Jag kan allt

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Isabella - 4 oktober 2012 23:25

Sitter nu och försöker leta mig fram i Facebook världens djungel !

Jag har ju som alla andra fastnat för detta "INSTAGRAM" . Där man kan ta kort och visa upp för vänner man har addat. Men för en vecka sedan vart det en uppdatering på pogramet och när jag skulle lägga ut en bild så komme det upp en ruta om något att den ville änvända min telefon...bla bla bla ... jag läste inte specielt nog och Micke har lärt mig att man ska inte trycka ja på allt för det blir ofta en massa problem osv.

Det är bara det att jag kanske oxå MÅSTE läsa först vad som står....  

Jag skynda mig och trycke NEJ ! OCh nu har detta resulterat i att jag kan inte ta kort med min kamera (på telefonen) och sedan använda som till pogramet INSTAGRAM, utan jag måste fört öppna INSTAGRAM och ta kortet genom det!

Dumt och irriterande. Jag blir så himmla less på mig själv att jag inte läser ordentligt först.

Men till skaen hör att jag kan ändra det om jag går in på Facebook och ändrar i PRIVT SETTIN står det när jag försöker.... men jag hittar inte privet setting för böveln   

Jag trycker på alla möjliga saker men hittar inte där det står det !!! Förr i tiden var jag rätt teknisk, men visar detta på att ju äldre man blir så blir man helt och håller lite korkad??

Vad skajag göra ???

Av Isabella - 4 oktober 2012 21:02

Allså god kväll läsare   

Idag har jag sovit så gudomligt bra. Var hemma kring 8 och la mig direkt och somnade DIREKT, nästa gång jag kollade på klockan var den 14.30    Inte vaknat en ända gång och jag kännde mig som en prinsessa när jag vaknade!

Klev upp och kastade mig framför datorn för att goggla fram ett recept på något jag skulle baka till mig och arbetskollega. I slut ändan så vart det bullar till äran av "Kanelbullens dag"   

Gjorde mig klar och vålds stökade ihop tvätten och bar ut den och satte på maskinerna. Hämta min hjälm och drog fram moppen.

Just när jag stod där och kickade(som vanligt är vi inte riktigt vänner än) så strök Mike upp bakom mig. Han kollade på hur jag gjorde och sedan visade han mig, och tror ni inte att när han kickade startade den DIREKT! Funderade om min moppe är diskrimenersande mot det kvinnliga könet ?   

For iallfall iväg på moppen mot Coop.

Nu ska ni få höra mina vänner. Som alla som har självscaning vet kan man vinna LEOS biljetter när man använder scannern. Själv har jag trott att dom bara säger så för att få folk att använda dom så dom ska slippa så många kassörer. MEN så är det inte !!! Träffade min kamrat Jessica,som hade handlat med scannern och när hon tog sin scanner så stod det i displayen

DU HAR VUNNIT 2 BILJETTER TILL LEOS LEKLAND

Så här glad blir man då ......

 

Men folket nu ska ni veta att det är inte bara frid och fröjd berättade hon. När hon handlat klart(glad som hon var) satte hon  sin scanner i laddnings stationerna (som alla gör och som man ska) och gick till kassan där det fanns en kassör(i kundtjänst) Berättade glatt att hon vunnit biljetter till Leos. Lite surt och snässigt till svart fick hon något i typ.....

- Ja men har du satt scanner i stationen???

-Ja svarde hon....

-Men hur ska jag då veta att du vunnit? Man måste visa den för någon innan!

-Men hur ska jag veta det??

-Ja men det är så egentligen.....

Summan av kardemumman var att dom fixade det en då och hon fick sina biljetter. Men jag säger då det....hur ska man veta att man måste visa den före man stoppar den i laddning station?? Jag skulle då förvänta mig att det synas på mitt kvitto eller nåt, för allt står ju registrear på scanner. Och om det nu inte gör det så borde det sättas upp en lapp typ med

OM NI VINNER BILJETTER SÅ VISA SCANNER I KASSAN INNAN NI SÄTTER DEN I LADDNINGSTATIONEN   

Coop i all ära , och dom som har jobbat där har jobbat länge och är väldigt proffsiga på det dom gör och känner affären utan och innan till, MEN en del kanske skulle ha gått en liten charmkurs och hur man bemöter kunder.

Sedan vänner ska nu få höra mer.... När jag handlat klart var jag ju himmelens spännd på om moppen skulle start. I förrgår drog jag ju hem moppen från Coop. Men jag slog på soppa kranen hoppade upp och satte foten på kicken, och kickar till EN gång......och den startar DIREKT   

Det uppstod kärlek mellan mig och moppen   

Jag ser fram imot vad våran relation ska bli här fram över och hur den ska utvecklas !

Dagen som denna har jag varit glad ,lycklig och effektiv. Från tre till sex hade jag hunnit, handlat, tvätta,bakat bullar och ätit middag.

Nu sitter jag på jobbet och väntar på min kollega för att fika kanelbullar och ha mys hela långa natten !



Av Isabella - 4 oktober 2012 01:00

Hållå min läsare !

Nu var det ett tag sen sist och detta beror på att jag har inte något att skriva.

Fast egentligen har jag ganska mycke att skriva, men inget är riktigt klart och jag vill inte öppna truten i onödan ( som jag alltid gör) !   

I helgen har det varit rätt lung. Jag jobbbade ju så det vart sovande och vila.

Men i Söndags mina vänner blev våran tekniska/motoriska familj större !

Jag och Micke har köpt en Purch Maxi (moppe)   Och oj vad trevligt det var tills jag skulle börja kicka igång den!

Glad i hågen drog jag till Maria min vän för att snicka snacka och för att jag ville prova min moppe. Men när jag skulle där ifrån fick jag typ kicka 2000 gånger och den startade inte iallfall.

Tyvärr....jag säger tyvärr för att jag hatar att be killar om hjälp med sådanna saker som är killiga. Jag var tvungen be Robert komma ut och hjälpa mig. Men tur som fan så hade han oxå lite problem, men till slut komme moppen igång.

Körde hem (med ett eller tjugo) blåmärken på höger bennet, stannade moppen och funderar.

Så här tänkte jag.....'

-Men huvva vad sugen jag är på en dricka en dricka. Jag provade kicka igån den igen och då startade den typ direkt.

-Ja men nu startar den så jag dra på Coop och handlar en dricka!   

Flinnande åkte jag iväg och njöt av min tur. parkerade,handlade och så skulle jag ju hem då...........

Tror ni den startade???   

NÄÄÄÄ.... först kickade jag typ 2000 gånger till på Coop, drog moppen över vägen och provade igen....2000 kick!

Men NÄÄÄ ...det hela slutade med att jag har nu kickat sönder smalbenet och insidan av knäet (som tog i tanken) så jag har jävligt ont och jag fick dra fanskapet hem!

Moppen var inte min favorit igår!

Idag har Micke skruvat lite i den och jag har provat. Fortfarande så måste man kicka men inte 2000 gånger utan kanske 10-20 gånger. Antigen är det jag som gör fel eller så är Moppen sup på mig! Micke säger att det är jag som gör fel som vanligt   

Vi har idag oxå varit hos moder och ätit surströming ,så nu sitter jag på jobbet och försöker hålla inne alla fisar som vill komma ut och det känns som jag ska explodera snart   

Kram på er så hörs vi en anna dag !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards