Jag kan allt

Alla inlägg under augusti 2021

Av Isabella - 24 augusti 2021 08:41

God morgon på er alla.

Idag skriver jag mitt inlägg på telefon och från andra sidan stan. Jag har nämligen sovit hos Micke inatt. Det ska göras något jobb i min lägenhet idag vid 9.00 och då passade det bra att sova här och slippa vara hemma när dom kommer. ? Idag är det tisdag och jag jobbar kort kväll. I söndags när jag slutade vara alla, mina krafter helt slut. Jag fick verkligen trycka på återupplivnings knappen för att kunna ta mig ut på en promenaden. Med nöd och näppe tog jag mig runt halva Anderstorp. Hela kvällen låg jag och halv slumrade i soffan. "FUL" sova brukar jag kalla det ?
Fattar egentligen inte varför denna trötthet, då helgen var väldigt bra och lugn?

I går hade hjärnan stora planer på att jag skulle upp och åka och träna på gym ? vaknade 1 timme senare än vad jag tänkt, mådde rätt illa och har ganska mycket värk nu. Så kroppen så , nej nej nej inget jäkla gym här. Så det blev en promenad till stan och sedan hem igen.
Jag har åter igen tagit fram mitt pussel nu.
Hann börja pussla lite igår. Fan vad roligt det är ? leta den rätta biten och hitta den och trycka dit den.
Hinner jag ska jag absolut borra ner mig i bitarnas värld.

Idag när jag vaknade inser jag att nu snart kommer det vara dags att skrapa rutan på bilen. MEN i vinter kommer jag inte behöva det ? jag har ju en garageplats till min bil. Så hej då skrapa rutor och hej då att ploga mig fram till bilen? Välkommen vintern!
Jag har oxå blivit tokig och beställt kläder igen ?
Denna gån beställde jag skinbrallor, en lång flanell skjorta och ett par kängor ?

Så jag hoppas det inte tar världs länge innan detta kommer ? nu har sommar kontot brunnit och nu behöver jag göra upp en spar plan så jag kan ta mig utomlands när det blir dags för att resa igen.
Ingen mer äta ute i onödan, inget mer godis slarv och inget mer online shopping.
Nu måste jag bli rädd om mina slantar.
Nu ska jag lata mig en stund till i soffan och sedan åka hem och hoppas killarna har gjort bort jobbet hemma hos mig.
Ha en super bra dag ?

Av Isabella - 18 augusti 2021 12:29

Hej på er  alla läsare. 


Nu har vi väll ändå gått in i hösten påriktigt? Luften är svalare och bilrutan är blöt när man kommer ut på morgonen. Det är mörkare på kvällarna och man får börja tända både ljus och lampor.  Rätt mysigt kan jag tycka. 

Jag måste säga att jag är HEL nöjd med min sommar 2021. Jag bestämde mig redan inna semestern att den sommar ska jag leva och inte bry mig om ekonomi. Så fort solen har vait framme har vi varit ute, haft picknick, vi har ätit ute över öppeneld. Jag har varit på krogen flera gånger i sommar. Vi har provat nya resturanger i sommar och vi har gjort några tripper utan för Skellefteå stad. 

Så jag kan säga att jag är HEL HEL nöjd med denna sommar. Vi började semestern med att dra till Stockholm i 4 dagar. Vi besökte museum, resturanger, pubar och shoppade. Vi tog med oss Rolf till Stockholm för att han oxå skulle få göra något annat än bara vara hemma. 

Vi träffade min kompis Camilla och henne barn en kväll och åt och drack gott. 

Sedan har vi nu under sista veckan varit till Grodkällan i Arvidsjaur. En kallkälla mitt ute på en myr i skogen. Riktigt mysig utflyckt. Vi har även varit bortbjudna på middagar och haft middagar. 

Vad mer kan man önska sig av en sommar? Jag har levt livet kan man säga och jag är glad att hösten kommer nu och vardagen träder in, för kroppens del. Nu blir det att vila upp kroppen från lyx mat och alkohol ett tag. 

             

I måndags var dagen D. Jag började jobba och Micke flyttade till sin lägenhet. Jobbet flöt på som smör och jag tycker det är lite skönt att ha något annat tt tänka på. 

Kvällen var väl så där. Att plötsligt vara ensammen, laga mat själv och sova själv var konstigt Detta framkallade en viss ångst i kroppen, så jag beslutade mig för att möblera om lite i sovrumet. Jag arbetade hela kvällen med att flytta garderober, rensa i garderoberna och flytta garderober. Dett fick mig att hålla ångest och tankar borta. 

Och det vart riktigt bra. Jag har nu fortsatt att rensa min klädkammare och mitt "här stoppar jag in allt jag vill bli av med " skåp. Det finns så mycket plats nu över allt. Så jag är riktigt nöjd. Men problemet är nu att nu finns det inget mer att göra här hemma   


         

Igår var jag och hälsade på Micke. Vi tog en promenad tillsammans och sedan såg vi lite tv. Men jag åkte hem och har sovit hemma. 

Efter som Doris inte får vara i soffan hos Micke så köpte jag en ny sovplats till henne. En banan   

 

Allså hon var så jäkla söt när hon klev in i sin banan. När vi skulle fara hem så sprang hon iväg från mig och la sig i sin banan och tänkte då inte fara någonstans. 

Nu ska jg ta mig en andra promenad för att hitta något att göra. DEtta kommer bli mina leders död    


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards