Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 24 januari 2023

Men vilken vecka detta blev.

Av Isabella - 24 januari 2023 15:25

Allt händer på en gång tydligen. Jag har kämpat mig igenom helgen med andan i halsen hela tiden. Vår arbetsbelastning är sjukt galen just nu och man hinner knappt med att andas mellan besöken. Jag såg på lördag hade jag 35 besök 9 arbets timmar. Det är sjukt. Inte mycket tid för att stanna upp och faktiskt höra hur det är med våra vårdtagare vi besöker. Jag jobbade i måndag 7-12 och det var verkligen på tjurighet jag fixade det. Trött och slut när kl slog 12 så kallade min chef in mig och ville prata med mig.
Hon har inte varit hos oss mer än ca 2 veckor, hon är rätt ung, men hon har börjat röra om i grytan. Hon verkar ha skin på näsan och inte konflikt rädd. Jag tror verkligen hon kan få våran hwmtjänstgrupp på fötter igen, men det kommer ta tid. Iallafall så ville hon informera mig att Lifecare projektet har hört av sig till henne och behöver mig från 1 mars på 50% och att hon oxå vill andvända mig till något som heter Kulturbärare och att detta innebär att jag kommer att få gå dagtid fram till semestern om jag vill. Hon har ju förstått fått veta att jag söker andra jobb och punkterade att hon absolut inte vill missta mig och min kompetens.
Allt detta överrumplad mig verkligen och jag blev otroligt glad. Glad över att dom faktiskt ser allt slit man gör och att man faktiskt har ett värde för kommunen. Så jag sa att jag absolut kan överväga att bli kvar om jag får detta erbjudande. Men en övernaturlig känsla av energi åker jag hem och känner en enorm glädje och har bestämt mig till 99% att stanna kvar på min arbetsplats. Jag älskar mitt jobb och jag har så otroligt bra och duktiga kollegor, så kan jag bidra och jobba för att få hemtjänsten till Skellefteås bästa hemtjänst så så ställer jag givetvis upp.
Lite dåligt samvete får man för mina fantastiska kollegor och vänner, att jag fått denna möjlighet, men samtidigt måste jag kriga för mig själv och för att jag ska må bra.

Idag ringer en chef från ett jobb jag sökt och vill träffa mig. Hon tyckte jag fått fantastiska referenser och ville träffa mig.
Så jag kunde inte säga att jag fått ett erbjudande redan och tänker ändå att jag måste träffa henne och se vad hon har att erbjuda.
Så vi bokade in en tid när jag kommer hem.
Så det blir spännande.
Nu är det snart 2 dagar kvar tills jag och Micke sätter oss på planet mot Chile och som jag längtar efter ledighet.
Att inte ha någon gullig hund att kliva upp med och gå ut, att få träffa mina syskon, att få värme och att få hoppa ur ekorrhjulet en stund.
Så I morgon ska jag packa och göra klart alla Doris saker. Jag jobbar torsdag kväll, så Micke ska åka och lämna henne hos sin lilla stand in familj. Det är aldrig svårt att lämna henne där för hon älskar dom och blir alltid över lycklig varje gång hon får vara där.
Så hela denna vecka är fylld med positiva saker som fyller en med energi och glädje.
2023 verkar kunna bli ett bra år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards