Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2023

Det pirrar i min maga

Av Isabella - 23 augusti 2023 12:45

Härliga onsdag.
Jag har otroligt nog en ledig dag och gud vad det har hänt saker redan nu och klockan är bara 12 än. Vaknade och skickade iväg min älskling på jobbet. Klev upp, rastade hunden och sedan tog jag på mig tränings kläderna och ställde på på löpbandet. Allså jag är sjukt nöjd över att jag la pengar på detta band. Har hört många halv muttrade komentarer om att jag inte kommer att andvända detta så mycket som jag tror. Visserligen sant, MEN dom gånger jag andvänder det så slipper jag åka iväg på ett gym, jag slipper lämna Doris själv och jag sparar tid på inte behöva ta mig till och från ett gym. När man är som mig ,att man egentligen ogillar att motionera, man är en jojjo bantare och man absolut vill att träningen ska ta så lite som möjlig av min fritid är detta klart ett super bra alternativ. Jag kan göra det när jag vill och jag slipper gå utanför dörren och det kostar mig inte ett medlemskap som man betalar varje månad. Jag vet att många tycker/säger att det är ännu billigare att bara gå ut och gå/spring. Men nä det är det inte för mig. För det första har jag ett jobb där jag går hela dagen, kommer hem laga mat och sedan ska hunden ha sin motion ca 1 timme och att då sedan efter den promenaden svira om och gå ut igen och motionera känns SÅ drygt. Sedan är det dåligt väder eller kallt, så säger då min hjärna STOPP du vill inte ut igen. Sedan när jag är ute med Doris kan man inte gå i högt tempo för hon ska ju kissa, lukta och stanna ibland. Så någon puls får man inte direkt. Så löpbandet är suveränt komplement.
Efter motionen så blev det frukost och lite vila. Sedan fick jag ett mycket spännande samtal, som jag sett fram i mot. Så nu får vi se hur detta utvecklas och så kan jag berätta mer, när jag har lite mer att berätta.
Idag ska jag inhandla lite saker till mitt kylskåp, lite lådor och saker för att organisera upp det.
Jag ska bjuda min sambo på lite lyx, för att vi följts åt i 27 år. Med några kriser och särbo tider så står vi här ändå och så glad jag är över det.
Så han ska få lite uppskattning idag.
Jag har även tagit steget ut i att spara ut allt mitt hår. Som har varit rakat i något år nu. Men nu är det dags att låta det växa ut och det kommer ta tid. Men idag klippte jag lite lugg och så med tiden får håret växa ut i sin egen takt.

Känns sjukt overkligt när man tittar sig i spegeln, men man vänjer sig troligen.
Nu ska jag iväg och inhandla lite saker och sedan städa kylen.
En mycket bra dag har börjat och den kan bara bli bättre.
Pöss på er läsare

 
 
Daniel

Daniel

23 augusti 2023 14:20

Du har ett riktigt fint hår.

http://https://friadiskussioner.freeforums.net

Isabella

3 september 2023 21:05

Tack så mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards