Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 19 januari 2024

Och dom ska leda vårat land

Av Isabella - Fredag 19 jan 14:22

Allås kan man bli annat än förbannad. Vart är vårat land påväg. Och hur fan tänker folk, folk som vi har valt till att styra vårat land till en bättre plats att leva på. Blir det något bättre här i Sverige? 

Nä det blir bara sämre och sämre. Vi ligger i ledning av skjutningar och i gäng kriminallitet i Europa. Vi har en flykting invandring som inte fungerar. 

Vi har politiker som tydligen tar droger på jobbet. Är detta verkligen det vill röstade fram. 

DET ÄNDA politikerna gör nu förtiden är att sitta i möten och turas om att gå upp i talar stolen och där är det då passande att stå och kasta skit på varandra, om vem som rår för att det har blivit så här, ISTÄLLET för att börja jobba för att vårat land ska blir bättre. 

Det är ju för fan pinsamt jävla dåligt. 

Ta som exepel detta med det där  kända kriminellagänget som skjuter hej vilt i både Svergi och Irak. Nu hör man på nyheterna att det har tagit fast "svenska medborgare" för det sista mordet på en högt uppsatt ledare. Och att sverige tror att Irak kommer att kräva att vi släpper några Iranska medborgare som sitter inlåsta här för att dom begått brott mot att vi får ta hit våra svenska medborgare. 

Var jag i ledningen så skulle jag direkt skicka ut dessa personer vi har i fänglset till deras hemland, utan chans att få komma hit igen. OCH dom skulle oxå få behålla dem personer dom tagit. För på rikigt  så verkar det ju inte finnas någon fara för dom att vistas i Irak. På det sätter skulle vi ju börja spara pengar till vården och till skolorna och till dessa männikor som verkligen vill leva och bidra till det svenska samället. 

Jag tycker verkligen inte att om man har chansen att få det bättre i ett annat land och kommer dit och där börjar man begå en massa brott och mord, så har man inget här att göra.

Det ända dom gör är att ta plats och kostar oss skattebetalare en jävla massa pengar. 

Nää istället så fick vi se tidigare i veckan om en kille som varit här i Sverige i 13 år, han har jobbat och utbildat sig och jobbar idag som brandman. Han har lärt sig allt om Sverige för at han vill bidra och han vill leva ett lungt och respektabelt liv. HAN ska vi utvisa?????   Det är ju helt sjukt. Är det så jävla svårt att förstå att vi måste satsa på dom människor som vill bidra till samhället ekonomiskt. Så vi alla kan få en bra pension när det är dags. Varför inte göra sig av med dom som kostar oss pengar och inte vill annat än förstöra och hota folk. 

Men det är ju inte jätte konstigt att att det är molningt innanför panna på våra politiker om det är kokain dom sysslar med när dom ska ta beslut   

Det hittas på olika förbud och lagar som dom själva inte  uppfyller och lever efter. Det kanske är dags att dom börja gör det och rensa upp bland våra politiker oxå. Jobbar man inom Skelleftå kommun så är det nolltollerans med droger. Borde det inte bara vara och ta drogtester i regeringen oxå? Eller kränker man dom då ?? Jävla hycklare ........ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards