Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Robot kropp !

Av Isabella - 15 december 2013 09:26

God morgon på er alla livs njuter !

Söndag morgon och jag känner mig som jag var typ 100 år och har en robotkropp. Skulle verkligen behöva smörja upp leder och annat !

Men med vilja och vaselin så komme jag mig upp.   Denna vecka har jag inte hunnit med något annat än jobba. Men nu till veckan kommer jag att vara ledig en del och det känns SUPER SKÖNT, för att detta innebär att julbaket blir av och lite mer julklappar ska köpas in, julmaten ska börja förberdas, fest på fredag, vilodag på lördag, bak i bagarstugan på söndag. Så man kan väl säga att jag kommer att ha en fullspäckad vecka framför mig, MEN av otroligt roliga saker och jag LÄNGTAR   

Denna månad är en underbar månad men plånboken läcker som ett såll.....

Först har man ju sina vanliga utgifter, sedan klapparna, sedan var vi på Pistvakt, en halv gris ska betalas. Så det är ju en himmelens tur att man har besparade pengar. Men till min förckräkelse så upp täckte jag ett litet hål i soffan.

Min otroligt sköna fina skinnasoffa har varit med i MÅNGA år, och jag har väl kanske inte varit super bäst på att smörja den som man ska, så detta fenomen har nu inträffa att skinet har nötts och spruckigt   

vi har pratat om att köpa en ny soffa länge men vi är inte överänns om en sak.

Micke vill att Tussan ska gå ur tiden inna vi tar hem en ny fin soffa, och jag vill ha en soffa nu , men Tussan kan ju ha flera år kvar här på jorden. Och jag TÄNKER då inte ta bort henne om hon inte är sjuk.

Hon ska få leva så länge hon har det bra och mår bra   

Men åhh andra sidan så är det jag som ska köpa den så jag kanske till och med skiter i vad gubben snackar om.

Hipps vipps så kommer det en soffa hem bara........??   

Nu mina vänner ska jag borsta tänder, börja spåna i vad jag ska baka, och göra mig klar för jobb.

Så ha det nu bra så syns vi sedan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards