Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2021

Från andra sidan stan

Av Isabella - 24 augusti 2021 08:41

God morgon på er alla.

Idag skriver jag mitt inlägg på telefon och från andra sidan stan. Jag har nämligen sovit hos Micke inatt. Det ska göras något jobb i min lägenhet idag vid 9.00 och då passade det bra att sova här och slippa vara hemma när dom kommer. ? Idag är det tisdag och jag jobbar kort kväll. I söndags när jag slutade vara alla, mina krafter helt slut. Jag fick verkligen trycka på återupplivnings knappen för att kunna ta mig ut på en promenaden. Med nöd och näppe tog jag mig runt halva Anderstorp. Hela kvällen låg jag och halv slumrade i soffan. "FUL" sova brukar jag kalla det ?
Fattar egentligen inte varför denna trötthet, då helgen var väldigt bra och lugn?

I går hade hjärnan stora planer på att jag skulle upp och åka och träna på gym ? vaknade 1 timme senare än vad jag tänkt, mådde rätt illa och har ganska mycket värk nu. Så kroppen så , nej nej nej inget jäkla gym här. Så det blev en promenad till stan och sedan hem igen.
Jag har åter igen tagit fram mitt pussel nu.
Hann börja pussla lite igår. Fan vad roligt det är ? leta den rätta biten och hitta den och trycka dit den.
Hinner jag ska jag absolut borra ner mig i bitarnas värld.

Idag när jag vaknade inser jag att nu snart kommer det vara dags att skrapa rutan på bilen. MEN i vinter kommer jag inte behöva det ? jag har ju en garageplats till min bil. Så hej då skrapa rutor och hej då att ploga mig fram till bilen? Välkommen vintern!
Jag har oxå blivit tokig och beställt kläder igen ?
Denna gån beställde jag skinbrallor, en lång flanell skjorta och ett par kängor ?

Så jag hoppas det inte tar världs länge innan detta kommer ? nu har sommar kontot brunnit och nu behöver jag göra upp en spar plan så jag kan ta mig utomlands när det blir dags för att resa igen.
Ingen mer äta ute i onödan, inget mer godis slarv och inget mer online shopping.
Nu måste jag bli rädd om mina slantar.
Nu ska jag lata mig en stund till i soffan och sedan åka hem och hoppas killarna har gjort bort jobbet hemma hos mig.
Ha en super bra dag ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards