Jag kan allt

Alla inlägg den 21 oktober 2019

Av Isabella - 21 oktober 2019 07:24

Måndag och idag är det dax för mig att återgå till jobbet. Känns bra men jag är inte helt bra och värken finns där under nätterna än , fast mindre och det är jag tacksam för.

Helgen har rullat på med en hög hastighet. I fredags så packade jag ner allt i köket i lådor och förberedde för att vi skulle ta ner köket  på lördag. Jag strukturerade upp lådorna och en garderob ,så det ska vara lätt att ta fram saker när vi ska till att äta. Just nu har vi bara spisen kvar, så att vi ska kunna värma någon typ av lättare mat. Vattnet är avstängt i köket så vi får ta allt vatten från toan. Lite bängligare att diska, men ddet är helt okej det oxå.

Det enda misstag jag gjorde var att packa ner ena osthyveln. Så i lödags sprang jag runt och sökte ihjäl mig i alla lådor efter den. Men jag återhittade den till slut och jag fick min älskade ostmacka.

På fredag fick vi oxå sov främande för helgen. Mickes systers barn kom och var hos oss i helgen. Jätte roligt att dom ville komma till oss. Så fredag kväll så gick vi ut och åt pizza. Sedan  köpte vi lite godis och chip och hade en film kväll.

Jag kan faktiskt sakna att se barnfilmer. Endel är ju riktigt bra. Vi kollade på Sunes sommar. Så jäkla rolig film.... hahahahah.


Lördag vaknade vi av att flickorna redadn var uppe och lekte snällt i deras rum. Så vi klev upp och fikade frukost och sedan började vi med att plocka ner köket. Det gick väldigt bra och smidigt. Micke plockade ner köket och jag underlättade för han med verktyg, hjälpte att hålla och bära och jag städade undan eftersom. Så allt gick väldigt smidigt.

På eftermiddage så hade vi blivit medbjudna på lunch/middag av Lollo och Steffe. Deras yngsta flicka fyllde år och hade bersämt att vi skulle äta på Sushi resturang. Så vi möttes på stan och gick och åt. Tur som bara den var det ju att både Nadja och My oxå åt sushi. Så vi alla var mycket nöjda.

   

Lördag kvällen blev mycket lugn. Vi såg Madagaskar 2. Fan vad rolig dom är dom där filmerna. Tror jag ska se film 3 av dom någon dag här framöver.

På söndag kommen en kille som ville ha köket, och hämtade det. JÄTTE skönt att bli av med skrotet. Bara ställa ut det ena dagen , så försvinner det andra dagen av sig själv   Då slapp jag hyra släp och fara med det till skroten, och snäll som han var tog han med sig skrotet som vart över, för han skulle lix på tippen sa han. Tack som fan för det !

Sedan bar det av mot Burträska för att återlämna tjejorna till Sofie. När det var gjort så åkte vi mot Innansjön för att kolla in några möbler vi har där i ett förråd. Sedan hem igen efter en snabb visit hos Lollo.

Vi var förbi Coop föra att handla hem veckans middagar.

Det blev Findus frys potioner    coolt att få äta ung karls mat i veckan.

Igår kväll tittade vi på årets första avsnitt av "så mycket bättre" på play. Allså så otroligt bra och roligt program. Detta år kommer att bli super bra och jag kan knapp berga mig på att få se alla nya omgjorda låter. Det ligger redan 2 på min spotyfi lista   

För er som följer min blogg vet att Doris har varit dålig och vi uppsökt veterinären 2 gånger förra veckan. Sista besöket fick hon pencelin och omeprazol. Tyvärr har hon inte blivit bättre. Hon kräks fortfarande och är slut. Igår på promenade kräktes hon säker 4 gånger. Nu under skrivande stund kräks hon upp maten och medicinen.

Jag är riktigt orolig nu och ska kontakta veterinären igen strax. Vaknade inatt av en mardröm om henne, att hon var nära att dö med en ångst stor som en elefant. Ångensten sitter i än och jag vill bara att hon ska bli frisk.

Därför känns det extra jobbigt att lämna henne nu igen och börja jobba idag.     Jag vill bara ha tillbaka min glada pigga tjej.

Från sjuk till hel sjuk. Igår när vi kämpande oss runt älven ,såg jag att det står STORA och små laxar vid kanten efter älven som blivit sjuka. Någon typ av svamp sjuka. Dom bara står där och kippar efter andan

   

Nu ska jag ringa veterinären och höra hur vi ska gå vidare. Jag vill ha hjälp NU oh jag vill att hon ska få må bra NU !

Ha en bra dag på er.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards