Jag kan allt

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Isabella - 10 december 2013 09:14

God morgon på er vänner   

Idag är det Tisdag och hela världen kommer att ha världens största minnes stund. Nelson Mandela har ju avlidit och han är en människa att minnas. En man som kämpade för rättvisa och mot rasismen. Även jag kommer att tänka på det i dag.

Idag harjag förmånen att få börja 12 (om det nu är en förmåna att jobba kväll) och detta är min räddnig till att få lite tid att blogga till er   

Förra veckan hände något konstigt. Jag var i tvättstugan, komme ut från tvättstugan. Ser in ÄLSKADE katt och en annan dum katt som vill slå på min katt. Jag är ju en löjlig människa och vill ju då rädda min katt. Hon hade ju redan börjat varna denna duma katt, att inte komma närmare. Jag skulle då plocka upp min katt och bära in henne (vilket jag har gjort typ hundra gånger förr) till oss. Och plötsligt får hon frispel och HUGGER mig ordentligt över handleden   

Jag kastade försisktig ner min dumma katt och kännde hur jävla ont det gjorde i handen.....

när jag komme in så ser jag hur blodet rinner ner från handen. Tvättar upp runt dom fyra bit märken jag har. Jag vet ju att katter är mycket smutsiga i munnen, så jag läser på nätet att om man har fått ett bett av en katt som har gått igenom skinnet måste man uppsöka läkare.

Så summan av detta bliv att jag var tvungen knalla in till vårdcentralen och ta en stelkrampspruta och så fick jag pencelin för 1 vecka.

Dumma katt......eller dumma mig.........  

I lördags så bar det av igen på fest. Himmelens vad jag och gubben glider omkring. I lördag var det dax igen. Denna gången bar det av till Lycksele med svärmor och Sören. Vi hade bokat in oss på hotellet och skulle se "PISTVAKT" !

Ska erkänna att jag var väl kanske inte så hemskt exalterade över detta, men jag har ädrat mig. Det var SUPER bra och jätte roligt. Jävla vad gubbarn höll igång hela kvällen. Matan till middagen var mycket god och självklart vart den en massa fansy drinkar. Direkt efter showen träffade jag Lennart Jhäkel och fick ett kort med han.

 

Sedan i slutet på kvällen/natten så komme han till baren vi satt i. Och trevlig var han oxå. Vi små pratade eller så var det jag som små pratade......svammlade förmodligen en massa bajs   

Nu en ny vecka och jag kommer att börja och förhoppnignenvis köpa in alla julklappar. Har redan börjat och jag har inte mycket kvar nu.

Pöss på er nu till nästa gång !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards