Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 8 januari 2024

Nu tände det till i livs gnistan

Av Isabella - Måndag 8 jan 09:57

Men ÄNTLIGEN !!!! Temperaturen är nere på -4 och man kan äntligen gå ut och gå. Allså hela förra veckan bestod bara av att frysa och frysa. Min röv är så platt nu efter allt sittande och liggande under filten. Men NU mina läsare ska jag börja jobba upp den igen    Idag har jag startat dagen som vanligt med att gå ut med min hund som vart genuint jäkla glad av att komma ut, när hon upptäckte att hon kunde gå utan att få ont i tassarna. Hon var så glad att hon till och med for ut i snön och tvärr busade lite. Hon var inte jätte sugen på att gå in när vi skulle in. Men idag ska blir det en lång prommis med henne så det blir skönt både för henne och mig. 

Jag hade några måsten på min agenda idag oxå. 

1. jag skulle ringa och göra en felanmälan till min bror. Då hans duschhandtag har rammlat ner. Så jag ringde nu till boföretaget och fick tag i dom direkt. Snabbt och enkelt. Tack för det.

2. Sedan råkade jag klicka hem mer hormontabletter som jag provat ett tag. Jag trodde det var ett engångs erbjudande, men det var en prenumation   som löper på. Som tur var det så att man får avsluta det när man vill. Men blev lite irriterande då jag försökte hitta på deras hemsida ett telefon nummer. Som vanligt är det gömt och innan jag hittade det så han tempen gå upp i mig och jag tänkte att nu kommer detta att bli krånligt. 

Men till min förvåning, när jag väl hittade nummret så kom jag fram direkt och det gick så jävla lätt. Han som svarade var trevlig och tog bort prenomationen direkt, skickade en bekräftelse på det. Det gick så jävla lätt ......   är helt i chock faktiskt. Men någon gång ska man ha tur.

3. Jag ska gå till stan idag och hämta min nya nyckel och min nya tagg. 

4.jag ska ta mig ett löp pass på löp bandet

5. Jag ska tvätta. 

Så denna dag kommer att flyta på. 

Redan är kl snart 10.30 och nu ska vi ta förta promenaden på 1 vecka. Känns som jag och Doris är två kossor som blir utsläppta på sommarbete. Troligen kommer vi skutta och hoppa fram och känna friksluften vi våra lungor och i vårat hår.    

Denna dag kan inte bli annat än bra. 

Ha en bra dag på er alla 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards