dom dök och skrek mot mig så jag vart typ rädd. Som tur var så komme min kollega och hälpte mig ut från trapp uppgången jag tog skydd i. Sedan i går när jag skulle till garaget så hände det IGEN.

En argsint skata förföljde mig och skrek och dök mot mig genom hela lekparken?

Vad är det som händer och varför är dom arga på mig ???   

Nu min läsare ska jg vila och tvätta klart och sedan far mot jobbet. Ha en bra dag och blås inte bort.


Av Isabella - 15 juni 2015 08:30

........ är nog en dag vi kommer att komma ihåg på olika sätt. Man vaknade och fick veta att polisen hittat den 17 åriga flicka som varit borta en vecka. Detta falla har rört min själ otroligt mycket. Varför vet jag inte riktigt, om det har att göra med att jag har tänkt mig in i om det var Rebecca.

Jag klarade nästa inte av att höra hela nyheten och kände bara ilska och sorg över hur fan någon kan göra på detta vis. Tanken går självfallet till anhöriga som nu ska försöka förstå detta och tvingas att lära sig att leva med att deras vackra dotter har blivit mördad.

Som mamma som själv  har förlorat ett barn, men på NORMALA omständigheter (om det nu finns normala omständigheter när ett barn dör) tänkte mycket på första tiden om han led, hade han ont, var han medveten?

Jag tänka mig att under dom här omständigheterna vill man ju veta vad som hänt, VARFÖR, vad har dom gjort med henne, led hon. Alla frågor kanske dom inte kommer att få svar på och det är nog det värsta man kan vara med om. Allt är fruktansvärt, och jag hoppas att dom eller den som gjort detta kommer att få lida hela jävla livet. Nu vet vi ju att tre personer är häktade, men på den mindre granden misstankar. Det sägs att det är utlänska karlar som har varit i området och jobbat, och en kvinna som undanhållit information från polisen.

Ingen är dömd än och jag vill inte säga att det är som, men OM det visar sig att det skulle vara dom så hoppas jag dom skickas tillbaka till deras land med förbud att någon sin komma tillbaka till detta land! Få man komma hit och arbeta, ta del av vårat samhälle så borde man sköta sig efter konstens alla regler som vi andra följer. Bryter man mot dessa regler så har man inte rätt att vistas i detta land och ska därför skickas tillbaka till deras eget land.

Nu vet jag att många tänker ,tycker ju att det finns ju faktisk svenskar som oxå begår dessa brott. Ja visst finns det de, men om vi tar hand om våra egna brottlingar och tyvärr måste betala för dom är väl ok, men att vi ska betala för någon som vi getta chansen att få det lite bättre är inte okej.

Kommer man till ett land, får tak överhuvudet, kanske jobb och en framtid utan krig, SKA man fan följa reglerna. Kan man inte det har man ingeting här att göra !!


Sedan på lördags morgon nåddis vi av att den svenak komikern Magnus Härrenstam hade avlidit i sitt hem. Tråkigt att detta farbror dog lite för tidigt i cancer. Nu räknar vi myror och elefanter i himmelen.


Sedan sist med absolut inte minst.

Hela lördagen fick vi se Carl Philips bröllop. Gammlingarna var så glada och inte för att söga vad min kollega Mari var   

Själv är jag inte ett dugg intresserad av kunga familjen, men visst var det fint. Vacker brud, stämnings fyllt och vad mycket KÄRLEK som studsade runt väggarna.

Allt verkade ha gått perfekt och nu börjar resten av deras liv tillsammans.

Så detta datum den 13 Juni 2015 kommer troligen att finnas med oss.





Av Isabella - 9 juni 2015 09:50

God förmiddag

Tisdag idag och jag har turen att börja jobba 16 idag. Detta innebär att jag hinner ta tagi i min avlagda träning. Just nu händer det mycket i mitt liv och jag måste försöka hitta mig till rätta och mitt första mål är att kommia igång och ta hand om min kropp.

Sista tiden har varit slitsam och påfrestande så träningen har fått lega åt sidan. Men som alla doktorer säger att träning är inte bara för kropp utan mycket bra för själen oxå. Så nu sätter jag mig upp på tränings vågen igen och ska försöka komma igång LAGOMT.

Igår var jag och hälsade på min forna kollega Moa och henns lilla mysiga familj. Hon hade bakat en GUDOMLIG efterättspaj. Kola paj med lingon   

Den var god som bara den och om man får säga så här så kan jag säga att det kullade i min mun. Färska lingon blandade med kolasås var bara för bra. Egentligen så är just lingonet inte mitt favvo bär, men med den söta såsen så vart det jäkligt gott.

På fikastunden han vi prata igenom gammla jobbet, chile folk, semesterplaner och familje livet.

Mycket trevligt. Deras lilla bebbe kravalde och åt upp min väska, men det gjorde inget hon hade lov   

Sedan skyndade jag hem och till lagade jag typ världens godaste rätt.

Lätt stekt ryggbiff med en god sallad och mögelost   

Fräscht och gott som bara den.

Resterande av kvällen så blev det inte mycket gjort. Soffhäng och tve tittande.

Ingenting är så himmla spännande just nu och jag hoppas att ni kan ha lite översende med det. Mitt liv är inte så där spännade som andras med träning,fester, skogspromenader och mode inlägg. Men detta är mitt liv och jag finner det rätt okej endå.

Nu läsare har jag dragit på mig min tajta byxor, klämt in pattarna i behån och laddat alla saker jag behöver för träningen. Rebbe är klar snart, så nu börjar jag sikta framåt och dag för dag.

Av Isabella - 8 juni 2015 10:22

God morogn folket.

Måndag och jag har min lediga dag. Mn som alla andra så vet ju alla att lediga dagar ska ägnas åt det man inte hunnit när man jobbat. Men jag har inte så hemskt mycket att stå i. Ska fixa en helt vanlig handlings lista, handla, fika med Moa, laga mat och sedan kanske jag ska och träna. . . . jag säger kanske för att jag vet att det deslutet kan ta tvärra vändningar   

Helgen har passerat och jag har haft turen att få kliva upp tidigt på morgorna, cyklat och gått runt i regn, sovit lite halv dåligt och frysit.

Nu kan ju detta låta välldig negativ, men jag menar det på det mest positva sätt. För om man inte får ha tråkigt och jobbigt kan man ju inte uppskatta när det VERKLIGEN blir roligt och lätt.

Igår tog vi oskulden på TacoBar här i Skellefteå.

Man har hört många saker om detta matställe. Både dåligt och bra, men kanske mest dåligt.

Iallafal så var det våran tur att prova och det gick ju bra.

Så jag tänkte lämna ett litet betyg i form av pluss och minus.


PLUSS: ganska billigt, mysig miljö, lagoma portioner

MINUS: det fanns ingen meny med HÅRDA SKAL!


Egentligen kan jag inte hitta något mer dåligt. Vet att många pratar om att det är små potioner, kall mat, dyrt och rörigt.

Men dyrt kan man inte säga, tycker jag. Det kostar ungeför som en lunch man går ut och äter(lite dyrare), Lite mat? Ja om man kanske är en stor ätare, men samtidigt kan man väl säga att detta är vad en VANLIG normal portion? Kall mat. Jo det förstår jag när man sett hur mycke folk det har varit där dom här första  veckorna. Förmodligen är personalen ny och man måste jobba in stället lite. Det hoppas vi ingen ska få mer.

Jag tror många trodde att det skulle vara en buffe bar där man fick plocka ihop egen taco tallrik. Men detta är ju en typ av resturang/ snabbmat .

Kan absolut tänka mig att äta där igen om jag söker efter en lugn kväll. Men jag kan absolut hålla med dom som säger att man kan göra lika god taco hemma. För det smaker lika bra hemma som där!

Men hur dom kan ha en meny UTAN hårda skal är helt galet   

Taco trädde in i Sveriges land som den med det hårda skalet, det är våran orginal taco och den har dom glömt   

Men jag överlever väl och får lov att hadla hem det och äta hårda taco skal hemma.

I Lördags efter jobbet var jagoch Rebbe hundvakt ett litet tag.Vi fick gå ut emd dom små puppisarna och sedan mötes vi av Chips,dipp,choklad och dricka. Även en manuall hur vi skulle sitta och en manuall hur vi startade tv. Vi bröt mot nästan alla    Jag vet att du läser detta Stina !

Sittandet var det inte vi som bröt utan en av hundarna. Han ville inte ligga mellan mig och Rebbe, han ville ligga bakom Rebbe. Vi ville inte se film vi ville spela spel. Allt gick välldigt bra och jag tror hundarna tyckte det var lite trevligt med sällskap en stund. Ja jo kanske Rex tyckte vi var lite snåla med chipset. Men min rädsla var att han kanske skulle få ont i sin lilla hund mage.

Nu mina läsare ska jag fixa den här matlistan och sedan fara och handla.

Det kan tänka sig att mitt bloggande halkar efter lite en tid nu, men jag ska absolut inte sluta utan jag pausar kanske en stund. Men jag återkommer när mina fingar har något nytt och spännande att berätta.

Kram på er så hörs vi sedan   




Av Isabella - 4 juni 2015 10:02

I helgen såg jag en film. En film som heter "Still Alice" och handlar om en kvinna i sina bästa år ca 50 års åldern upptäcker att hon börja tappa ord när hon pratar. Hon är en myket duktig typ av professor i språk/ ord och hon håller många föredrag om språket.

Men mer och mer börja det hända konstiga grejor med ordförådet och minnet. Med stor rädsla och frustration bestämmer hon sig för att gå till doktorn.

Efter allt med tester och samtal med läkaren så får hon sin diagnos Aalzheimers. Livet rasar ihop och allt hon kan tänka på är att behålla minnet och språket. Lappar börjar skrivas, ord repiteras.

Allt detta som var i filmen får mig att gråta, gråta för att jag inte har sett denna sjukdom från MIN mammas perspektiv.

Jag som jobbar dagligen med dementa sjuka människor, som tar hand om och förstår att detta är en sjukdom.

Men när mamma fick diagnosen så visst jag inte hur jag skulle hjälpa, hur jag skulle finnas där för henne. Jag själv sörjde att mina mamma kommer att bli sämre och sämre.

Att min mammas personlighet kommer att försvinna stegvis och den kvinna jag ska kalla mina mamma inte är min mamma som jag känt henne under alla år.

Praktiska saker som ska lösas och tankar runt hur vi ska strukturera upp vardagen för henne så det ska fungera.

Nu var detta några år sedan och med tiden har det varit en jobbig resa. Inte för att jag är tvungen vårda henne på något vis än, men psykisk jobbigt att se hur hennes personligen försvinner dag för dag.

Mamma som alltid var den som tog tag i saker. Där satt det aldrig fast. Hon kunnde allt. Hon var den bästa mormorn man kan ha, den bästa kocken man kan ha, den bästa bagerskan man kan ha, den bästa städeskan man kan ha, den bästa elekriken man han ha...... ja helt enkelt en otrolig människa och den BÄSTA mamma man kan ha.

Social, hade ett stort umgänge, gillade att ställa till med fest. Var aktiv i körer, syjunter och  gymnastik.

Allt detta finns knappt längre. Min mamma försvinner fram för mina ögen.

Kvinnan som jag försöker hjälpa nu är en kvinna som är sjuk, en som är högt beronde av sin omgivning, en som fammlar efter halstrån  om att försöka få allt att se normalt ut.

Vilken energi det ska ta av min mamma att försöka upprätthålla skenet.

Hennes röst har tystnat, hennes vilja har försvunnit och en del av hennes förnuft har get sig iväg. Jag tackar varje dag att hon har dom hon har runt sig som finns till för henne, se till att vardagen fungerar.

Långt där inne i själen finns min mamma och förstålsen för henne NU är större efter jag sett filmen.

I söndag var mamma här och vi firade morsdag. I år hade jag gjort en fotobok på vårana resa till Chile och på olika minnen vi haft genom åren. Mamma vart mycket rörd och glad för boken, men jag kunde se att hon komme inte ihåg något av vad bilderna visade.

Jag förstår nu att jag har en ny mamma nu. En mamma som behöver hjälp för att fungera. MIN mamma finns forfarande bitvis och hon kommar alltid att finns i mitt hjärta. Alla minnen jag har med henne, allt hon gjort för mig och Rolf kommer att bevaras.Minnen är det som finns kvar och det jag ska luta mig tillbaka och tänka på!

Så NU förstår jag att när minnet försvinner så rasar världen. Minnen är det vi lever på. Hela vårat liv består av minnen som vi tänker på, som vi pratar om och som vi lär oss av.

MINNET är våra liv.

När minnet försvinner så stannar livet och man står på samma ställe och stampar, för att minnas !

Så fina mamma du får ringa 3 gånger per dag om du vill, då får fråga samma fråga flera gånger om du vill det gör inget för du har en sjukdom som har tagit minnet från dig .






Av Isabella - 2 juni 2015 20:37

God afton folket.

Nu har det hunnit bli JUNI och att vi bor långt upp på jordklotet har vi förstått. Det regner,blåser och är SKIT väder. Och jag är skit sur.

Idag har har det inte regnat, men då har det varit blåst så i vissa kurvor med cykeln så for jag typ bakåt.Efter den otroligt dåliga maten jag lagade idag så kastade jag mig i soffan för att BARA slöa lite, men både jag och Micke somande som två klumpar i en hög. Vaknde en timme senare och tänkte.....

-Men gud vad trött jag är, men jag FÅR inte sova mer för då somnr jag ju inte i kväll. Jag bloggar istället för det var ju ett tag sedan.

I söndags kväll tog jag mig i kragen och gjorde denna förbannade SLUTRÄKNING av mitt uppdrag som förvaltare   

Självklart väntade jag intills det  sista. För på måndag var jag tvungen att lämna in den. Så typ kl 20.00 på söndag drog jag fram alla papper och började skriva ,skriva ,räkna ,räkna och skriva. . . .och 2 timmar senare hade jag knåpat ihop den NÄSTAN själv. Micke hjälpte till lite i slutet och vi fick det att gå ihop. Jag hade allså inte slarvat bort några pengar för min kära broder.

Nu är jag helt fri från detta ansvar och det känns otroligt skönt!   

Tussan har fått en kompis. Kompisen heter Bosse och vill gärna hälsa på varje dag. Han sitter utanför våran altandörr och kikar in eller snarare stirrar in. Tussan sitter inne och gormar och fräser och är inte alls trevlig.

Jag tror inte dom kommer att bli vänner. Men kärlek börjar ju visst med bråk.

 

Micke har idag igen farit ut och lekt med sin metaldetektor, så man är som typ singel nu mera. Så jag har duscha och hoppat i min Onepice och inne i den hänger allt löst.

Skönt och om ni inte provat kan jag rekomendera att bara hoppa i den utan något på kroppen. Snippan behöver ju luftas ibland och att släppa lös tisse pissarna kan ju vara lite befriande när man typ stänger in dom säkert  en 8 del av sitt liv!

Så idag hänger allt löst här på Skiftesgatan och jag känner mig ledig   

 

Jag är verkligen kass på detta med selfis. Men om jag fortsätter prova kanske jag EN dag lyckas !

Nu vänner så ska jag ta min sista rök för ikväll och sedan kanske surfa runt och kolla om jag hittar något att inhandla på nätet.

Vi hörs en annan dag !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards