Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 januari 2023

När lågan blir en gnista

Av Isabella - 10 januari 2023 14:36

Hej på er 

Nu är det ett tag sedan jag skrev och det beror på olika saker. Tex livet kommer i mellan och man hittar inte inte tid eller motivation. Motivation är oxå något jag ska ägna detta inlägg åt. 

För att dra en lång historia kort så har min låga för mitt jobb snart slocknat. Under ett års tid har vi dragist med MÅNGA problem på min arbetsplats. Vi har försökt ropat på hjälp och kommit med många saker som kanske skulle ha förändrat situationen. Vi har bara fått höra att vi kollar upp detta, vi försöker kolla möjligheter, vi kan inte göra något, vi har inte tid just nu.....osv.....

Vi har förlorat en MASSA värdefulla kollegor det senaste året som har gett upp och kännt att dom måste byta jobb för att inte gå under. Där är jag nu själv. Under den senaste månaden har jag verkligen tagit i från fötterna för att ta mig till jobbet, att vara trevlig, att vara hjälpsam, att hinna med alla bränder vi släcker dagligen. Men för två veckor sedan sa min själ STOPP. Jag flännade hos chefen och berättade hur jag kännde, vad jag ser för problem och min otroliga ångest jag känner varje dag jag går till jobbet. 

Detta resulterade i att jag sjukskrev mig själv en veckan och nu den här veckan har jag fått jobba halvtid. Jag är absolut inte bättre på något sätt, men jag måste ju försöka. 

Varje dag jag ska gå till jobbet känns det som det sitter någon på mitt bröst. 

Så i helgen började jag söka nya jobb. Min låga jag haft för mina gammlingar är idag bara en gnista. Det går inte jobba på det sättet vi gör just nu. 

Jag har älskat mitt jobb, att få göra skillnad till dom äldre, att få utvecklas och få nya kundskaper i yrket, att jobba framåt. 

Men tyvärr har det sista året raserat allt och jag vet inte vart jag ska vända mig för att vi i våran grupp ska få hjälp. 

Jag kommer att fortsätta söka jobb och hoppas jag hittar något som känns lockande. 

Vi är strax inne i halva januari och jag och Micke ska strax åka hela långa vägen till andra sidan jordklotet. Jag vet inte om det är att det är overkligt att vi ska fara utomlnads eller vad det är, men det känns så långt bort, fast det är bara 17 dagar kvar    Vi har lite saker vi måste fixa innan det och ikväll ska vi upp bringa en lista som vi kan börja beta av. Nyårsafton klingade i kärlekens tecken. Jag och Micke förlovade oss   

Tyvärr så passade inte min ring som jag hoppas. Jag fick på mig den men den satt tajt och en promenad eller värme får ju fingrarna att svälla och då skulle jag få problem. Så jag var in på guldaffären direkt den 2 jan och lämande in min ring. Så jag har ingen ring på mig än    Men det kommer och vi är väl förlovade endå tänker jag. 

I helgen jobbad jag och idag har jag min lediga dag. Den har jag spenderat med Stina en sväg på en promenad och sedan har jag varit och köpt hår. För på lördag ska jag fläta mitt hår igen. Förut hade vi en afrikansk affär här i stan som sålde löshår i alla olika färger, tyvärr la den ner och nu finns det bara en butik som säljer och dom tar bara hem mörkbrunt hår. Men jag tog det och nästa gång ska jag ligga lite före och beställt hår i lite andra färger. 

Jag har städat hemma för sörsta gången detta år manuellt, allså utan min självgående dammsugar och jag har torkat golvet. När jag städar så plockar man ju undan överallt. I min soffa finns det ALLTID bollar, hundben och leksaker som Doris har hämtat. Lite roligt är det att så fort jag plockar bort dom i hennes lilla låda hon har så är hon och hämtar tillbaka som ...

 

Även om hon inte andvänder dom så sk dom vara i soffan utfall att det kommer någon hon kan visa upp dom för   

Den 2 jan var jag med Doris till veterinäären på ett återbesök och då fastslog vi att hon är nu färdig behandlad. Bättre än vad ögat är nu kommer hon inte bli och det känns jätte skönt. Det jag kommer alltid att få göra är att droppa vätskeersättande droppar typ 2-3 gånger per dag, men annars så är allt bra nu.

Nu ska jag börja fixa lite middag tills Micke kommer hem, för jag är så skit hungrig. Sedan kanske en tråkig promand väntar och sedan soffläge. 

Ha en bra kväll på er alla 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards