Jag kan allt

Alla inlägg den 6 september 2017

Av Isabella - 6 september 2017 07:48

God morgon på er läsare.

Dagens nyheter får mig att tända till lite. Allt började igår kväll när jag kollade på nyheter på kvällen i sängen. Det var ett reportag om att det harde gjort ett tillslag i södra Sverigen i ett stort hus och man hade funnit ett flertal personer somm hölls där som fångar. Tiggare somm var tvungen jobba för andra vad jag förstod. En ren rakad människo handel.

Sedan var miljöpartitet och moderaterna i studion och diskuterade hur vi skulle förrebygga att detta att fortgår.

 

Miljöpartiet häver ur sig till Moderaterna att

-NI vill sammanberat med SD och att föbjuda tiggeri är inte hummanskt. Att tigga är inte ett brott.

Moderaterna säger att man vill förbjuda tiggeri helt för att dom inte ska kunna hamna i sådanna här situationer. Att bli lurade att komma och sedan få slava för någon annan.

För det första vad hade denna diskution med att gör att Moderaterna vill sammarbeta med SD?  Det var väl inte det man diskuterade vilka partier som ska sammarbeta. I under betoning ville hon egentligen säga ....

-Du är rasist om du vill förbjuda fattiga männsikor att komma.  ??  Många som man diskuterar detta ämne med säger OFTA. Det är inte ett brott att vara fattig?

Nä det är det absolut inte MEN det blir en massa brott runt om. Sedan undrar jag vad det är för skillnad på "tiggare" och trafficking av unga kvinnor. Det är något som är FÖRBJUDET här i Sverige för att det ska försvåra för förövarna att kunna lura hit kvinnor. Fungerar ett förbud till 100%?  Nej absolut inte, men jag lovar att det försvårar det hela en hel del och att det skulle vara BETYDLIGT mer av denna varan OM det var lagligt.

 

ÄR jag eller någon anna dum i huvudet som vill ha denna regel? Varför är man det om man vill förbjuda tiggeri?

Jag ser dessa två saker som helt lika saker och tycker att vi ABSOLUT ska förbjuda tigger. Jag säger ju inte det för att jag rassist, utan för att det blir brott runt om. Nu vet jag att MÅNGA säger att...

Men dom som kommer hit själv och lyckas undkomma ligor och ect. Ska dom inte få vara här då? Nää det tycker jag inte. När det inte går att skilja på dom som gör det av egen vilja och dom som gör det med tvång så ska det förbjudas för att skydda dom som utsätts för brott. Presic som prostitution. När något skadar andra männsikor och låter dom leva i slav förhållanden så tycker jag vi ska förbjuda det. Slaveri förbjöds för länge sedan här i Sverige. För er som lägger pengar i kopparna, finns det många andra vägar att gå för att hjälpa männsikor som är fattiga.

Jag tycker att det ska förbjudas och bara för att jag tycker det så ska jag INTE rösta på SD. Det är ju inte männsikorna som jag ogillar att dom finns, utan det är handlingen och vad det orsakar för vissa individer som jag ogillar.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards