Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Vi fortsätter .......

Av Isabella - 8 juni 2015 10:22

God morogn folket.

Måndag och jag har min lediga dag. Mn som alla andra så vet ju alla att lediga dagar ska ägnas åt det man inte hunnit när man jobbat. Men jag har inte så hemskt mycket att stå i. Ska fixa en helt vanlig handlings lista, handla, fika med Moa, laga mat och sedan kanske jag ska och träna. . . . jag säger kanske för att jag vet att det deslutet kan ta tvärra vändningar   

Helgen har passerat och jag har haft turen att få kliva upp tidigt på morgorna, cyklat och gått runt i regn, sovit lite halv dåligt och frysit.

Nu kan ju detta låta välldig negativ, men jag menar det på det mest positva sätt. För om man inte får ha tråkigt och jobbigt kan man ju inte uppskatta när det VERKLIGEN blir roligt och lätt.

Igår tog vi oskulden på TacoBar här i Skellefteå.

Man har hört många saker om detta matställe. Både dåligt och bra, men kanske mest dåligt.

Iallafal så var det våran tur att prova och det gick ju bra.

Så jag tänkte lämna ett litet betyg i form av pluss och minus.


PLUSS: ganska billigt, mysig miljö, lagoma portioner

MINUS: det fanns ingen meny med HÅRDA SKAL!


Egentligen kan jag inte hitta något mer dåligt. Vet att många pratar om att det är små potioner, kall mat, dyrt och rörigt.

Men dyrt kan man inte säga, tycker jag. Det kostar ungeför som en lunch man går ut och äter(lite dyrare), Lite mat? Ja om man kanske är en stor ätare, men samtidigt kan man väl säga att detta är vad en VANLIG normal portion? Kall mat. Jo det förstår jag när man sett hur mycke folk det har varit där dom här första  veckorna. Förmodligen är personalen ny och man måste jobba in stället lite. Det hoppas vi ingen ska få mer.

Jag tror många trodde att det skulle vara en buffe bar där man fick plocka ihop egen taco tallrik. Men detta är ju en typ av resturang/ snabbmat .

Kan absolut tänka mig att äta där igen om jag söker efter en lugn kväll. Men jag kan absolut hålla med dom som säger att man kan göra lika god taco hemma. För det smaker lika bra hemma som där!

Men hur dom kan ha en meny UTAN hårda skal är helt galet   

Taco trädde in i Sveriges land som den med det hårda skalet, det är våran orginal taco och den har dom glömt   

Men jag överlever väl och får lov att hadla hem det och äta hårda taco skal hemma.

I Lördags efter jobbet var jagoch Rebbe hundvakt ett litet tag.Vi fick gå ut emd dom små puppisarna och sedan mötes vi av Chips,dipp,choklad och dricka. Även en manuall hur vi skulle sitta och en manuall hur vi startade tv. Vi bröt mot nästan alla    Jag vet att du läser detta Stina !

Sittandet var det inte vi som bröt utan en av hundarna. Han ville inte ligga mellan mig och Rebbe, han ville ligga bakom Rebbe. Vi ville inte se film vi ville spela spel. Allt gick välldigt bra och jag tror hundarna tyckte det var lite trevligt med sällskap en stund. Ja jo kanske Rex tyckte vi var lite snåla med chipset. Men min rädsla var att han kanske skulle få ont i sin lilla hund mage.

Nu mina läsare ska jag fixa den här matlistan och sedan fara och handla.

Det kan tänka sig att mitt bloggande halkar efter lite en tid nu, men jag ska absolut inte sluta utan jag pausar kanske en stund. Men jag återkommer när mina fingar har något nytt och spännande att berätta.

Kram på er så hörs vi sedan   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards