Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 17 januari 2024

Läskigt

Av Isabella - Onsdag 17 jan 11:02

Hoj hopp på er alla och bloggen    

Var så nöjd förra veckan då jag kunde promenera ut med Doris. Kylan försvann och livet kändes lite lättare. Men Kylan ångrade sig tror jag. Nu i veckan har vi börjat med -20 och det har bara ökat. Fy fan vad jag hatar kyla. Små korta kiss stunder med Doris, som hoppar fram på tassarna. 

Men både måndag och tisdag så klädde jag på mig alla kläder jag hade och tog mig en prommis själv. Vet inte hur länge sedan det var man gick en regelrätt promead utan hund. Denna veckan har jag som mål att ta 10.000 steg varje dag. I vanliga fall, en vanlig dag när jag jobbar så är det inget problem. Men när man går bara hemma så är det just så passa man kommer över 7000, så det gäller att gå överallt man kan gå. 

Löpbandet jag köpte för ett år sedan har varit perfekt dessa dagar det har varit svint kallt. Både jag och Micke har turats om att motionera på det. Så jag ångrar inte att det står och tar plats här hemma. Men en frisk prommenad har man ju inte heller dött av heller. Så idag ska jag GÅ och hälsa på mamma, så jag får mig lite motion och steg. Jag har börja få lite panik över vad jag ska göra under min sjukskrivning. Så i veckan har jag städat lådor, skåp, kyl och frys. Gjort nytt i våran soplåda, så nu kan vi sopsotera ordentligt. Inhandlade två påsar som vi ska ha kortong och glas i. 

Så nu ska det bli ordning här hemma och jag får bidra lite till klimatet    

Idag har jag ÄNTLIGEN fått min ny skena som ska vara på t hela tiden. Jag blev lite klumpigare, men hjälper den så är jag nöjd. Väntar nu på att läkaren ska ringa så jag får höra vad mina röntgen bilder säger. 


 


Efter som jag går hemma som en dö gris, så gäller det att hitta på saker att göra som inte innefattar att lyfta tungt och fekta så mycket med handen, inte det lättaste ska ni veta, men erkänner att det blir en del tve. Så jag bestämde mig att börja se "FARMEN"   

Jag tycker det är ett roligt program, där det blir lite intriger och munhugg i mellan åt, MEN jag blir så illa tillmods när jag ser ren och skärr mobbing, utfrysning och bestraffning. Jag fattar verkligen inte att inte deltagre blir varnade eller borttagna ur programet. Att inte TV4 markerar att häskartekning inte är tilllåtet och att ge sig på en person flera åt gången , skrika och gorma och be någon hålla käften är inte okej. 

Först ger dom sig på en kille som verkar jätte snäll och trevlig, för att han snarkar. Han väljer då att sova på en träsoffa för att få slut klakomålen ( han kan ju liksom inte rå för att han snarkar). Sedan finns det en tjej som försöker stå upp för han, när gruppen ger sig på han och ska ifråga sätta han om snarkningarna. Då blev det hon som blev hack kycklingen. Han själv orkar inte med skit snacket och lämnar Farmen efter mindre än en vecka. Riktigt konstigt att inte tv4 träder in och iallfall varnar vissa deltagare om deras betende. Jag tycker det är läskigt. 

Man kan ju faktiskt vara arg och bråka utan att gå på personangrepp och skrika olämliga saker som tex "du ska hålla käfften nu" ......... 

Jag har under denna vecka infört möss modet. Är så sjukt less på min frilla, min lugg och alla jäkla polisonger som sticker ut här och där. Så jag har nu löst det med att bära mössa    

 

Tur det är kallt både inne och ut så ingen reagerar på att jag har den. Nu mina läsare ska jag fixa lunch, sedan rasta hunden och sedan ska jag ta mig en omväg till mamma och fika med henne. Ikväll blir det blodpudding med bacon till middag. Jag funderar på om det har hänt något ovanligt med mig som börja gilla bacon. 

Tidigare i veckan åt vi "fläska och makaroner" som var jätte länge sedan vi åt. Men det var gott. Vill föresten tipsa er om en ny dricka som finns ..... 

 

Jag är inte ett jätte stor fan av Trocadero, men när jag provde denna så blev jag det    himmelen vad god den var. Så jag åkte till Coop efter mitt besök på lassa för att inhandla några flaskor och till mina försckräkelse så inser jag att dom är slut där. Så jag ska ägna min sjukskrivning till att söka upp och köpa denna Trocadero. Har ni inte provat den så gör det. Den är riktigt god ska ni veta. 

Nu har jag tjollrat klart med er.

Sköt om er och glöm inte att ha lite roligt i mellan åt det vardagliga och tråkiga. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards