Jag kan allt

Alla inlägg den 26 december 2023

Av Isabella - 26 december 2023 21:20

Men hejja. Nu är julen över. Jag tycker om julen, men jag gillar oxå när den är över.
Som vanligt, har man ätit ihjäl sig. Hunger är ju inget man känt sedan torsdag den 21. Vi har haft fullt upp hela helgen. Fredag var det städ och handling. På kvällen hade vi lilla julafton med pappa, Kerstin, Rebbe, Oliver och Rolf. Vi hjälptes åt och fixade en middag och vi hade Julklapps öppning.
Trevligt och julmysigt.
Lördag var det dags för andra middagen. Vi hade bjudit Marie och Göran. Vi slog på stort och det blev en tre rätters middag med Bingolotto. Micke och Marie hade turen att vinna och jag och Göran fick gå vinst lösa. Men jätte roligt att dom kom och att vi fick ha en lite upper sitter kväll med dom.

Sedan kom äntligen dagen det. Förr i tiden lyckades jag övertyga Micke om att man måste få en morgon julklapp. Men någon sådan fick jag inte, för tydligen är jag för stor för det nu.
Men denna dag, så var det lite stök med julmat som skulle förberedas, hunden skulle rastas ordentligt efter som hon skulle vara hemma själv på kvällen och vi var ute och fixade dom sista julklapparna och saker vi var tvungen komplicera. Så kl 16 kom vi till Rebbe med klappar och en massa mat.
Vi hade en otroligt lugn och fridfull julafton. Spelade spel åt och åt och jag fick otroligt bra julklappar.

Jag fick en fodrad regnjacka, både snygg och varm var den. Tvättmedel och sköljmedel från Ritual. En show på kulturhuset, godis, tårt spade, presentkort på Jula och Lindx. Kanske var något mer, men jag är otroligt nöjd och glad för alla klappar.
Vi avrundade kvällen efter 21 och rullade hem till Doris.
Måndag så tog vi oss en liten sov morgon. Sedan var det julfirande hos Mickes pappa. Men innan så svängde jag förbi Elgiganten och köpte mig en mini foto skrivare. Är jätte nöjd. Man kan skriva ut bilder från telefonen (visserligen är dom ganska små) och göra små foto kollage och man kan även klistra fast dom som klistermärken.

Helt klart en onödig pryl, men ändå lite rolig att ha. Provade den direkt hos Mickes pappa och skrev ut ett mini jul kort. Funkade perfekt.
Idag tisdag har vi gjort bort många grejor.
Jag har städat bort julen, vi har tvättat, vi har handlat, jag har fixa ansökan på försäkringskassan, vi har tagit en lite längre promenad med Doris och sedan lagade Micke middag medan jag låg och ful sov framför tv.
Det är lyx att vakna upp och någon säger att maten är klar.
Så summan av julen 2023 är att den har varit fartig, men otroligt trevlig.
Så nu i morgon börjar Micke jobba och jag är ju fortfarande sjukskriven. På fredag ska jag till ortopeden, så då får vi se vad dom säger om min handled. Visst är den mindre ond om jag inte gör något, men så fort jag lagar mat, diskar eller stökar på gör det fortfarande rätt ont, så jag hoppas på en magnet röntgen för att få veta vad som är fel.
Nu siktar vi mot det nya året och det blir stilla lungt här hemma bara jag och Micke.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards