Jag kan allt

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Isabella - 9 mars 2016 17:32

Gud vad blogg lusten har funnit i min kropp. Men tid och brist på ork har gjort att jag har väntat med detta.

Helt enkelt gjort det som har kännds bäst och de gillar jag.

Men nu är tiden inne för bloggen och jag har lyckats ladda ner dom FÅ bilder jag tog på "brud" semestern.

Det komiska var att jag tänkate innan jag fpr att NU ska jag ta med kameran och vi ska ta en massa fina bilder och en massa roliga bilder...... tjatade och gnatade på Micke att komma med kamerna och laddade och laddade alla batterier jag har till den så det skulle finnas stret.

Hur många gånger komme kameran fram? INGEN GÅNG !!   Makalöst dåligt för att vara jag ...... Så det jag nu kan erbjuda är bilder tagan med en telefon. Det blir inte bättre än det min vänner.

Så låt mig berätta omm resan med mina girls   

En mycket trevlig vecka med mycket snack omm både roliga och allvarliga saker. Se värdigheter kan vi säga var noll. Vi låg vid poolen varje dag från typ 9-16 pressade.

En dag åkte Stina,Rebbe och jag till ett hund räddnings center och Stina vålds handlade mat och lite godis till dom. Vi fick oxå gå ut med undar.

Det var välldigt intrssant och roligt att se. Jag och Rebbe fick ta med oss en hund som var presic som Doris. Hon gillade att springa och hon studdsade som en studdsboll. Helt galen allså   

En dag åkte vi in till Centrum och skulle shoppa...... vill på peka att vi troligen inte är så himmla bra på det. För vi gick i affärer ca 1½ timme sedan ville vi äta och efter maten så drog vi hem igen..... hahahahah

Det var dom två gånger vi lämande hotellet.

Kvällarna tillbringade vi alltid först på altenen, middag,baren när det var underhållning och sedan gick vi nästan varje kväll till en lite pub som låg typ 3 minuter från vårat hotell. Typ en super mysig mini pub med en svensk talande servitris.

Högljudhet har varit något som tydligen vi har stått för. Redan på planet ner så var det en tant bakom oss som påpekade att vi skrattade väldigt högt. På hotellet komme vi oxå ihop oss med en stor tjock gubbe och hans snobbiga fru. Dom tyckte oxå att vi var för högljudda och respektlös......

Jag och gubben var ganska oensiga om vad respekt är och han trodde nog att bara för att han är äldr så sk alla respektera att han säger ifrån, men ingen får säga till han.  Om vi säger så, så får han inte min respekt.

Men hela veckan var otroligt härlig och rolig och vi slappade verkligen till 100%.

Så här kommer bilderna somm finns ......

   

På flyget ner.

   

Vi bodde på bottwn plan med utgång mot baren och poolen   

     

Detta är några tyska par vi träffade uten vid poolen en sen natt. Även då var vi för högljudda......

     

Balkong häng före middag och fest.

   

Bar häng i väntan på under hållning!

   

Pool häng med uppvärmd pool. Sååååå jäkla skönt !

   

Sista två dagarna var jag och Rebbe less maten så vi beställde mat. Och herre gud vad gott det var kan jag lova.

 

Detta var på räddings centrumet för undar. Mys Stina hade redan utsett en hund hon ville träffa och gå ut med.

   

Detta var det lilla mini centrum vi hade just brevid vårat hotell.


Hem komme vi oss oxå. Trots att oron var en gnutta större efter Micke berättat att ett flyg från Tennerifa hade fått nödlandat för att en motor hade börjat brinna   

Men vårat lilla paln gick lugnt och fint och vi landade perfekt på Arlanda.

Borta bra med hemma bäst vill väl jag på stå.

Jag är en hemma människa och jag längtar alltid hem.

Nu har vardagen kommit i fatt mig och jag njuter faktiskt lite av den.

I helgen som var av verkade vi Doris första "prova på" utställning.

En helt ny värld öppnades för mig.

För Doris var det kanske ett ända stort stress paradis. En massa hundar/människor och en ljud nivå på 1000 decibell.

Iallfall så fick sig gumman två rosetter.

En för att hon ställde upp och var med och en för att hon var den finsate hunden i sin klass.

Nu var det så att hon var själv i sin klass och ras så hon kunde kamma in rosetten utan bråk och konkurans   

Hon gick vidare till nästa moment att vinna och bli finaste valpen av alla raser, men där åkte vi ut så det dängde om det.

Hon gjorde alla fel. Eller rättare sagt. Jag gjorde alla fel..... för att jaginte tränat henne alls.

Hundarna ska ju trippa fint med noden i vädret, Doris matade runt med nosen lukande och dreglande i marken och hade inte lust alls att gå stundvis. Sedan ska hundarna ståd fint och posera, Doris var trött och less och satte sig ner HELA tiden. Men vet ni det gör mig ingeting. Nu vet jag vad vi ska träna på och hur detta går till så vi tar nya tag till nästa utställing.

   

I mina ögon är hon VÄRLDENS bästa valp ever.......    (rätt löjligt skrivet men sant)

Dagen efter jag kommit hem så lyckades jag fylla ett år äldre. Kalas blev det inte men jag fick välja mat och jag valde KEBAB.....

Och jag har upptäckt STANS godaste kebab nu. Den är jävulskt lik den kebab dom hade på PARS LIVS.

 

Så här glad blir man när man får äta denna jävla goda kebab på Viking !

Så nu mina vänneravlutar jag detta inlägg med att hurra mig själv ...... hurra hurra hurra hurra hurrrrrrrraaaaa


38 ÅR fräch !











Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards