Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 3 november 2016

Ska jag fira?

Av Isabella - 3 november 2016 13:56

Idag är det den 3 nov och jag tror att det är precis ett år sedan vi tog hem våran lilla Doris. Den dagen kommer jag aldrig att ångra, trots hennes lilla tjurighet och ibland ganska jobbiga sätt att förhålla sig till Tussan. Hon förgyller verkligen våra liv och hon håller mig i form.

Jag kommer så väl ihåg när vi kom hem med henne och hur orolig jag var att hon skulle grina efter sin mamma och efter gårdsfolket som hon var van vi.

Men det gick jätte bra och hon grinade inte engång. Hon sov hela natten från första början och var verkligen en mönster valp.

Stort tack till Anna-karin och Pär för att ni valde oss till mattar för detta lilla underverk.   

Jag kommer inte att lägga ut en bild på henne för den grejen har jag missbrukat en del kan man kanske säga......  

I går gjorde jag något jag oxå kommer att missbruka.... det är att ta hem "Storytel" igen. För er som inte vet är det en app man kan lyssna på böker i massor. Det finns i princip allt man kan önska sig. Hade denna app förr men tyckte det var lite dyrt 169kr månaden, och att jag kunnde inte göra annat än bara lyssna på olika böcker. När jag lagar mat, städar, går med Doris, vilar i soffan osv. Mina anhöriga kanske finner mig en lite gnutta tråkig när jag aldrig har tid att prata med dom......

Men nu när jag har bestämt mig för att inte dricka så sparar man ju en massa pengar på det så jag finner det inte så dyrt med denna drog.

Jag har redan lyssnat ut en bok och har idag börjat på mina andra.

 

I love it kan jag lova. Idag var ju vädret så otroligt vacker så jag klädde på mig (som vanligt med för mycket kläder) och tog på mig lurarna och vågade mig ut i el ljusspåret helt på egen hand. Med en bok om alkoholismen i öronen och min lilla hund löst springande runt fötterna. Det var faktiskt skönt och jag var inte så jätte rädd för älg,bjön eller våldtäcks män.Nu när jag lyssnat på denna bok har jag börjat fundera över mitt sätt att förhålla mig till vissa grejor. Mitt belönings system är väldigt stort och jag finner det nu lite besvärande. Jag verkar vara en sådan männsika som har lätt att bli beronde av saker och gärna missbrukar saker.

Detta gör mig oxå lite rädd. Senaste veckor har jag haft en massa värk i mina leder och många frågar oxå om jag inte hört något från doktorn och jag svara att jag väntar på tid i Umeå. Endel tycker jag ska ringa doktorn osv. Men jag är lite rädd för det oxå. När det kommer till olika mediciner. Tänk om det är så att man måste äta smärt mediciner för att kunna handtera min värk och hur kommer jag ställa mig till det? När jag nu under min självranskan har insett att jag har väldigt lätt att missbruka saker? Vågar jag prova för att få må bättre eller är det inte ens värt att utsätta mig för att jag kanske inte kan hantera detta i slutändan?

Jag är väldigt kluven och bör nog kanske ta mig en frågeställning med läkaren om detta om det blir aktuellt.

Iallfall så har jag räknat ut att det är sex veckor till helgen sedan jag drack och jag känner att det känns helt okej för mig. Känner inte just nu något sug efter fest och jag har varit flitig att gå på AA.

Just nu blickar jag en dag i taget framåt och planerar inte något jag kan känna mig obekväm i.

Vad jag längtar mest efter är en god jävla middag i vänner lag med mycket skratt och mys prat.

Och ja jag ska FIRA att det är ett år sedan Doris komme till oss. Belöningsystemet måste få sin kicka idag oxå.

Jag tar tag i det en anna dag.........man måste skynda långsamt för att förstå vad man håller på med tror jag.

Ha en bra dag mina läsare så hörs vi en anna dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards