Jag kan allt

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Isabella - 6 oktober 2014 18:26

Nu min vänner har vi påbörjat vecka 41 ! Röven vad bra att dagarna flyter på och jag närmar mig min Chile resa.

Idag har jag jobbat till kl 12, ätit en super god lunch. En Club Sandwish hemma gjord.

Vilat mina magen en stund och sedan tog jag mig i kragen och for på gymet.

ÄNTLIGEN gjorde jag det. Efter att ha pausat några veckor så MÅSTE jag sätta igång igen. Har faktiskt inte vågat väga mig denna månad för att jag vet att jag förmodligen gått upp två kg.

Men det lönns ju inte gräva ner sig för det utan bara att ta tag i det igen och köra.   

Efter träningen duschade jag på jobbet och la mitt schem för nästa period. Varför jag inte for hem var för att idag har jag nämligen varit och lärt mig igen hur man räddar liv.

Så nu är jag en mycket VIKTIG person som kan göra kompritioner och blåsa in luft i en annas mun.   

Killen som höll i kursen var en rolig prutt med mycke skämt. Ibland var skämten så dåliga så man fattade inte själv vad han menade och ingen skrattade ?

För er som inte har gått denna kurs kan jag berätta att det är inte så svårt att göra hjärt massage.

Man ska nu mera trycka 30 gånger mitt på bröstkorgen och blåsa in 2 lagoma andetag och så börjar man om.

Trycken ska gå ganska fort och han tippsade oss om att man kunde hålla en rätt bra takt om man nynnade på låten " Staying alive" ironiskt eller vad ?

Sedan fick vi oxå lära oss hur man lägger en människa i framstupa sidoläga på bäsata sätt. Min kollega Idha och jag hjälptes åt och la varandra i sidoläga. Vi var fan super bra på det, så nu kan vi vara fulla och hjälpa varandra att lägga sig i sidoläga.

Sedan sist men inte minst fick vi lära oss om "hjärtstartare" ! En uppfinning som har räddat en massa liv.

Så nu kan jag med dom oxå! Lustig kurren tipsade oxå om en app som finns till alla mobiler som heter " RÄDDAR HJÄRTAT" . Där kan man höra hur fort man ska göra trycken och en massa bra saker att veta. PLUS att man kan se vart närmaste hjärtstatare finns! Rekomenderar att man tar hem den appen.

Så nu har jag gjort en massa reklam för att rädda liv och skrytit med att jag är en fullt lärd människa inom akut vård   

Nää skojade bar, men roligt att man kan lära sig något fortfarande.

Sedan har jag en lite fråga?

Har ni sett reklmen om detta ny programet som ska börja (tror det är på 4:an)

Det ska tydligen heta "Sverige snyggaste 35 åring??

ÖHHHH ?

Vet inte om jag tycker att det är så svårt att vara snygg när man är 35år, man ja ju typ inte gammal då? Eller vad menar dom ? Är man gammal och det är skit svårt att vara snygg??

Konstig program, jag ska då inte ta del av detta patetiska program.

Nu ska jag ta mitt varam täcke till soffan och krypa ihop för jag fryser så förbannat.

Hoj på er !



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards