Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 8 december 2023

Men på riktigt.......

Av Isabella - 8 december 2023 08:01

Allså jag och Micke har följt med i Robinson på tv4. Vi har haft det som ett söndags nöje, vi har sparat veckans all avsnitt och sett allihop i rad. Det har varit lixom en mysfaktor och något jag längtat efter varje veckan. Nu denna vecka så är det ju final veckan och vi har verkligen längtat efter denna söndag som ska komma. 

Jag är ju ssjukskriven nu, och i morse å slog jag på tv för att bara piggna till efter Micke farit till jobbet. Jag slurrar till och nör jag vaknar upp så skriker "hallåan" ut vem som är Robinson vinnaren 2023   

Sååååå att säga ......blev så arg på mig själv att jag stängde av tven igen och gick upp och duschade. Nu vet jag redan vinnaren men har inte sett veckans avsnitt.....jäkla skit oxå   

Helgen knackar på dörren nu igen. Gud vad veckorna springer iväg. Jag får för mig att vi fortfarade är kvar i september, men då helt plötsligt har snart halva december gått och vi går mot ett nytt år. 

2024 är nära. 

I helgen så jag försöka få lite mer julklappar inköppta, men jag är så sur att två av julklapparna jag vill köpa finns inte här i Skellefteå. Beställ tänker alla då, men just nu känns det lite oräkert att börja besätlla, hinner dom komma eller..... och när det står på vissa att leverans tiden kan vara lång. Så jag vet inte hur jag ska göra. Antingen måste jag tänka om och köpa något annat.....eller så måste jag chansa och beställa. 

Föer er alla som är älskare av svenska filmer, så kommer ju NYA Beck ikväll om man har tv4play. Det har jag och den kommer att visas här under helgen. Tanken var att se den ikväll, men få se omm den får vänta tills i morgon om det är så det blir Robinson istället ikväll   

Idag ska jag ha en ivp med min mamma och hennes bonde. Vi har aldrig haft det sedan hon flyttade in på bondet, så det är på tiden och det blir spännande. 

Just nu flödar det bilder och status uppdateringar på Facebook/ Instagram om allt julstök. Traditioner och saker folk gör. Hur man träffas familj/kompisar och julbakar, julmyser och uppersittar kvällar hit och dit. Men om man inte har några fasta traditioner. Jag fattar att det är en jobbigt tid för männsikor som kanske inte har sin familj nära eller om man inte har någon familj att fira med. 

Jag kan säga att jag är SÅÅÅ avundsjuk på er alla som har syskon/ syskonbarn, att ha någon man kan ringa, att ha riktigt traditioner och mys med varandra. 

Jag skulle göra nästan vad som helst för att få ha min bror och hans familj nära mig. Jag saknar dom otroligt mycke i dessa tider. 

     

Själv har jag inga traditoner sedan mamma blev sjuk. Nu är det jag som ska skapa dessa traditioner och det är svårt. Tex min dotter. Hon har en sambo och jag fattar att även hon måste anpassa sig och dom måste träffa hans sida av släkten oxå. Så varje år ska vi pussla ihop vilka dagar vi ska träffas och vart dom ska vara och även vi. Tidigare när Rebbe bodde hemma hade vi en tradition. Vi bakade pepparkakor, dekorerade och hängde upp i köks förnstret. Den försvann när hon flyttade, försökte då att jag och Micke skulle vidhålla den, men det blev inte. 

För att skapa traditioner så måste ju alla som innefattar den oxå tycka att det är en roligt/trevlig och vilja vara med på traditionen. 

Men man får väl försöka lite mer kanske. Tvinga in någon i någon tradition   Nu ska jag lista upp vilka julklappar jag har kvar att köpa och sedan sr hur jag ska få tag på dom enklas. 

Ha nu en riktigt bra helg på er alla och njut av era nära och kära.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards