Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2022

Det är brist ..........

Av Isabella - 10 augusti 2022 08:53

God morgon på er läsare och semester firare. 

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Både för att jag inte har suttit vid min dator på HELA sommaren och för att jag har börjat jobba. 

Min semester har varit som en semester ska vara. Den var VARM, vi har badat, vi har festat, vi har umgåst med familjen och vi har ätit god mat. Jag har absolut inget att klaga på gällande semestern   

Men vad hände sedan ?? Värmen försvann och något höstlikande väder drog in. Jag som hade peppat mig själv till att även om min semester tog slut så skulle jag bevara sommaren och njuta av värmen och solen. Men den sa bara hej då och drog. 

Vissa morrrnar har det varit så kallt att jag har haft vantar på mig när jag har kört min elsparkcykel till jobbet   

Så  för mig råder det brist på sommar och det känns lite som den vart så kort. 

På Doris fronten går det så där. Vi har hela sommaren behandlat hennes skadade öga. Tratten har varit med hela tiden och vi har droppat frenetiskt flera gånger under dagarna och gör fortfarande. Hon har blivit opererd 2 gånger under denna sommar och vi ska idag åter till veterinären på kontroll. Räkningen för detta är uppe i över 20.000 kr och det kommer att troligen fortsätta ett bra tag till, då hon fortfarande är långt i från bra. Visst har jag en försäkring, men handlängnings tiderna  är långa och man ska ligga ute med pengarna. Jag har nu tömt mitt lilla sparkonto jag hade och nu gäller det att dra in på utgifter för att kunna finasera detta. Men jag hoppas vi får bra besked idag att det fortfarade läker som det ska. Under sommaren har jag börjat försöka ha henne utan tratt när hon är under min uppsikt och när vi har varit ute på lång promenader, för att hon ska få känna någon typ av frihet.


     

Vad som mer är brist  på är paryt just nu. Jag har nu fått se till att dra ner på mina utgifter så självklart att gå på krogen och äta gott, går bort direkt (så säger dom i lyxfällan). Så just nnu är det brist på roligheter   

Men det överlever man och vad är inte bättre än att hela kroppen och levern. 

För om 3 veckor ska jag och min kompis Cissi ju spring/gå tjejmilen i stockholm, så det kan ju behövas. Det leder genast till en anna brist. Löp träningen   Den är det totalt brist på. Jag var på g där före semestern, men sedan försvann den energi tydligen, och jag har inte hittat den än. Mina leder värker som bara den just nu, och lite medicin borde intas igen. Har sagt det länge nu, men jag drar mig för det. Både för att jag hatar att äta tabletter och för att jag får lite maggatar på köpet jämt. Men det finns nog ingen att skylla på längre. 


   

Andra brister som finns just nu är Surströming, Bullens pilsenkorv, ved, tvättmaskiner och en jäkla massat annat.

Företag har svårt att få igång productioner både på grund av Coronan och säker på att Puttin bråkar och ställer till det. 


Så bristerna är stora nu men inget man inte överlever. Det gäller bara att sitta lungt i båten och ro sakta och stilla så ska detta nog ge med sig till slut. 

Idag har jag min lediga dag efter jag jobbat helg, så idag ska jag gå till veterinären, skriva ihop en matlista, handla och hälsa på mamma. 

Till sist vill jag bara visa er en bild jag tog förra veckan när jag var på väg hem från jobbet. Helt plötsligt blev himmelen guld gul och gatorna förvandlades till guld. Ett jätte konstigt sken, men otroligt vackert. 


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards