Jag kan allt

Alla inlägg den 28 oktober 2019

Av Isabella - 28 oktober 2019 07:39

God morgon folket


Måndag och helgen har passerat med stor möda och lite besvär    Som jag har tjatat om att få byta kök, och som jag har planerat och fantiserat om hur det ska gå till och se ut.

OCH nu i helgen blev det av.

I onsdags så kom köket vi beställt från Ikea. Jag säger då det...

-Stackars tjejen och killen som hade äran att få bära upp 116 kolli på ca 500kg. Så i helgen har Micke och jag jobbat på hela dagar med att få ihop alla biter och få upp köket.

I lördags så hade vi turen att Nicke kom och hjälpte Micke att sätta upp alla skåp.

Igår drog han lite el, satte in det nya rören under diskbänken, vi passade in skivorna som ska vara på väggen (mätade och kapade) och vi handlade saker som olika uttag och täcklister OCH jag köpte mina älskade knoppar vi ska ha   

Min kristall knoppar.... love love love , och jag kan knappt berga mig tills jag får se dom på plats.

Sedan pricken på hela kronan är när jag kommer att få upp vårna kristall krona ovanför bordet. Men det är rätt mycket jobb kvar. Allt tar sin tid och det är dom här små sakerna som tar lite tid och sedan har jag en man som vill att saker ska bli PERFEKT in i minsta milimeter.

I veckan ska jag börja ta ner från väggarna och börja dra tapet. Sedan hoppas jag att det kan vara klart att börja tapetsera nästa helg jag är ledig.

Ljusare kommer det att bli och redan ser allt mycket större ut fast allt är långt ifrån klart.

 

Sedan kan jag nu mera tittulera med att jag är en snusare   Jag har nu under två veckor bara snusat och lagt rökningen bakom mig. Känner fortfarande tvärra sug att vilja blossa på, men tar mig då en snus och allt begär lägger sig. Detta med att bli snusare är ju en djungel. Ni vet ni som har hund och man ska hålla på att välja foder. Man provar och byter några gånger innan man hittar det man tycker verkar bar. Jag har provat lite olika snus , men har nu hittat ett vardags snus och ett PARTY snus.

 

Snus med Cola smak     allså vilken revolitions påhitt. Den är as god och lyxig. Lite dyr men den får man ta när man är på fest och när man har gjort något bra   Så även mina lungor kommer att bli ljusare (förhoppningsvis) nu i framtiden.

 

Jag har sörjt klart  ciggen och hoppas aldrig mer gå tillbaka till den.

 

Doris gumman har fått må bättre under hela veckan vi har kört BARA foder. I helgen köpte jag hem lite frystorkat godis som ska vara nästan fettfritt. Jag har  idag börjat blanda in hennes vanliga foder i vet fodret och ska försöka återgå till det vanliga nu, men vi ska göra det lite itaget. Så idag på mycket länge ska jag ta en promenad med Stina och hennes hundar. Så då får vi se hur pigg hon är ,och jag hoppas så in i bombern att hon inte kräks nu. I morse var hon inte jätte sugen på sin mat, men åt tillslut.

I helgen har vi ställt tillbaka klockan och gårdagen vart ju as lång. Men stor skillnad var det nu i morse när jag gick ut med Doris. Det var ju ljust.

Sedan har det kommit snö och detta innebär att Doris gillar inte att gå runt och leta rätt bajs ställe, utan hon är snabb och rapp med att kissa och gå några steg till för att sedan sätta ner rumpan och bajsa.

Det är lyx för matte.

Nu ska jag gosa ner mitt ansikte i Doris en stund innan vi ska gå ut och promenera.

Ha en bra dag nu alla så hös vi en annan dag.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards