Jag kan allt

Jag summerar året 2023

Av Isabella - 18 december 2023 14:17

God dag mina läsare

Har nu suttit i ca 1-½ timme och fyllt i en AFA anmälan om denna handled. Helt galet vad jag tycker att dessa pappers jobb är jobbiga. Men nu är det gjort och Micke kommer bli AS stolt över mig. Han är en pappers person och tycker att allt sådant går lätt. Men jag har lyckas fixa ihop anmälan och nu är alla intyg inskickade till alla instanser dom ska. Så nu bara sitta lungt i båten.

Har nu haft lite tid att  fundera på detta år som gått och jag har kollat igenom lite bilder. HERRE gud vad jag har haft ett trevligt år och HERRE GUD vad vi har gjort saker.

Så jag tänker jag sammarfattar detta år för er.

JANUARI

Vi började med en lång resa till Chile. Helt klart en annorlunda resa än förr. Micke väska försvann någonstans i Frankrike, vi ägnade den största tiden åt att försöka fixa papper på mig, att jag var jag, så mina syskon skulle kunna sälja mamma hus. Vilket inte är sålt än......   Det brann en jävla massa i södra Chile så det var typ rökigt och molninget typ hela tiden. MEN mitt i detta var det OERHÖRT roligt att få krama om min bror och hela hans familj. Jag fick besöka mina mammas grav och jag fick se vart jag var född. Så ja det var en jobbigt resa där det tyvärr blev osämja mellan oss syskon och inte så roligt, men jag är endå glad att vi gjorde den.

Sedan hade vi turen att även detta år fick följa med Mickes bror och min svägeska till deras stuga i fjällen. En helt fantastisk helg med skoter och frisk luft. Grilla ut i naturen och bara njuta av tysnad är rätt okej ibland. Vi hade vädret med oss och vi fick en riktigt trevlig helg.

Vi har även varit på MÅNGA olika fester detta år. (kanske för många   ) Men det har varit jätte trevligt. Och en av dom gick av stapeln hos min fd kollega Ingalill och Vikotor. Där känner man sig alltid välkommern och det var en jätte trevlig kväll. Sång och musik och många samtals ämnen finns alltid på bordet. Helt underbart roligt.

Sedan kom det äntligen en sommar. Vi körde all in i sommar och verkligen gjorde en massa saker. En av dom trevliga kvällar vi haft tillbringade vi i Lena och Tonys stuga. Där lagade vi mat och sedan hade vi en 5 kamp. Jävulskt roligt och gud vad roligt det var att få umgås med dom för en kväll.

Vi / jag har tillbringat några timmar på Rovön i sommar oxå. Solat, Doris har fått badat och vi har haft picknick. Att äta ute i naturen är speciellt och maten blir alltid god. Vi har umgåst med dottern, sambon och hundarna.

Vi har även tältat i sommar. Vi bokade en natt på Byske camping. För att prova på tälta på camping. Jag lärde mig av det att det händer inte igen. Inte på en så stora campingar. En massa surr och sprin på nätterna och barn som skriker typ hela tiden. Men jag älskar att tälta och vi kommer att göra det igen men inte på så där stora ställen. Någon som verkligen älskar att sova i tältet är Doris. Direkt vi sätter upp tältet ska hon in i det. Hon har sin lilla säng med sig jämt och ett eget strot täcke jag linar in henne i.

Sedan har vi hunnit med att se mina gamla idoler Europe i Piteå. En hel kväll med gammla sånger och en massa folk. Cissi, Robban och Mange  gjorde oss sällskap och det var jätte trevligt.

Sedan kom äntligen våran semester. Då kom oxå regnet, så vi begav oss söder ut för att jaga solen. Vilken helg vi hade i Ö-vik. Pappa och Kerstin var oxå med och vi hade så trevliga kvällar, Doris förljde med och det var SOL där så vi kunde sitta ute och då kunde Doris vara med hela kvällar. Vi beökte höga höga kusten, åkte linbana upp på Skuleberget och vi käkade gott. Oxå något jag kommer bevara i mitt minne

Vi har hunnit med en sommar bil bingo. Det är något som blivit lite en tradition. 1 sådan per sommar och även detta är följde min vän Marie med. Vilken tur hon gjorde det, för hon vann och vi fick turen att tutta

Sedan var det dags för semester med min bror. Vi hade bokat en stuga 4 dagar på Piteå havsbad och våra vänner Cissi och Robban kom upp några dagar senare. Regnet bara öste ner många dagar. Men just den dagen Gyllenetider spelade så sken solen hela dagen. Vi satt utanför våran stuga och lyssnade. Camilla, Emelie och lite fler folk kom och vi spelade kubb, musik och hade rätt nice. Så hela den trippen vart jätte bra.

Sedan väl hemma fortsatte det att regna så vi blev vilda och galna och drog till Finland, för där skulle solen vara. Så vi packade in tälte och drog. Vi körde runt och kollade på en gammal kyrka med en riktig mumie. Vi bokade en tältplats första natten. En underbart fin camping. Den var lite och den låg vid en jätte stor sjö. Vi tog vara sol stolar och satte oss på strande på kvällen och det var skit vackert. Dagen efter packade vi ihop och for mot Vasa. Där sov vi i två nätter och vi hann på krigs museum, vi hann äta gott och vi hann lata oss rejält. tyvärr kunde inte Doris följa för jag hade inget pass på henne. Men nästa till nästa år ska jag skaffa pass på henne så vi kan ta med henne.

Vi har även detta år varit och hälsat på Micke syster i Vindeln.

Sedan blev det höst och vi blev tok galna igen med Micke bror och svägerska och bokade en resa till Grekland. Så i semptember så lyfter vi och åker mot Grekland Rodhos. Jävlar vad varmt det var. Ca 27-30 grader typ hela tiden. Fint hotell, bra pool och okej mat. Vi tog Roffe med oss och vad vi hade en trevlig vecka i värmen.

Vi har oxå hunnit med en släkt träff i sommar, den glömmde jag. På pappas sida. Alla mina kusiner med respektive och nästan alla deras barn, alla mina fastar var där oxå. En super roligt dag som avslutade med att jag och Micke träffade upp min kusin Sofie och hennes man ute på kvällen över några öl och snack.

Efter vi kommit hem från utlandet, byter jag jobb. Från Nordanås hemtjänst till Resusrs gruppen. Jag jobbar nu bara dagtid och aldrig mer kväller och helger. Jätte roligt och jag är verkligen glad att jag bytte.

Vi åker också en dag upp till STORFORSEN med Rebbe och sambo. Vi strosar i forsen hela dagen. Det små regnar  hela dagen, men var trevligt endå och vi grillar lunch ute i forsen. Jag lyckas oxå rammla två gånger, pinsamt, Rebbe blir orolig att jag ska rammla i forsen

Vi hjälper också pappa att göra vinter i båten. En halv dag med att pyssla runt den. Gulliga Kerstin hade fixat en fika väska till oss med smörgåsar och kaker. Vilken tur man hade

När vinter kryper på så besätmde vi oss för att fara på Rock konsert i Umeå. Vi var ett helt gäng som for och vilken trevlig kväll det blev. Först middag och hockey. Sedan hårdrock resten av kvällen. En super trevlig kväll med många skratt.

Sen är vi nog nästan framme vid nu tid. Månaderna har gått och dom sista månader har det inte hänt så mycket. Det har kommit en massa snö. Så vi har redan hunnit blivit insnöade, Doris druknade i snön. Jag har varit under detta år självfallet och hälsat på mamma flera gånger och allt har varit bra med henne under detta år.

Så nu sitter jag här och väntar på Julafton och att det nya året ska börja.

För 2024 då blir det en utmaningens år. Jag ska utmana mig att göra saker jag inte kanske tycker är roligt och göra saker jag aldrig har gjort förr. Jag ska även hitta mig en hobby och jag ska vårda min nykterhet. Jag har redan nu varit rökfri 1 veckan och det har gått AS bra. ABSOUT är jag satans sugen, men jag har inte tappat humöret, jag har varit gald som en skit, till och med Micke är förvånad

Detta är mitt 2023 och jag kan bara konstantera att jag har gjort en MASSA tevliga roliga saker och träffat en massa vänner och kompisar. Jag är sjukt nöjd över det liv  jag har och dom personer som finns i mitt liv och jag ska försöka bli lite bättre på att vårda dom relationerna.