Jag kan allt

Alla inlägg under november 2022

Av Isabella - 29 november 2022 11:42

Ramlade över en video idag på nätet med "Valle" i Robinsson. En video där han förrklarar varför han hoppade av Robinsson och inte tog chansen till att kriga sig tillbaka.
För er som sett programet, vet ju att det var rätt mycket runt denna Valle. Han var inte så trevlig mot vissa av deltagarna.
Vad av att bedömma av alla hundratals komentarer, så vart han nog inte så populär på hur han bettede sig.
Min uppfattning av hans agerande är att han utsatte några av motspelare för psykiskavåld.
Han berömde först och sedan slog han till när det inte blev som han ville. Detta gjorde han flera gånger under sin tid där. Han lyckades oxå flertal gånger att få dessa personer att be han om ursäkt, medan han själv höjde sig själv till skyarna och förklarade för dom varför dom måste spela hans spel. Det är en typiska härskar teknik.
Först berömma, sedan slå och sedan förminska en.
Många säger att man måste ju spela spelet när man är där. ABSOLUT finns det ett spel som går ut på att gå bakom ryggen på sina motspelar, man måste ljuga och vid något tillfälle hugga dom i ryggen för att komma vidare.
Men det är en STOR skillnad mellan att ljuga för någon , mot att utsätta folk för psykiskvåld eller om man vill kalla det mobbing. Mobbing är psykiskavåld.
Jag har lite svårt att förstå varför inte redaktionen inte reagerade på detta. Psykisktvåld finns inte bara i par relationer, utan det finns i alla typer av relationer. Tv 4 har tagit ställning till sexuellaövergrepp både verbalt och i handling, som är jätte bra. Men varför tar dom inte detta på allvar?
Jag mådde rent illa av vissa program när man så hur han gick på vissa deltagare.
Min egen tanke varför han inte tog chansen till Gränslandet var troligen för att han visste att där skulle han inte kunna komma in efter flera veckor och peka med hela handen. Där skulle han vara den som skulle ut först. Människor som utövar psykisktvåld, sätter sig ALDRIG i en situation dom är osäkra på. Dom rör sig oftast på mark där dom kan styra och ställa med människor. Skulle det komma en stark person i deras väg, så väljer ofta personen att inte ha något med denna människa att göra och självklart smutskasta den.

Så min fråga på detta är VARFÖR gjorde redaktionen inte något och varför tar man inte ställning för Psykisktvåkd???

Jag tycker inte alls synd om alla på hopp han nu får stå ut. Väljer man att vara på detta sätt så behöver man få veta det någongång.
Sedan kan jag visst hålla med att vissa personer som skriver i kommentarfältet går absolut för långt.
Jag hoppas bara att han lär sig något av detta och börjar fundera på hur han framställer sig och hur han ska göra saker annorlunda i framtiden i alla relationer han har.

Av Isabella - 18 november 2022 09:22

Sitter nu och försöker peppa mig själv på en långpromenad. Känns svårt att hitta motivation. Doris älskar inte kyla, jag älskar inte kyla, men båda två behöver lite motion.
Nu har kylan kommit och detta med motorvärmare, långkalsonger, vantar och mössa.
Jag blir verkligen inte glad av vinter och kan verkligen negga sönder på detta.
Men vad hjälper det?? INGENTING! Varje år som jag lever kommer denna vinter komma och jag måste ju fan skärpa mig i min negativa inställning.

På dom senaste åren när något är jobbigt, så har jag börja tävla inom mig själv. Liksom gjort det till en utmaning. Och förvånansvärt så fungerar det. Jag tar tag i uppgiften och taggar upp och tänker att detta fixar jag., detta är jobbigt/tråkigt, men nu jäklar gör jag det bara.
Fungerar och ibland får till och med min självkänsla en boost.
Så nu är det dags att se kylan som en utmaning. Den ska inte få vara ett hinder, utan nu utmanar jag kylan.

Just nu haglar det olika videos på nätet på Börje Salming och hur fort han sjukdom går.
Allså tänk er att stå på sidan som anhörig och se att någon dör bit för bit och veta att det finns ingen som kan stoppa detta. Allså vilken hemsk mardröm att vakna upp till varje dag.
Jag skäms otroligt mycket när jag ser dessa film snuttar över att jag ens klagar över mina pytte problem. Jag tar min värk alla dagar om året än att leva i det Salming familjen lever i just nu.

Min dotter var förbi i går och då upp lyste hon mig om att inte nu i helgen. Utan nästa helg så är det första advent. Jag blev glatt överraskad och känner att jag vill pynta lite i förväg. Så i helgen kanske på söndag kommer lite julpynt upp.
I år kommer jag att oxå köpa mig en ost kalender. Allså OST, hur gott är inte det? Den människa som kom på detta med ost ska höjas till skyarna.
Så den ska jag unna mig själv i år ?
Nu mina läsare ska jag tagga upp och gnugga upp mina iskalla fötter innan promenaden.
Ha en riktigt bra helg och njut av gotta och god mat.

Av Isabella - 17 november 2022 15:30

Hello mina tappra följare.
Tänk om jag varit den där jävla roliga bruden som hade ett AS spännande liv. Där det hände grejor hela tiden. Där jag reste och provade nya utmaningar hela tiden. Men nä, jag har ett helt vanligt stilla och ekorr liknande liv. Jobb, hund, mat, städ och tvätt handlar mitt liv om. Och IBLAND, men bara ibland sticker det in lite fest och roligheter.
Oftast om det ska hända är det nästan alltid jag som behöver ta tag i det och bjuda till trevligheter.
Just nu efter allt så har jag lyckat behålla en dunder förkylning i 4 veckor. Hosta,snor som ibland har inslag av huvudvärk. Jag har testat mig så Covid är det inte, utan bara en helt vanlig förkylning. Jag har jobbat hela tiden och visst skäms man ibland när man hostar tills man tomm spyr i munnen.
Hostan har blivit bättre, nu hostar jag kanske endast tre attacker per dag och det kan jag stå ut med.
På Doris fronten går det ...... ja jag tror framåt. Förra veckan opererade hon bort en systa i ögonlocket, som KANSKE kan ha påverkat att ögat inte läkt som det borde. Och jag måste säga att jag tycker att ögat har varit lite finar och mindre rött. Så om tre veckor ska vi hoppas på att få börja behandla ögat med kortison droppar. Så Doris och jag med det ekonomiska kämpar på och hoppas fortfarande att vi kan rädda ögat.

När man lever ett så stilla liv som jag så har man ju en jäkla massa tv timmar. Så Serier är ju något som man kollar på OFTA. Men nu har jag/vi kommit till ett antiklimax.
Vi har sett typ allt vi vet av.
Manifest
Hästgård
The crown
Alla Chicago med, pod och Fire
The good nurse
Tunn blå linje

Vad ska jag sätta klorna i nu????
Just nu har jag på börjat att se Robinsson, bara för att ha något att titta på, så finns det någon som har några bra tips så skriv gärna dom i kommentars fältet. Tips mottages JÄTTE HJÄRNA.
Min dotter har varit en sväng till London med hennes sambo och det hade varit super trevlig. Var lite spännande för mig, när det var första gången hon restecutanför landet själv. Men dom hade hittat överallt och gjort alla dom saker man bör göra om man besöker London.
Jag är sjukt sugen på resa och jag har en långresa bokad i slutet av januarie. Då packar jag ihop och åker till Chile. Det är 4 år sedan jag var där och då var det kanske ett lite konstigt slut på resan och under dessa 4 år har min biologiska mamma gått bort, så nu är det verkligen dags att åka ner och hälsa på igen.
Denna gång har jag med mig Micke och det känns jätte skönt. Varje gång jag har varit där så har jag haft en otroligt längtan hem till min familj. Men nu har jag iallafall halva familjen med mig och någon att prata svenska med ?



Så denna resa ser jag fram imorgon jätte mycket.
Idag är jag super ledig och har verkligen på riktigt inte gjort något. Kylan har kommit hit till Skellefteå. Idag vaknade vi till -12 grader. Jag hatar kyla och det gör även Doris. Så vi har bara tagit korta kiss och bajs promenader i dag och satsar på en längre kvälls promenad. Jag och Micke har även på börjat att löpa tre gånger i veckan och i dag ska vi göra det oxå. Så det finns saker att göra.
Nu måste jag börja tända lite lampor och klä om för löprundan.
Ha en jätte trevlig kväll, så ska jag försöka komma mig ur denna osköna känsla.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards