Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 6 december 2023

Framtid och tankar

Av Isabella - 6 december 2023 10:51

god morgon

Jag har lyckat få mig en sjukskrivning på 1 vecka. Jag var hos en brukare somm lyckades tappa balensen vid en förflyttning och jag ser i ögonvårn att hen rammlar och jag har ju då en reflex (den har alla   ) som gör att jag vill taimot hen. Men det gick innte så bra oh hen faller mot golvet och jag känner direkt att det börjar smärta mot min högra handled. 

Så igår var jag tvungen kontakta VC för att arbetskador ska ju dokumenteras och för att jaghade ont. Blev då skcikad på röntgen och där såg dom något, så jag skcikades på akuten och fick träffa ortopeden. Så en massa timmar i väntans tider. Men tur i oturn så när jag väl får komma in så ser dom inget regelrätt handlesbrott, men som ser att en ben bit är lös, men han TRODDE inte detta skulle ställa till det och det är inngen man kan eller behöver gipsa. Strikt vila 1 vecka, jag ska andvända min han i allt jag kan och ha på mig mitt handledsskydd för att minska svullnanden. Så nu sitter jag här och försöker få tiden att gå. Jag bor ju i norrland och just nu är det inte heller tvärr väder för att vara ut och promenera med Doris. För kallt för henne, hon vill bara kissa och behövs det nr2 så går det av bara farten det oxå, sedan ska hon bara in. 

Jag har fått öppna en nt lucka på min adventskalender idag. 

Allså älskar när det är hushålls produkter i Rituals kalender och inte bara skönhets produkter. Idag fick jag en HOME parfrym. Som kan kan spruta på möbler, gardiner så luktar det frächt. Igår fick jag en dusch gel av den lukten som bara finns nu i vinter. Den luktar gudomligt ......   Jag har även fått mistel för sängkläderna. När man har nybäddat kan man spruta på detta i sängen och då kommer det lukta as gott när man kryper ner i sängen. Så jag är as nöjd över alla produkter jag fått hittills. 

Micke har oxå fått sig en lite kalender, en ost kalender. Han får sig en lite ost bit varje morgon. 

För någon vecka sedan bestämmade jag ju mig för att prova på Tjejmilen en gång till. Nu är det tur att detta går av stapeln föst i Semptember, så jag har tid på mig att komma mig i form. MEN jag vet ju hur jag fungerar och jag skuter gärna min hälsa och motion framför mig utan att blinka och hipps vipps så står jag där och jag ska springa loppet. Just nu trivs jag inte alls med min vikt. Men känner inte heller att det är någon ide att börja dra igång något nu innan jul. För det ska ju ätas och gottas i massa saker. Så jag tänker nu (som vanligt) att den 1 jan är det dags att lägga upp någon typ av plan för att komma i form och kunna få en ganska bra tid för mig på tjejmilen. Jag är oxå så sjukt missnöjd med mitt hår. Var ju tvungen att klippa av mig det för att jag nu förösker spara ut håret under som jag har haft rakat. HATAR DET VERKLIGEN. Hatar att jag klippte lugg och käänner mig egentligen bara ful. Men jag tror och vet att man kommer in i dessa perioder då och då och att man kommomer ur som oxå. Så just nu tänker jag inte lägga energi på detta utan jag kommar att äta och njuta av detta jul och nyår och sedan ta tagi i hälsan. 

 

Det finns andra förändringa jag måste ta oxå nu efter nyåret. Men det är inget jag just nu tänker ta här. Men det händer många saker i mitt huvud som jag behöver lite distans till och som jag behöver tänka igenom. Ibland kan man behöve en strat sträcka för att kunna planera och staka ut en väg man tror kan fungera. 

Jag slog jag in mina första juklappar. Jag gillar att slå in klappar och i går tänkte jag ha dom snyggast klapparna. Så jag har varit på Youtub och sett inslagningar. Men efter jag varit där igår så känner jag bara...

-NÄ för fan .....detta känns jobbigt. Så det blir vanliga inslagningar i år oxå    Julafton kommer vi troligenn fira hos min dotter. När man har tre hundar i familen gäller det att vara praktiska och takktiska. Så lilla Doris får vara hemma i lugnan ro. 

Nä nu ska jag tvångs ta ut Doris och sedan käka lite lunch. Sedan sitta still i båten och invänta Micke och äta plättar till middag. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards