Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Hur fungerar hjärnorna på våra politiker??

Av Isabella - 10 oktober 2013 13:25

I sommras fick jag för första gången träffa en kille vid namn Asse. En ung men mycket trevlig kille på 18 år tror jag. Vi skulle jobba ihop på hemtjänsten över sommaren.

Otroligt duktig och nyutbildad till undersköterska. Han komme som en frisk fläkt till oss och han tog våra vårdtagare med en stormvind. Vart man än komme efter han , pratade dom om han. Hur duktig och stillig han var. Nu för några dagare sedan har han och hans familj fått ett UTVISNINGS beslut på att dom ska skickas hem till deras hemland?

Visst man kan vara född på ett ställe ,men bara för det behöver det inte vara ens hem. Hur är våran invandrar politik godkänd?

Hur kan man låta en familj leva och bygga upp ett LIV i mer än tio år och sedan säga att..

-Nä nu har vi inte plats för er så nu får ni åka hem???

Hem till vad??

HÄR är ju deras hem, här har dom sina vänner , kompisar och arbeten. Han har utbildatsig, tagit sig in i arbetslivet och verkligen bidragit till staten kassa och så blir det så här??

HUR I HELVETET TÄNKER POLITIKERNA??

Man kan väl för fan inte låta folk stanna i flera herrans år och sedan kicka ut dom! Skulle ju va jävligt roligt att ta denna männsika som beslutat detta att sätta han/hon på ett flyg till ett land där hon/han ska börja om på nytt och där hon/han inte har några vänner eller kontakter? Hur roligt skulle denna männsika tycka det är?

Det måste ju komma en lag på att man ska inte behöva vänta mer än MAX ett år på att få ett beslut.

Man kan inte leka med männsikors liv på detta sätt.  Det finns tusen andra DÅLIGA människor vi kan skicka hem. Dom som inte vill bidra, dom som vill leva loppan och skratta det sveska samhället i ansiktet! Fattar ni politiker inte att det är åt er dom skrattar....???

Dom rent ut av pissar på er! Nu jävlar måste vi medmänniskor visa att detta inte är okej!

Vi måste hjälpa Asse och hans familj på alla sätt.

Jag vill att alla som läser detta skriver under listan jag länkar till och dela gärna länken om ni kan på Facebook! Även om ni inte känne Asse så visa att på detta sätt får det inte gå till.......

Det är dax att vi SVENSKAR börja säga ifrån nu!


http://www.namninsamling.com/site/list.asp?p=999&id=4581&refresh=20131009112920


HJÄLP ASSE OCH HANS FAMILJ!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards