Jag kan allt

Alla inlägg den 19 november 2021

Av Isabella - 19 november 2021 09:01

God morgon påer alla läsare.


Vecka nr 45 har strax passerat och det slog mig idag att det är första advent nästa helg   Så då är det lagligt för mig att börja julpynta och ta in julgranen. ÄNTLIGEN kan jag säga. Men samtidigt så har julen känns så långt bort, men nu kommer den och vi får bara njuta lite av mysbelysning och julklapps hets    I veckan har vi på nyheterna hört om att det har varit två barn som hittas i södra sverige svårt skadede och utkastade från en balkonfrån 5 våningen. 

Tyvärr överlevde inte ena barnet av dom svåra skadorna. Man har hört om hur dom utreder och försöker ta reda på vad som har hänt. Jag fattar att man MÅSTE  göra det. Men min hjärna och hjärta  skriker bara. Vad finns det att utreda? Två personer är anhållna på den hörgre misstanken till mord. I mina ögon har dom inte rätt till livet längre. Kan man knivhugga två barn och sedan kasta ut som från balkongen så har man förbrukat sin rätt till rättvisa. Släng dom till vargarna och låt dom torteras till döds PUNKT. 


Det slog mig oxå i veckan att jag nu har varit utan godis i 1 månad    Jäklar vad det har varit jobbigt vissa helger. Fast jag äter chips och popcorn så längtar man efter det söta, så in i böveln. Men jag har hållit mig. Nu har jag bara 5 månader kvar. Jag har nu bestämt mig för att på självaste julafton ska jag äta godis. Detta är för att min dotter ska göra olika tryfflar och det måste man ju smaka. Vi kommer igår att fria jul hemma hos henne. Det ska bli jätte mysigt. 

Doris ska själv klart bära sin julkläning i ca 10 min och fick tips om julsockar i veckan som ska inköpas. 


Motions mässigt ligger jag på en bra nivå. Vi har börjat spela padel och finner det som en mycket roligt aktivitet tillsammans. Igår var vi och spelad med Rebbe och Oliver och på lördag ska vi spela mot Cissi och Robban. Vi har beställt egna racket och jag hoppas dom kommer idag eller till veckan, så man slipper hyra varje gång. Vi kommer även få en väska, så nu kommer vi se proffsiga ut (ända tills vi kliver på plan) . Jag önskar jag kunde filma hur proffsig jag är    då hade ni fått er ett gott skratt. Men jag gör det för motionens skull och att det är roligt. Vi har även börjat gå upp för Vitbergets slalombacke. Rätt jobbigt men bra för flåset och röven. Jag ska ju sprina tjejmilen i september, så det behövs att få upp flåset och pressa sig lite. 

 

Idag har jag lyxigt värre. Jag har en ledig dag och jag har redan tvättat. Väntar på att kläderna ska torka, sedan blir det en promenad som jag avslutar med att gå upp för backen igen. Sedan ska jag fara och byta några jens jag köpte. 

Sedan ska jag fara och hälsa på mamma. Hon har varit lite krasslig eller hur man ska beskriva det. Hon har i veckan haft en frånvaro attack, så sköterskan ringde mig och berättade hur det hade sett ut. 

Så jag ska titta in till henne och se om hon är med mig idag. 

Helgen kommer bli lugn. Lite motion i morgon och sedan blir det nog bra soffläge, med serier. 

På helgena har vi börjat fika frukost i sängen och det tycker jag är as mysigt och lyxigt. Dessutom har jag ju återigen börjat kunna dricka varm Oboj. Så det dricker jag på helgena med en limpmacka    Det är lyx för mig. 

Hoppas ni andra har faft en bra vecka och kommer att få en bra helg. 

 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards