Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 5 juli 2019

Horisonten

Av Isabella - 5 juli 2019 08:59

God morgon folket


Fredag idag och jag har lyckats ta mig snart igenom en vecka till. Allså gud vad man får lova att ta ett steg i taget nu. Man börja snart skymta semester i horisonten. Instagram kontot sprudlar av sommar bildet. Folk fiskar, grillar, drinkar, solar och njuter. Själv väntar jag fortfarande på sommaren. Rätt dumt av mig, iställe borde jag försöka njuta och börja sommaren men en massa grillning, besöka badplaser osv. Men problemet är att man är fan helt slut på kvällarna och jag samlar kraft varje dag för att kunna ta mig igen dagen som är framförmig.

Nu låter detta rätt dramatiskt ,men ni fattar nog vad jag menar. Kroppen och hjärnan  skriker efter SEMESTER.

Men jag ska försöka njuta av dom soliga dagar jag har och ta mig igenom dom här veckorna som är kvar.

Iallafall så förra helgen var jag ledig och jag och Micke begav oss till Sofie (Mickes lilla syster) i Vindeln. Vi hade fått turen att låna en husvagn av någon där upp och vi var lite utanför Vindeln i Skivsjö. Vi var hos en kompis till Sofie som hette Carina.

Det var jäkla trevlig. Efter som Sofis barn aldrig träffat mig och Micke så hade vi med oss presenter till dom och det vart nog rätt uppskattat. Tjejorna gillar att pyssla, så det vart pyssel stund.

 

Resten av dagen /natten blev skoj. Vi grillade och tokades hela natten och kom oss inte isäng förrän typ 4.

Men jätter trevligt att få vara där och roligare kvinna en Carina finns nog inte. Jag njöt av lantlivet.

       

Dagen efter vaknade jag med en MEGA bakis känsla. Trodde faktiskt jag skulle dö. Det var länge sedan jag var så bakis.

Vi tog på oss och sedan for vi ut och gick i byn. Allså vilken myskig by det var. Vi gick igenom nästa hela byn och var ner till badstranden. Där satte vi oss och bara andades in frisluft och njöt av stunden.

Efter promenaden gav bakis känslan efter och jag började känna livet strömma in i kroppen och knoppen.

Att röra på sig är bra.

Det var en super trevlig helg och jag kände mig så välkommen. Nu väntar jag och Micke på att få rå om flickorna när vi kommer hem från kryssningen. Sofie ska jobba hela sommaren, så vi bestämde att barnen ska få komma till oss och sova några dagar.

Det kommer att bli roligt.   

I förrgår kom min efterlängtade byxdress. Jag beställde denna för ca 2 månader sedan från Wish. Det tar ju SÅÅÅÅ längen innan sakerna kommer.

Men nu kom dom. alla som har beställt där ifrån vet ju att storlekarna är lite små. så jag tog i och beställde en L på denna dress. För den sulle ju vara begi och löst sittande. Nu idag ÅNGRAR jag att jag inte beställde fler färger av denna.

Den satt PERFEKT och den är ASSS skön.

Mitt nya favo plagg kan jag lova.

 

Nu i helgen böir det helg jobb och jag ska försöka njuta av dom lediga stunder jag har. Vi ska göra en loppis runda på både lördag och söndag.

Jag har ju köpt mig ett STORT vintrinskåp som jag ska måla, byta knoppar på och byta glas. Så det ska jag nog börja med idag. Så inget kan stoppa mig från att innhandla porslin nu    

Loppis her i come .....hahahahahahah

Jag travar på nu och vi hörs en annan dag ......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards