Jag kan allt

Alla inlägg den 8 november 2018

Av Isabella - 8 november 2018 08:13

God morgon folket.

Har nu inatt varit uppjagad och funderar på om mitt problem ska gå att lösa? Det är nämligen så här. För typ 2 månader sedan såg jag på mitt lönebeske att jag stod ca -50 timmar komp. Reagerade då på hur det kunnde komma sig. För jag har ALDRIG tagit min övertid i kompledig, så jag har ALDRIG tagit ut kompledigt. Utan när jag har varit ledig så har jag antingen tagit semester eller TJÄNSTLEDIGT utan betalning.

Nu i semptember så jobbade jag rätt mycket övertid i kval (kval betyder att om jag tar det i tid så får jag dubbels så mycket tid. Allså jobbar jag 5 timmar så blir det 10 timmar ledig) och tänkte att jag jobbar ihop min ledighet när vi nu ska åka till utlandet i Januari. Då slipper jag slösa någon semester. Så allt jag jobbade tog jag i komplediga timmar, som vart ungefär ca 31 timmar    Har varit jävla nöjd över detta och nu när jag var in igår och skulle kolla så dom låg där på mitt komp konto så finns dom inte ........... MEN jag ser då att mina -50 timmar har nu sjukigt till bara -20 timmar.

Förstår då att något hänt och detta verkar inte rätt. Jag ringer våran löne assistent och förklarar läget och hon tycker det ser konstigt ut. Hon lovar att kolla upp detta under dagen.

IGÅR kväll när jag kommer in efter jobbet så ser jag att hon svart mig.  Där står det att det ser rätt ut ?????

Hon påstår att jag har tagit ut olika dagar i komp och hon har skrivit olika datum.

MEN frågan är då VEM har satt komp på mig, när jag själv ALDRIG har tagit det för att jag vet att jag inte har haft det ?????

 

Vart så jävla arg så hela jäkla natten har jag bara funderar på hur det kan ha blivit så där. Och troligen så kommer jag aldrig att få tillbaka dom där 30 timmarna. Känns som jag jobbat gratis på mina lediga dagar nu.

Men jag har inte gett upp än, ska begära ut lönebesked från januari tills nu. Så ska vi se hur det ser ut.  Åter igen så står jag här med svansen mellan benen och funderar över VARFÖR jag inte har fört kalender på dom gånger jag varit ledig som Micke har sagt till mig typ i 15 års tid. Jag får troligen skýlla mig själv.

MEN hade tänkt skriva ett mycket argsintare inlägg och med många svärdomar för jag var riktigt jävla arg över detta enda tills jag slog på tv och möts av nyheten att man inte hitta den där 12 åriga pojken som försvann i tisdags.

Då dog all min ilska och jag kände bara sorg och oro. Stackars stackars föräldrar. Inte ett spår av han än och timmarnan bara tickar iväg. Hoppas hoppas han har gått in någonstans och sitter och trycker. Och HOPPAS dom hittar han så fort som möjligt. Kan tänka mig den panik och ångest man känner som förälder.  Fy fan vad det är hemskt.

Så att jag kanske är lurad på 30 timmar må så vara, det finns andra saker att oro sig för.


      

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards