Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2019

Sommaren 2019

Av Isabella - 21 augusti 2019 07:16

Hej på er alla tappra läsare.

Uppdateringarna har varit nästintill 0 under en stund nu. Men nu känner jag att jag har tid och lust att dela med mig av min sommar.


I år hade jag sen semester så jag jobbade fram till i slutet av juli. Jobbigt men helt okej. Min semester har varit helt perfekt. För första året på länge så känner jag att jag har gjort det jag vilja och endå har semesterna känns lång och bra.

Just när min semester skulle börja drog vi ett stort gäng ner till Umeå för att rock loss till Sabaton. Min stor oro var att det är ju rökförbud nu typ överallt. Men det var ju inget att oroa sig för. Upptäckte rätt snabbt att alla som rökte rök inne på bajamajorna     Så även jag, när jag tuffat till mig med öl i kroppen.  Så det ända problem jag hade löste sig rätt snabbt.

   

Vädret var PERFEKT och sällskapet vi var , var toppen. På söndag så slappade jag och Micke rejällt och tog en sen utcheckning på vårat hotell. Tror att Win Comfort är det enda hotellt jag varit på ,som har det just på söndagar. Man behöver inte lämna rummet förrän 18. Så vi åt frukost och sedan bar det av mot rummet för att bara sova slappa.

Väl hemma igen så började min första semester vecka. Den veckan bestod av att återigen åka ner till Umeå för att umgås med Rebbe och Oliver. Vi hade bokat en hotell natt och vi hade bokat att prova på Escape room.

För er som inte provat detta GÖR DET    Det var skit roligt. Det gick ut på att lösa massa gåtor i ett rum och tillslut hitta ett vapen. Samarbete krävs och vi fixade det utmärkt.

Sedan avslutade vi kvällen med middag på "Lottas" och sedan gjorde vi en bar runda. Mysigt som bara den när man får omgås med barnen oxå.

 

Sedan vände vi bilen hemåt igen och för att bara tvätta, städa och packa dom stora resväskorna. För sedan bar det av mot Stockholm och kryssning i sjudagar med Stina och Nicke.

Hela kryssningen var en upplevelse med lyx. Vi hade tagit allinclusiv och man kan väl säga så här att man typ åt ihjäl magarna. Lite problem med magarna fick både jag och Micke. Men vad hjälpte det. Äta skulles göra en då ......

Vi smakade MÅNGA nya drinkar och jag hitta en favvo som jag ska försöka ta reda på hur man gör.

Vi besökte Finland, Rysslan och Tallin under dessa sju dagar. Ryssland var huvud målet för oss och vi hade då bokat 2 guidade turer båda dagarna. Ryssland/ St Peter Burg var varckert. Mycket kultur men många kyrkor, mycket historia och massor med guldiga palats. Summerar jag mitt intyck, vr det värt ett besök och roligt att se.

                     

Det jag saknar med denna resa, är att öppna balkonendörren på morgonen och höra havet vågor slå och solen lysa. DEt var glädje för mig.

När vi var på ett museum så fick vi se ett 1000 tals massa tavlor och jag visst inte av några kända konstnärer. Men riktigt i slutet så kom en skulptur som gjort av en MYCKET känd konstnär Michelangelo ! Det var ända namnet jag kännde igen

 

När vi nådde Tallin så blev det en promenad till gammla stan. Där strosade vi runt och besökte "torrtyr" museumet och skulle äta en god och dyr lunch ute i solen. Lunchen var ett fjasko. Redan kl 11 var jag SUPER hungrig och började gnälla om mat. Men det skulle tydligen väntas till 12. När vi väl hittat en resturang ca 12.30 så slog vi oss ner och beställde pizza.

Vi väntade, vi väntade ,vi väntade , vi väntade ........ Vi väntade ca 1 timme och svärfar var REJÄLLT sur. Vi talade med kyparen 3 gånger under denna tid och lät han veta att detta är inte ok. Som plåster på såren för väntan så bjöd han på en snapps med något billigt inhemskt sprit   

 

Väl tillbaka i Stockholm, så passde vi på att ta en tur i Stockholm stad. Kalle hade aldrig varit på Skanen så vi bestämde att besöka det. Sedan vandrade vi igen stan och mot gammla stan.

 

Doris älsklingen har varit borta en del och har troligen tyckt det inte har varit jätte roligt, men vi har njutit av semester och hon har fått bada en massa. Varit med sina vänner Rex och Kayla och ätit glass

Jag har hunnit träffa vänner, vi har hunnit att ha besök av Micke systerbarn My och Nadja en vecka. Jätte roligt. Vi besökte Dinoland, trampolin huset, vi åt glass, vi grillade och hade en mysig kväll hos Jörgen och Emelie.

Sista veckan av min semester ägnade jag mig åt att måla om ett vitrinsåp. Jobbigt och en massa piller, men oj vad bra det vart och nu har jag skjutit av startskottet för "renovering" av köket. Idag ska jag beställa tapeter, jag ska vålds tvinga Micke att börja titta på kök med mig. Små nämde detta för han igår i bilen där ha inte kunde fly. Han flinade och tittade ut genom fönstret    Men nu finns pengarna och nu blir det att börja planera hur detta ska gå till.

       

Nu är det först veckan på mitt jobbar år och det känns roligt. I söndags så hade jag NOLL ångest för att börja jobba.

Nu drar vi igång hösten 2019 och den har även den massa roliga upptåg att se fram i mot.

VÄLKOMMEN HÖSTEN , NU SKA STÖVLARNA FRAM SNART !




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards