Jag kan allt

Semester i sin högakt

Av Isabella - 9 juli 2022 08:14

God morgon folket.
Snart går jag in på min sista vecka semester. Åhh herregud vad 30 dagar går fort? Inte underligt att man åldras egentligen. Jag har haft en toppen semester. Jag har badat, grillat, festat och framförallt så har jag umgåtts med vänner och bekanta. Solen har färgat min kropp brun och värmt upp livet.
Första veckan blev det en vilovecka och då invigdes tältet på midsommar I Innansjön. En fantastiskt trevlig dag/kväll med både bad och badtu och god mat.

Sedan drog andra veckan igång och även Micke fick semester. Då packade vi om bilen och drog norr ut med dottern och alla hundar till Seskarö. En otroligt fin plats bredvid havet. Även där badade vi och njöt av solen. Finns det något att klaga på så är dett mygg jävlarna. Vi hade ju bestämt oss för att vandra efter någon led. Det var väl kanske inte en hitt. Myggen hade ju aldrig sett en människa och dom blev ju fan bindgalna. Oliver han sprang sista biten och vi andra var tätt inpå.

Efter två dagar återvände vi hemåt och då stod det festivalen på tur. Sista Skellefteå festivalen som ska hållas i stans centrum. Lite tråkigt kan jag tycka. Men jag får ju inte bestämma. Men den besöktes av mig torsdagkväll och vi passade på att äta där så fort vi kunde.
På lördagen packade vi bilen igen och styrde mot Umeå. Överraskning fest för Mickes syrra stod på agendan. En jävulskt trevlig kväll som innehöll godnatt, skratt, alkohol,karaoke, och en hotellnatt. Allt vart jäkla lyckat och vi hade det trevligt och varmt.

Sedan blev det helt plötsligt min tredje vecka semester. Denna vecka har varit lite svalare i temperaturen. Men vi passade på då att prova på paddla. Kan väl säga att har man aldrig gjort det så börja inte med att paddla i 4 timmar. Men vi fixade det och detta minne kan man skratta gott åt i flera år. Cissi och Robban hängde på och dom skrattar förmodligen lika mycket som jag.

I torsdag blev det en spontan fest och middag på The Corner med Anna-karin, Cisdi och Rebecca. Super trevligt och att min dotter följde med är ju underbart. Senare på kvällen strålade vi ihop med killarna och hade en trevlig kväll.

Igår förstår ni hade vi turen att bli bjudna till min kollega Inga-lil och hennes man. Rakt ut i skogen åkte vi och vilken kväll det blev. Drinkar, bad och god mat även där. Inga-lill är otroligt duktig på att göra saker själv, så vi fick smaka på bede likörer och hennes egen gjorda viner. Jag gillar inte vin, men satan vad goda dom var. Så nu kom jag hem inatt med en flaska rött och en flaska vitt, som jag kommer att smutta på någon dag fram över.

Så hittills har min semester levererat och nu går jag mot min sista vecka och den ska jag vårda ömt. Jag är skit nöjd över alla äventyr och upptåg vi gjort och bara för att man jobbar är ju inte sommaren slut. Jag hoppas verkligen mina kollegor som går på semester när jag kommer tillbaka får varm och skönt som jag har haft.
Nu ska jag vila till min huvudvärk och mysa med Doris.